Bärsele för tvillingar...

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Bärsele för tvillingar...

Oläst inläggav Nakki » 09 jan 2009, 22:36

...som rubriken låter...

Finns det nån bärsele eller bärsjal för att bära tvillingar eller hur går man tillväga....

Tacksam för svar! :tummenupp:
Nakki
Silvermedlem

Re: Bärsele för tvillingar...

Oläst inläggav Marley » 09 jan 2009, 23:09

Med min erfarenhet av bärsjalar så kan jag säga att jag ALDRIG skulle ha orkat bära båda två samtidigt mer än vad jag absolut måste, så jag tror inte att det funkar..men kanske lottamittilivet har en åsikt för jag vill minnas att hon skaffade en! Vi hade och har alltså fortf bärsjal men två stycken och det kan trots att det är bekvämt och så bli tungt och krångligt så vi har inte använt dem så mycket som jag trodde.
Marley

Oläst inläggav Carmen » 09 jan 2009, 23:28

Ja, lottamittilivet köpte vår som vi köpt men inte använde (eftersom den inte lämpade sig för prematurer). Vi har inte heller burit två samtidigt, men det ska nog gå. Minns inte ens vad den hette som vi hade... Lottamittilivet...! *ropar*
Bild

Bild

Carmen
Användarvisningsbild
Carmen
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav snöblomma » 11 jan 2009, 13:46

Hejsan!

Jag har en som är enkel att sätta på det är som två band som man drar ihop i ändarna med dragkjedja till önskad storlek och så sätter man de som ett kors över ryggen.Så hade jag dem när de var små killarna men jag bar bara ena.Den som var mycket gnällig och sjuk i magen.Men sen när de blev större som typ i höstas när vi var ut på svampplockning och sånt i skogen så då gav jag ena åt gubben av banden och tog andra själv så då kunde vi ha varsin bebis på höften med dem.Det underlättade verkligen.Så i praktiken skulle man kunna ha båda själv och det är ju inte invecklat med nån snörning eller så.
Nu minns jag inte vad de hette men kan leta efter om du vill veta.Om du vill så kan jag sälja min för de börjar bli så stor nu så de vill nog knappast sitta i dem i vår när det blir mer utflykter i skogen.För det är full speed i benen här :lol:
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav Mirabel » 11 jan 2009, 13:52

:tumme: Grattis snöblommas tvillingar på 1-årsdagen!! :clap:
Användarvisningsbild
Mirabel
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav snöblomma » 11 jan 2009, 18:33

Tack Tack lilla frun :lol: de är 1 år och 5 månader nu men jag vet inte varför figuren här nedanför bara visar år.
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav Mirabel » 11 jan 2009, 18:49

Bättre sent än aldrig! :D
Användarvisningsbild
Mirabel
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Sunflower » 11 jan 2009, 19:09

snöblomma skrev:Tack Tack lilla frun :lol: de är 1 år och 5 månader nu men jag vet inte varför figuren här nedanför bara visar år.

Du måste gå in på lillypie och göra en ny ticker.
Användarvisningsbild
Sunflower
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Lottamittilivet » 11 jan 2009, 22:04

Jag sålde vår bärsele vidare, tänka tänka... jo, den hette Twin weego... och jag tror att jag använde den två gånger. Det var ganska svårt att sätta in två skeptiska och sprattlande ungar själv i den, och sen när de väl var där var jag bred som en ladugårdsdörr och ryggen värkte och benen skakade av tyngden. Men det sa jag förstås inte åt dem som jag sålde den till ;) Jag tror att den kan vara bra för en stark karl med lite bredare axlar, för mig kändes den lite för stor.

Skaffade sen en superbra bärsele som heter Carry baby http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/carrybaby.html, den är nog bara för en, men jag har prövat att ha dem båda på höften också. Mest på skoj - inte bär man dem långa vägar på det sättet.
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Oläst inläggav Lottamittilivet » 11 jan 2009, 22:06

Snöblomma, jag tror vi har haft likadana bärselar
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Oläst inläggav snöblomma » 12 jan 2009, 08:52

Ja just en sån som du (Lottamittilivet) har nu en carry baby.Ser precis ut som på internetadressen din men den är röd.
Ja jag har oxå varit nöjd med den.Och det bästa är ju att den är så lätt att få på.
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav snöblomma » 12 jan 2009, 10:48

jag vet inte vad jag gör för fel på lillypie.jag får inte hit nån ny ticker.
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav Ylva-Li » 13 jan 2009, 07:58

Jag har nyligen köpt en Manduca bärsele främst för vår Down-kille ( nu tio mån.) till sommaren. Men man kan använda den redan från 3,5 kg. Fr.o.m. 8 kg. kan man också bära på ryggen vilket är en stor fördel då man har händerna fria för det andra barnet. Dessutom känns det lättare att bära på ryggen. Manducan har ett rejält midjebälte som avlastar en hel del och mycket breda axelremmar som också är vadderade.
Vi har använt Babybjörn tidigare och dom är väl rätt ok men det blir ganska tungt om babyn sitter länge där. Men killarna har trivts bra i dom.
Ylva-Li
Guldmedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tvillingar och flerlingar