Hur gör ni? Simultan flaskmatning, blöjbyte o andra rutiner

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Re: Hur gör ni? Simultan flaskmatning, blöjbyte o andra rutiner

Oläst inläggav snöblomma » 20 okt 2008, 13:09

:D :D :D
Ja vilken ide.Med strumpbyxorna. :D
Ja här körde jag nog nästan till året utan hakklappar.De bara viftade med dem så maten for all världenes väg men nu har jag haklapp.
Brukar köpa den där rosa burken som tar bort fläckar minns inte just nu vad den heter men den rår inte på allt heller.
Suck ja nu ska de bara opp på bordet när man matar och idag så kröp broder "Abel" över bordet och så ramla ju förstås brorsans matkopp ner i golvet.
Man har aldrig rent golv mera orkar inte ens torka det mer en vanligt heller för efter 10 min. med de här två så är det smöriga handavtryck m.m över hela.
Men men några år till så är åtminstone en del ett minne blott.Tur man har storasyster som man kan se på att ja så där är det om 4 år då leker de och går och springer och man behöver inte ta ner dem från köksbordet stup i kvarten eller alltid se till att wessa dörren är stängd så de inte är där inne och spolar 100 ggr eller sliter toapappret i bitar eller får upp tvättmaskin och sliter ut all nytvättade kläder.
Hihi idag (måste faktist skratta) så hade de hittat potatishinken och plockat ur varenda en som tur var så var det inte så mycket i den idag.Nåja iallafall vet inte om brorsan tömt över andra eller om han gjort det själv men iallafall så hade ena fått hela potatisämbaret över sig såg ut som en sotare i ögonen.
Håhåjaja.
För att inte tala om häromkvällen när jag var hemma med dem själv och de sprang utan blöjor så kissa de först samtidigt så man hade fullt sjå att hinna torka upp innan de var där och smeta ut det och så trodde jag då att det var klart nu med kissandet när då kackar ena och medans jag torkar upp det så kissar nästa i en kökslåda när han håller på och plockar med kastrullerna :w00t: :love:
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Ylva-Li » 28 okt 2008, 08:45

Lottamittilivet skrev:
Jag tänkte då i början (mina pojkar är ju så stora nu, hela 5 månader ;) ) att klarar jag första året så blir jag nog en bra mycket modigare människa. Det var så mycket jag tänkte att jag inte skulle klara eller våga men som jag ändå måste.

Jag hörde för ett tag sedan ett uttryck som jag inte hört förr, det var något i stil med att när man går igenom tunga perioder så förädlas man som människa. Det tog jag till mig och varje gång som det känns tungt så tänker jag att jag håller på att bli förädlad :blink:
Jag hoppas också att jag efter det här ska bli en modigare människa.
Jag har en dröm som har varit återkommande under dethär sista halvåret och som nog är ganska så symbolisk. I drömmen är jag ute i ödemarken, typ fjällandskap. På håll ser jag vad som ser ut att vara en mindre ravin och jag går dit för att titta på utsikten. Men precis då jag kommer fram till kanten ser jag att det inte handlar om någon liten ravin utan det är ett lodrätt stup på flera kilometer och jag kan knappt urskilja något alls därnere, så långt nere är det. Jag får en hemsk svindel och går snabbt bort därifrån. I drömmen sägs det att jag står på en kontinentalplatta!!???
Jag var väldigt, väldigt nära att bli riktigt deprimerad också under de första månaderna. Det var ett sånt otroligt sorgligt tillstånd och jag kände en sån vanmakt inför att ta hand om killarna när jag mådde så dåligt. Min räddning var nog att min man kunde stanna hemma ganska länge och att min mamma hjälpte mej mycket.
Men nu skulle jag aldrig vilja vara utan den där erfarenheten. Varje dag är jag glad att jag mår bra igen och jag känner en sån närhet till livet som jag nog aldrig känt förut. Har också varit tvungen att sänka rejält på kraven att ha det någorlunda städat här hemma och står faktiskt också ut med att ha det lite stökigare än vanligt. Sedan har jag kommit på att det är en suverän ursäkt för att slippa göra allt jag inte vill - jag tänker bara; "nejmen jag har ju tvillingar, det där behöver jag inte göra..." T.ex. tvätta fönster, mattor och annat onödigt. Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete.
Fast just nu är jag arg på den som hittat på dethär med vintertid :evil: . Vi som jobbat flera veckor med att få killarna i säng senare och vakna senare och faktiskt lyckats- nu är vi där igen, vakna strax efter fem... :swoon:
Ylva-Li
Guldmedlem

Oläst inläggav edith » 31 okt 2008, 09:10

Just det, håller med om det där med vintertid :evil: - vi har precis samma sak - vid 5-snåret vaknar de. Just när man tyckte att rutinerna började sitta helt bra :yawn:. Suck.
edith

Oläst inläggav Lottamittilivet » 14 nov 2008, 09:50

Ylva-Li:
Men nu skulle jag aldrig vilja vara utan den där erfarenheten. Varje dag är jag glad att jag mår bra igen

Jag känner precis på samma sätt, skulle inte vilja känna så som jag gjorde de första tre månaderna med pojkarna igen, aldrig, men därför känner jag också nu tacksamhet för att jag nu befinner mig på en helt annan plats känslomässigt. Det är så skönt att känna att "dethär är bara normal trötthet som hör till saken". När jag vaknar på natten kan jag tänka på praktiska saker och inte lega vaken och grubbla över existentiella frågor.
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Föregående

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Tvillingar och flerlingar