Silkevaddstäcken?

Diskutera allt som rör hemmet och fritiden - ute eller inne.

Moderator: Lysmasken

Silkevaddstäcken?

Oläst inläggav goldilocks » 27 nov 2013, 20:56

Jag har blivit intresserad av att skaffa silkesvaddstäcken, de ska vara fantastiskt mjuka och sköna, värmande på vintern och lagom svala på sommaren. Nån som provat och kan rekommendera? Finns det nån bra försäljare på nätet eller annanstans?
goldilocks
Silvermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Silkevaddstäcken?

Oläst inläggav mammamuu_84 » 28 nov 2013, 08:53

Vi skaffade ett silkes täcke till dubbelsäng i somras och är väldigt nöjda!! :tummenupp: Då var de lagom svalkande och nu i vinter så värmer de, helt fantastiskt egentligen!
Det var gubben som ville prova och jag var noga aningen tveksam att byta bort vårt duntäcke men det var nog så värt det!
Vårt är av det svenska märket Carpe Diem och vi köpte också deras sängkläder i egyptisk bomull och kombinationen är jättehärlig. Det bästa med sängkläderna att ju mer man använder dem desto skönare blir de (istället för tvärtom :wink: ).
Vi köpte lokalt från en möbelaffär som säljer Carpe diem sängar men säkert går det lika bra att köpa online. Man ska bara vara noggrann med silkesprocenten så man inte blir lurad.

Rekommenderar verkligen er att prova silkestäcken!! :tummenupp:

Här är en link till Carpe diems sida om du vill läsa mer om deras produkter: http://carpediembeds.com/duvets-pillows/
Bild
Bild
Användarvisningsbild
mammamuu_84
Supermedlem
Supermedlem

Re: Silkevaddstäcken?

Oläst inläggav goldilocks » 28 feb 2014, 21:59

Tack för rekommendationerna mammamuu 84! Efter en massa surfande och forskande på nätet beställde jag till slut ett täcke på prov från en kinesisk försäljare på eBay.co.uk. Två dagar senare stängde eBay av nån anledning hela den butiken... för många förfalskade märkesväskor, kanske?
Jag hann börja harma mig ordentligt, och planera att göra reklamation då statusen var ”betald” och ingenting annat, MEN igår anlände faktiskt ett mycket kompakt paket med precis vad jag beställt! Äkta vara, och storleken var också rätt (finns många andra standarder än ”nordisk standardstorlek”). Täcket är verkligen varmt och skönt, som att sova under ett moln, och jag varken fryser eller kallsvettas mera. Jag rekommenderar alltså intresserade allt kolla efter silkesvaddstäcken på eBay :mrgreen:
goldilocks
Silvermedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Hem, hobby och trädgård