Vagnrekomendation

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Vagnrekomendation

Oläst inläggav Nakki » 04 okt 2008, 20:31

Nån som har nå tips o ideer om vilken vagn vi ska välja till våra tvillingar?

Kikat runt på de flesta märken men kan inte bestämma mig.
Vilken vagn valde ni o varför?
Köpte ni den på förhand el köpte ni den när ni kommit hem fr BB?
Nakki
Silvermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Vagnrekomendation

Oläst inläggav IdaLotta » 04 okt 2008, 20:48

Jag har inte tvillingar men har erfarenhet av 2 tvillingvagnar...

Carena twinbuggy var hemsk, rekommenderar den absolut inte åt någon.

Men Emmaljunga twin cerox var superb, lätt manöverlig, snygga färger, bra funktioner, skulle jag på nytt ha behov av en tvillingvagn så skulle jag köpa en Emmaljunga igen.

Fastän jag inte har erfarenhet av tvillingar så har jag en sådan point, om du e kinkig med färger så rekommenderar jag att du väntar tills babyna e födda men det kan även bli jobbigt att fara o köpa en vagn när man har 2 st små....
Om vi alla ändå bor i mumindalen, så vill jag vara häxan!

Ettan 04/05, Tvåan 01/07 och Trean 09/13
På hugget - bloggen
Användarvisningsbild
IdaLotta
Rautanainen
Rautanainen

Oläst inläggav edith » 05 okt 2008, 09:58

Vi köpte en begagnad ORA tvillingvagn, den är väl helt okej, men jag gillade nog storasysters Emmaljunga mycket bättre. Senare köpte jag oxå en carena som är jättevinglig och svår att styra, så den skulle jag inte sätta en cent på idag nu när jag vet vad det är. Emmaljunga kostar skitmycket, men försök få tag på en begagnad som är i hyfsat skick och spara kanske ett par hundralappar.
Vi har nog köpt våra vagnar mot slutet av båda graviditeterna och vi har använt dem från första stund. När vi kom hem med twinsen var det årets kallaste dag - minus 30 grader utomhus - så det tog ju flera veckor innan vi alls satte dem på utsidan i vagnen. Men vi tog loss vagnskuren och satte den ovanpå den ena spjälsängen som vi hade intill den varma spismuren i sovrummet. Där sov de två åtminstone sin första månad och hade det så varmt och gosigt tillsammans. För mig, som var snittad och hade sån smärta i höfterna i flera veckor efter förlossningen, var det också väldigt behändigt att ha dem i sån höjd att jag inte behövde böja mig alls för att lyfta upp dem ur deras koja. Sen flyttade vi dem så småningom i ena spjälsängen och där sov de tillsammans till ca 2,5-3 månaders ålder (om jag minns rätt).
edith

Oläst inläggav Lottamittilivet » 05 okt 2008, 20:21

Vi valde en Ora och har varit ganska nöjda. Jag tycker nu efter 4 månaders övning att den är lättstyrd. Orsaken till att vi valde Ora och inte Emmaljunga var att Emmaljunga inte hade rymts in i vår lägenhet eller genom balkongdörren.
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Oläst inläggav Marley » 05 okt 2008, 21:29

Vi har en Brio, svart. Mycket bra att köra med, men ändå för smal för pojkarna att trivas i långa stunder. Rätt så otymplig att lasta i och ur bilen, fastän vi har en farmarbil. Jag har fått smak för Phil&Ted. SNYGG och mycket bättre design än någon annan syskonvagn, men problemet är att bara ett barn kan sova liggandes i vagnen, andra måste sitta. Men kanske de också har någon modell för tvillingar? Jag köpte vagnen för att barnen skulle ha det bra att sova där,men med våra pojkar är det rätt onödigt eftersom vi mest använder den för promenader och hjälp i stan. DE SOVER ALDRIG I DEN OM VAGNEN ÄR STILLA så varför betala 600 ege för att kånka på med 18 kg metall och tyg?
Marley

Oläst inläggav Tant gredelin » 10 okt 2008, 09:41

Vi hade en Emmaljunga (-01) Tror det var en coronette. Vi köpte inte liftar till, utan den såg i princip ut som en sittvagn :wink: Vi hade ett stort fårskinn i "bottnen" och barnen in i sovpåsen (varsin). Vagnen hade ingen skiljevägg, men hade fullt liggläge och var trmlig. De kunde sova där i nästan 1 år 5 mån.

Att tänka på kan vara för vilka behov den ska användas: bor man på landet eller i stan? rymms den in i bilen? osv
Jag ville ha en vagn de kunde sova, sitta i. Jag rymdes in till butiker men var ganska sällan på stan med vagnen. Nu är ju detta 7 år sen men kanske Emmaljunga och Brio är att föredra :roll: :?:
Har tre flickor
Tant gredelin
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Tant gredelin » 10 okt 2008, 09:47

Då vi köpte vagn var denna Emmaljunga smidig och man kom in till butiker, minns inga mått. Brio var bredare då (den modell vi funderade på)
Har tre flickor
Tant gredelin
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Piippis » 31 okt 2008, 11:46

Vi valde Teutonias Team S 4.
Har varit nöjda efter att vi äntligen fick hjulen i skick.. (i början lossade båda bakhjulen)
Det ända dåliga med dem är att de är breda; 79,5cm så fast det sades att de rymms genom 80cm dörrar så här fungerar det åtminstone inte för man borde kunna öppna dörren på vidgavel för att det skulle lyckas och iom att vi bor i höghus så går det ju inte. Men eftersom de är breda så har också flickorna bra utrymme i vagnen.
Rekommenderar varmt!!
Bild

Bild

Bild

Bild
Piippis
Supermedlem
Supermedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tvillingar och flerlingar