Kannustalo

Diskutera allt som rör hemmet och fritiden - ute eller inne.

Moderator: Lysmasken

Kannustalo

Oläst inläggav anonym » 17 dec 2007, 19:51

Har nån byggt ett Kannustalo? Hittade på nätet en bottenplan som verka precis så som jag tänkt mig, helt passlig storlek på huset också, men vet inget om hurdan prisklass de e på deras hus och kvalitet o.dyl. Hör dom till dom dyraste husen?

Berätta vad ni har för erfarneheter. :lol:
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Trollis » 19 dec 2007, 19:02

Tja! Ja har inte någo speciella erfarenheter, men mina morföräldrar byggde ett för nåt år sedan och de är jätte nöjda... O min farbror byggde också ett och de är nöjda... Så lycka till... :D

GOD JUL
Trollis
Guldmedlem

Oläst inläggav Florence » 22 dec 2007, 10:17

Har inte byggt Kannustalo själv men har besökt ett par och sett väldigt många här i trakten (känner man en gång igen dem så bongar man dem varje gång). Har förstått att priset och kvaliteten är bland de högsta bland pakethusen. Så vill man ha kvalitet, och paket, så kan man bra satsa på dem. Skulle jag ha velat ha ett pakethus, och skulle jag valt att bygga enligt "vanligaste standard" vad gäller isolering och annan byggteknik, så skulle jag antagligen valt Kannustalo. Gillar speciellt det att firman är lagom stor och verkar extremt välskött (familjeföretag). Många av pakethusfirmorna är enligt vad jag hört av släkt och vänner helt kaos. Det andra plusset hos Kannustalo är att arkitekturen är helt annan klass än de flesta av de andra inhemska.
Florence bloggar: http://flo-food.blogspot.com/ Lämna gärna en kommentar efter dig!
Användarvisningsbild
Florence
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav hattifnatten » 25 dec 2007, 23:26

God jul på er.
Vi har byggt ett kannustalo (Onnela) och har varit super nöjda med allt. Huset levererades helt enligt planerna och sattes upp på 5 dagar. Allt har löpt som smort och har vi haft något att fråga så har vi bara ringt upp dem och frågat om råd. Rekommenderar varmt. :D :D
hattifnatten
Guldmedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Hem, hobby och trädgård