Magen (och träning) efter tvillinggraviditet

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Magen (och träning) efter tvillinggraviditet

Oläst inläggav Lottamittilivet » 13 jan 2009, 21:33

Nu på torsdag ska jag börja en jumppa som heter fritt översatt till svenska: mag- och rumpjumppa :) Det blir mycket magmuskelövningar och övningar för att förstärka korsetten. Jag har inte gjort många situps sen pojkarna föddes - jag hade hört att man kan få problem med några muskler om man börjar för tidigt. Men att börja nu kan väl inte vara farligt? Jag har fortfarande mage som börjar strax under brösten, när jag lägger mig ner blir det liksom en "limpa" längs ner med magen. Är det månne de uttänjda magmusklerna som putar ut? Och hjälper jumppa mot dem? Dethär är sånt jag inte kom på att fråga vid eftergranskningen...
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Magen (och träning) efter tvillinggraviditet

Oläst inläggav snöblomma » 18 jan 2009, 18:47

Mmm jag har fortfarande kvar 9 kg av 30 kg efter twinsen och de är nu 1½ år.Tänker som så att det tar säkert 2 år att bli av med allt när det är 2 :lol: tog 1 år efter tjejen.
Men saken är väl den att man inte alls är ut och rör på sig och har fått en ovana efter kvällarna att mysa framför tv:n med sambon och äta gott :love:
Men har tänkt att jag måste försöka ta mej i kragen nu för snart har ju 2 år gått :lol: 8) .
Ska vi starta en träningsspalt och heja på varann till sommaren 8)
Vill nån vara med ????????????????
Så ger vi rapporter 1 gång i månaden ??????????
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav Carmen » 18 jan 2009, 22:28

Jag säger bara ett (två?) ord, Wii-fit! Då kan man lite träna framför tv:n på kvällarna istället för att bara slöa och äta, som också har varit min och mannens taktik hittills 8) Det är ju så skönt då de äntligen kommit isäng så man bara måste unna sig både lite kvällsmat och godsaker. Som extra bonus för att man istället tränar lite så försvinner sötsuget lite, dubbel vinst, man tränar mer och äter mindre :tumme: För att komma ut någonstans efter att de somnat orkar man inte mera. (Ibland förstås, men jag skulle åtminstone inte orka t.ex. jogga regelbundet efter att de somnat.)
Bild

Bild

Carmen
Användarvisningsbild
Carmen
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Lottamittilivet » 19 jan 2009, 17:26

Jag kan gärna vara med på träningsspalten, fast jag vet inte om det blir något mer än mag- och rumpjumppan :) Den verkar ivarjefall effektiv - ledaren hade fött med kejsarsnitt för 10 månader sen och var slank och vältränad. Själv fick jag nog en chock av att se mig själv i spegeln, lite (ganska mycket) stör nog denhär magen mig. Har aldrig varit trådsmal och lite korv har jag nog haft på magen - men den har varit en fast och fin korv :blink: Borde man redan nu boka tid till Rolf Nordström? Min mage ser ut som den gör på dedär äldre tanterna i simhallen... men nu vet jag vad den beror på. Men jag har också tagit mig i kragen nu, nu ska 15 kilo bort, till sommaren helst. Sen får jag ta en titt på magen igen.
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Oläst inläggav Ylva-Li » 19 jan 2009, 19:55

Jag ska också försöka ta mej i kragen när det gäller träningen och hänger gärna på här. Tror inte att det blir så mycket annat än promenader med vagnen och Pilates en gång i veckan. Men man vet ju aldrig, kanske jag blir inspirerad av er andra att köra lite hårdare. Min man ska springa sitt andra Marathonlopp i vår men så långt kommar jag INTE att sträcka mej.
Ylva-Li
Guldmedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tvillingar och flerlingar