Fick veta idag...

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Re: Fick veta idag...

Oläst inläggav Tant gredelin » 12 sep 2008, 19:26

Stort grattis :heart:

Det är roligt med två små, men fullt upp. Ta emot hjälp om nån erbjuder sig att hjälpa.
Lycka till!!
Har tre flickor
Tant gredelin
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Laura03 » 12 sep 2008, 19:28

Stort grattis härifrån oxå :tumme:
Laura03
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Thel » 16 okt 2008, 04:55

Hej!

Jag har inte skrivit här förut. Kommer från Borgå och väntar våra första barn. Jag är 35 och min man 43 år. Beräknat datum 12.1-09.

Vi blev nog lite överrumplade när vi fick beskedet att vi väntar två, mest glada förstås. Vi har länge längtat efter gemensamma barn. Likaså min mans tonåringar efter småsyskon. Egentligen så kan man inte kalla dem tonåringar längre, de e redan 19 och 21 år gammla. Den äldre är redan samboende medan den yngre bor hemma med oss.

Vi har fyra hundar, tre små och en större variant. Få se hur det ska gå. Vallhundar fill ju hålla flocken i styr... :hm:

Hur har ni mått under graviditeten? I vilket skede har vi blivit sjukskrivna? Ni som redan har fött era tvillingar: i vilken vecka föddes de?

Jag är alltså nu i vecka 28, har varit sjukskriven sedan vecka 22. Jobbar på dagis, barnskötare, och det bara blev för tungt. Annars har jag mått väldigt bra om man glömmer alla halsbränningar (värst i början av natten) och häftiga sendrag ett fåtal gånger.
Thel

Oläst inläggav Ylva-Li » 16 okt 2008, 08:00

Hej på dej Thel och välkommen hit, grattis och lycka till inför ett stort äventyr!
Våra tvillingpojkar som nu är sju månader blev födda i vecka 36 + 6 med akut kejsarsnitt. Dom låg 2,5 veckor på barnavdelning innan dom kom hem. Vistelsen där blev lite längre p.g.a. att den ena pojken har Down`s syndrom och hade svårt att äta. Dessutom togs det lite extra prover på honom förstås. Men allt har gått bra med honom trots det, är en riktig liten solstråle.
Jag blev sjukskriven redan i v. 17. Hade en riktigt besvärlig "växtvärk" i magen. Kändes som att huden och övrig vävnad inte riktigt räckte till, som att man nästan skulle spricka...Men tycker inte att jag hört många andra som besvärats så mycket som mej så jag vill inte göra dej orolig. Och dethär började redan före v. 17. Jag var väldigt begränsad under hela graviditeten p.g.a. det här och kunde inte handla, laga mat, promenera o. dylikt. Låter ju ganska behagligt egentligen men det var det ju inte då...
Ha det gott och lycka till på färden :tumme:
Ylva-Li
Guldmedlem

Oläst inläggav edith » 17 okt 2008, 14:25

Hej du - och välkommen!
Jag blev sjukskriven kring vecka 26 om jag minns rätt, hade så ont i ryggen av sittandet vid datorn.
Vi fick två pojkar den 1.2 2007, de kom med kejsarsnitt v. 38+1.
Vad härligt att "storasyskonen" redan är vuxna - vilken underbar hjälp ni kommer att ha i dem :tumme: Vår storasyster var 2 år 3 mån när grabbarna kom och gick in i en sjuhelsikes trots- och protestperiod :lol:
Det är nog roligt med de här två gubbarna, som alltså nu är 1år och 8 månader. För en stund sen blev de överförtjusta när vi hittade teletubbiesfilmen som varit spårlöst borta i flera veckor. De satt som två tända ljus och lyfte samtidigt högra handen och ropade "häjj!!" ... "häjj"!!! :lol: :lol: :love:
Lycka till!
edith

Oläst inläggav Lottamittilivet » 18 okt 2008, 19:23

Stort Grattis till er Nakki och Thel! Även om det är ett glädjebesked vare sig det är en eller två (eller tre ;) ) så är det nog ändå något lite speciellt med att vänta flera. Speciellt i början kändes det som om man gick och ruvade på nånting mycket hemligt och spännande. När man berättar är folk fascinerade över att det är tvillingar, och inte slutar det heller sen de fötts. Men jag tycker bara det är roligt att människor på stan kommer fram och kommenterar.

Mina pojkar blev fem månader idag och fast början var jättetuff så tycker jag nu att det börjar gå riktigt bra. De är världens sötaste förstås och "babblar" på för fullt. Jag blev sjukskriven i vecka 32 vill jag minnas - hade inte direkt några krämpor och Kela godkänner numera inte sjukskrivning bara för att det är tvillingar. Kort därefter började jag nog ändå bli så stor att jag inte skulle ha rymts framför datorn på jobbet... Till världen kom A och O i vecka 39.6 med akut kejsarsnitt.

Lycka till med de små liven i magen och sköt om er själva så mycket ni kan! Det är också bra att börja förbereda sig rent praktiskt för man kan bli jättestor på slutet och ganska orörlig.
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Föregående

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tvillingar och flerlingar