Bygga och köpa saker på bolån...Behöver en snabb svar

Diskutera allt som rör hemmet och fritiden - ute eller inne.

Moderator: Lysmasken

Bygga och köpa saker på bolån...Behöver en snabb svar

Oläst inläggav Natali » 01 apr 2015, 11:51

Hej! Vi vill ombygga vårt lilet hus.Det blir nog ganska stort arbete.Vi får pengar från banken (saken är klar) .
Då vi har byggt på 2006 vi har lånat 100 000 € från banken men vi lånat förlite...vi hamnade ta en ny liten lån på 10 000€ ännu...
Nu vill vi låna mera än vihar räknat ut för bygget(ca 20 000€) .Vi har funderat om pengar är kvar på konto efter när projekten är klart då kanske vi kan byta vår gammal bil till nyare model..Har någon erfarenhet ..Blir det problem med banken eller med skattemyndigheten om vi köper ny bil i samma bolån???
Eller om jag behöver behandlas utland(tex i Israel) ..Får jag betala detta behandling från bolån???
Natali

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Bygga och köpa saker på bolån...Behöver en snabb svar

Oläst inläggav Recept » 26 apr 2015, 01:36

Natali skrev:Hej! Vi vill ombygga vårt lilet hus.Det blir nog ganska stort arbete.Vi får pengar från banken (saken är klar) .
Då vi har byggt på 2006 vi har lånat 100 000 € från banken men vi lånat förlite...vi hamnade ta en ny liten lån på 10 000€ ännu...
Nu vill vi låna mera än vihar räknat ut för bygget(ca 20 000€) .Vi har funderat om pengar är kvar på konto efter när projekten är klart då kanske vi kan byta vår gammal bil till nyare model..Har någon erfarenhet ..Blir det problem med banken eller med skattemyndigheten om vi köper ny bil i samma bolån???
Eller om jag behöver behandlas utland(tex i Israel) ..Får jag betala detta behandling från bolån???

Ett bolån kan du endast använda till själva bostaden. Du kan inte använda pengarna i ett bolån till att exempelvis köpa en bil. Då är det bättre att ta ett billån eller privatlån separat för att slippa några konstigheter med banker.

Källa: https://financer.com/sv/bolan/
Recept

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Hem, hobby och trädgård