Torkställning utomhus

Diskutera allt som rör hemmet och fritiden - ute eller inne.

Moderator: Lysmasken

Torkställning utomhus

Oläst inläggav Tofslan » 26 mar 2008, 20:47

Jag har så smått börjat fundera på torkställning utomhus. Hurdan har ni?
För- och nackdelar?
Har ni en sån där som snurrar runt när det blåser eller har ni någon annan modell?
Två döttrar 1998 och 2001
Tofslan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Katerina » 26 mar 2008, 20:55

Vi har två T:n av trä med band emellan. Enkelt och praktiskt.
Användarvisningsbild
Katerina
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Jodie » 26 mar 2008, 21:53

Jag har "snurra" men också ett band emellan två träd där jag hänger större lakan.. Båda två lika bra...
Bild
Bild
Jodie
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Pipi » 26 mar 2008, 22:34

Jag har fyra stycken ställningar, helt i trä av modell tall. :lol: Linan emellan dem behöver bytas ibland men annars är de enkla och bra. Blåser inte omkull i första taget heller men kräver en viss tid att rota sej ordentligt! :wink:
Mamma till sex barn i åldrarna 23, 22, 19, 12, 11 och 4.
Pipi
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav sonkku » 26 mar 2008, 22:49

Pipi skrev:Jag har fyra stycken ställningar, helt i trä av modell tall. :lol: Linan emellan dem behöver bytas ibland men annars är de enkla och bra. Blåser inte omkull i första taget heller men kräver en viss tid att rota sej ordentligt! :wink:

:lol: :lol: :lol:

Vi har också byksnöre uppsånt mellan ett träd och stolpe+ två olika hopvikbara att torka inne eller ute på. De senare blåser nog iväg om man inte binder fast dem när det blåser :)
Bild

Mamma till 4 barn, varav en är en liten ängel :heart:
sonkku
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Cecilia » 26 mar 2008, 23:31

Har en "snurra", men den är modell stadig. Den är inte lika vinglig som de man köper i butiken idag, den är hemgjord av förra husägaren. Tycker den är opraktisk då man skall hänga lakan på tork, och dessutom ryms det inte så mycket byke på den. Hade tidigare också en lina mellan två träd, men träden är nersågade och vi har planerat att skaffa någon ställning dit istället men det har ej blivit av ännu.
"flerbarnsmor"

Bild
Användarvisningsbild
Cecilia
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Kissemiss » 27 mar 2008, 10:19

Vi har en snurra, och jag är helt nöjd. Valde en större modell och där ryms nog två maskiners byke. :D
Kissemiss

Oläst inläggav Liljan » 27 mar 2008, 11:00

Har en snurra och jag tycker det ryms ganska mycket byke på den, cirka 3 maskiner går nog galant. Har då en skild liten snurrsak för strumpor och underkläder. Stadig är den också.
Barn: son f.12.3.99 och dotter f.30.10.03
Liljan
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Miko » 27 mar 2008, 11:02

Vi har oxå en snurra, den är helt bra. Det enda som är dåligt är att bykpinnarna (eller vad dom nu heter) aldrig räcker nån väg. Jag får nog upp 3-4 maskiner på vår snurra men inte om jag har handdukar eller lakan med. Sätter kläderna så att dom går omlott i ett tappert försök att få bykpinnarna att räcka till. It never works :?
Miko

Oläst inläggav september_emil » 27 mar 2008, 13:34

vi har snurra och skulle inte byta bort den, ryms massor och när man tvättat ca 3 maskiner så är första oftast torr :wink: problemet är väl bara att man oftast har för lite klädnypor :?
Bild
Användarvisningsbild
september_emil
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Jodie » 27 mar 2008, 15:17

september_emil skrev:problemet är väl bara att man oftast har för lite klädnypor :?

Ja är int de konstigt!! Jag tycker man köper mera varje sommar men ändå är det som om de bara försvinner... :shock: och så har man för lite igen..
Bild
Bild
Jodie
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav mammapappamedlem » 27 mar 2008, 16:01

Vi har också en snurra ute... men här på vår gård blåser det nåt hämskt.. nästan alltid, så allt man har att torka där bara vinglar sig runt linorna och så torkar det inte ordentligt! Speciellt lakan kan flyga och snurra sig, så man ska hela tiden ut och reda upp!
Jag hänger alltså inte så ofta ute, bara då det inte blåser så mycket och det är int så ofta! + att jag int hänger ut på vintern!
mammapappamedlem

Oläst inläggav MamX » 27 mar 2008, 18:26

Har en strykful snurra med ursprungligen knalloranga linor...
Uppfinn gärna något snyggare med samma finurliga funktion! :wink:
Vi hänger oftast i vårt torkrum vintertid och då det stinker eller yr pollen andra tider på året.
MamX

Oläst inläggav Florence » 27 mar 2008, 19:48

Pipi skrev:Jag har fyra stycken ställningar, helt i trä av modell tall. :lol: Linan emellan dem behöver bytas ibland men annars är de enkla och bra. Blåser inte omkull i första taget heller men kräver en viss tid att rota sej ordentligt! :wink:

Samma här, men mitt material är björk. :) Totalt ca 15 meter lina, mellan fyra björkar. Enda dåliga är att det är väldigt myggigt där på sommarkvällarna när jag ska ta ner byken. Och ställningen är ju lite svår att flytta på, för att inte säga omöjlig. :roll:
Florence bloggar: http://flo-food.blogspot.com/ Lämna gärna en kommentar efter dig!
Användarvisningsbild
Florence
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Tofslan » 27 mar 2008, 20:54

Vi har inte ett enda träd på vår tomt....
Två döttrar 1998 och 2001
Tofslan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Nästa

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Hem, hobby och trädgård