Vad kostar städhjälp??

Diskutera allt som rör hemmet och fritiden - ute eller inne.

Moderator: Lysmasken

Oläst inläggav Snusmumrik » 24 feb 2008, 17:42

Hattifnatten; får man fråga vilken firma ni anlitar? Vi betalade 31€/h förra året och nu har de höjt taxan till ca 33€/h + 8€/gång och är inte särdeles nöjd med dem heller. :x
Snusmumrik

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav hattifnatten » 24 feb 2008, 19:01

Snusmumriken skrev :
Hattifnatten; får man fråga vilken firma ni anlitar?

Jo man får fråga, det är ingen hemlighet. Firman heter Lekator Oy och fungerar i Esbo , Grankulla, Kyrkslätt , Vanda och Helsingfors.
Vi valde med flit en större firma, kändes pålitligare på något vis. Dessutom har de bara " vakio " personal dvs. inga tillfälliga inhoppare.
Gå och kolla deras hemsidor www.kotisiivous.fi
hattifnatten
Guldmedlem

Oläst inläggav Snusmumrik » 25 feb 2008, 10:01

Tack hattifnatten - det är samma firma som vi har :lol: :lol: . Kan det vara så att du skrev 24€/h i misstag och menade 34€/h?! Annors blir jag nog lite sur över olika prissättning... :lol: :wink:
Snusmumrik

Oläst inläggav hattifnatten » 25 feb 2008, 21:10

Hej
Jag skrev 24 men egentligen nu då jag kollade så är det 24,60 € /h. Alltså lite högre men ändå inte 34€. Konstigt att det kan kasta så. Vilken veckodag har du städhjälp? Till oss kommer de på onsdagar.
hattifnatten
Guldmedlem

Oläst inläggav Snusmumrik » 26 feb 2008, 15:23

Till oss kommer de på tisdagar. Jag tror att vi talar om samma pris ungefär men 24,60€ är antagligen utan moms 22%. :wink:
Snusmumrik

Oläst inläggav hattifnatten » 26 feb 2008, 17:12

Jo du har rätt. Jag har stirrat på fel siffror på räkningen. :oops: :oops:

Jag har varit nöjd med städningen, hittills men så har jag ju ingen erfarenhet av ngt annat företag.

Bor ni också här i Esbo?
hattifnatten
Guldmedlem

Oläst inläggav Snusmumrik » 27 feb 2008, 11:23

Jag måste först be om ursäkt till Milly för att jag "kidnapppat" din tråd :) Men städpriser handlar det ju iallafall om. :wink:

Jep, vi bor i Esbo. Jag har varit varierande nöjd med städningen, tror jag har lite för höga krav många gånger också men jag tycker inte det är för mycket begärt att de ska dammsuga under hyllorna och borden också... :roll: Nu är jag nöjdare när vår vanliga städare är sjukledig... Det beror kanske inte så mycket på vilken firma man har om man är nöjd med städningen utan mera på vilken städare man råkar få - tur alltså (eller otur). Tycker det är bra med en stor firma för då kommer någon ändå och städa. Jag hade tidigare en privatföretagare som var värdens bästa på att städa när hon väl kom, men hon sjukskrev sig själv ca 50% av gångerna så.. :shock:
Snusmumrik

städhjälp

Oläst inläggav anonym » 06 mar 2008, 14:24

Kan nån tipsa om en städfirma som gör bra hemstädning i Hangö?
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Re: Vad kostar städhjälp??

Oläst inläggav Cleaningservices » 10 apr 2014, 14:26

Det varierar beroende på ort och konkurrens.
Ert pris är bra, och rätt standard. Men lägre än vad större bolag tar i Oslo.
Cleaningservices

Re: Vad kostar städhjälp??

Oläst inläggav chrisjohan » 25 jun 2014, 19:09

Hej, blåser liv i en gammal tråd här.

Christian heter jag och är delaktig i att lansera tjänsten helpling i Sverige. Om man bor i Stockholm, Göteborg eller Malmö kan man boka hemstädning online på helpling.se för ett fast timpris på 160 kr / tim efter RUT-avdrag. Vi samarbetar med noggrant utvalda städare som är kvalitetssäkrade och försäkrade.

Jag bjuder gärna på en rabatt till er här i forumet som vill prova tjänsten, rabattkoden är: rabatt10 och ger 100 kr rabatt på din första bokning och man behöver bara boka 2 timmar om man vill (320 kr efter RUT-Avdrag).

Chatta med vår kundtjänst om ni undrar något! http://www.helpling.se

/ Christian
chrisjohan

Föregående

Återgå till Hem, hobby och trädgård