Nu ska här brännas fett

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Re: Nu ska här brännas fett

Oläst inläggav Lottamittilivet » 26 feb 2009, 10:15

Snålvattnet rinner... slurps...

Jag har förresten bakat in ett fetare milkshake i mitt program, röökoddo (röd mjölk), frysta bär. Satt i en tsk socker och det blev jättesött, kanske för att jag använder hylamjölk. Mycket mer mättande om än lite poängdyrare. Lycka till med omstarten Edith!!
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Oläst inläggav snöblomma » 26 feb 2009, 13:13

Grattis till alla bebisar och inte minst DERAS MAMMOR :kram:

Yes :clap: 1 KILO KVAR :clap: helt otroligt vad det går bra neråt.
Har ju bara hållit på i 3 veckor och gått ner 4 kilo. Har mer eller mindre inte hunnit motionera alls så hoppas det håller i sig.
Men det är som du säger Edith att det är mängden man äter. Tror man äter mindre när det inte är bröd och sånt utan bara kött,sallader, fil m.m.
Min hy i ansiktet har blivit mycket bättre började få mycke finnar här i höstas.Men så levde man på massor med nudlar :scared:

Kanske det går bara av farten nu så har man gått ner de 5 extra till sommaren som blir kvar efter det här.
Men tror man måste börja med situps om kvällarna tycker man fått ett konstigt upp och ner vänt V med hud som hänger.
Nån annan som drabbats av det ??????????????????????

Måste erkänna att jag fuskat nästan 5 dagar av de här 3 veckorna.Det har ju varit vändag, fastlagstisdag och nu är vi ju lediga på sportlov :oops: :D

Som Edith sa:
Det skulle kännas härligt att kunna gå i shorts och kjol till sommaren utan att känna sig som en elefant i bikini...
:lol: :lol: :lol: Japp det skulle var härligt.
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav snöblomma » 26 feb 2009, 13:18

Så här ser ungefär en dag ut för mej:

Frukost : ägg och/eller bacon och fil och kaffe

Lunch: Idag har hittat en god Indisk soppa med curry (bara 4 gr kolhydrater/100 gr) Försöker hålla mej med 5 gr/100 gr

Mellanmål: Nötter (läste att man fick äta nötter)

Middag: Kött av nåt slag och så antingen sallad eller stekta grönsaker.

Kvällsmål: Nu har det blivit mycket av bondosten :love:

Förra gången drack jag mycket vatten med äppelcidervinäger men har mer eller mindre glömt bort det nu.Måste försöka komma ihåg.
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav Ylva-Li » 02 mar 2009, 19:42

Tack för grattisarna! Nu har jag bara lika mycket kvar så är jag åttio :scared:
Va bra ni jobbar på :clap: Jag knegar på med mina promenader och äter väl rätt ok när det gäller mat men har svårare med allt det söta. Angående V:et på magen, Snöblomma så ser min formation mera ut som en halvjäst bulladeg :hm: Eller EN stor ruta istället för sex små.
Ylva-Li
Guldmedlem

Oläst inläggav snöblomma » 02 mar 2009, 20:42

Ja den var bra En stor ruta istället för sex :lol: Ylva-Li.
Ja men jag tror det tar nåt år för magen att plana ut.
Den har ju varit så mega mega mega stoooooooooooooooor :lol:
Har faktist köpt nya bikinisare till sommarn 8) får se då om man vågar visa sig i dem :wink:
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav Marley » 19 mar 2009, 20:43

Hej, minns ni mej?! :) Jag tänkte att den här dagen nog kommer, när det är dags att bränna fett. Och nu har den kommit även för mig, nästan ett år efter förlossningen. Det är så skönt att känna sig snygg och nöjd och se att man klarar av vardagen utan en platta choklad! Jag har kört metoden positiv"inbillning" eller vad jag skall kalla det. Dvs att bestämma att jag redan nått min idealvikt och sedan bara leva upp till det. Jag började på 74, är nu ner i 70 och skall gå ner 5 kg till. Morgon och kväll så ofta jag orkar kör jag lite hemmaträning, framför allt sit ups, eftersom det är magen jag är mest missnöjd med. Resultat kom genast och jag känner mig mycket rakare och starkare. Nu äter jag Camebridge som jag anser vara absolut bäst på marknaden, och det skall jag göra två veckor. Fantastisk resultat och man behöver inte alls gå hungrig eller sur. Så om drygt två veckor när jag och sambon,( UTAN BARN!!!) skall resa till Sharm el Shejk kommer jag att stråla i min bikini. Wow, säger jag och med tanke på att jag har två underbara barn som går omkring med farmor i England kommer jag att känna mig som superwoman!! YEAAAH!! :clap:
Marley

Oläst inläggav snöblomma » 22 mar 2009, 14:08

Hej Marley!

Det var verkligen en tid sen sist.Vad har du haft för dej :D ?

Camebridge vad är det ???

Hällegu va sköööööööööönt 2 veckor i Sharm el Shejk utan barn ! :tumme:
Lite för länge utan barn för mej men skulle nog vara härligt att få åka bort och vara barnfri.Vi väntar på påsken då kanske vi får nattbarnvakt och får åka ut på lite gulej.Behövs dock ingen bikini till det :P :nepp:

Ja nu har min månad gått och 4 kilo bort men funderar om jag ska snabbt ta 1 månad till nu när jag är igång och försöka på 5 kilo till.

Hur går det för er andra? Försvinner det några kilon?
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav Lottamittilivet » 22 mar 2009, 21:30

Hej Marley, jo visst minns jag dig :)

Och jag är nog grön av avund på din Sharm el sheik-resa med sambo och utan barn, än så länge har ingen vågat vara nattbarnvakt åt våra, fast de är hur charmiga som helst :)

Snöblomma: superfint!!

Hur det går? Superbra om jag tar till Marleys positiva metod (det är nog ingen dum idé, och jag har läst om dessa positiva affirmationer/visualiseringar), och annars också helt ok, men jag har inte orkat/hunnit räkna poäng på en par veckor. Inte heller vågat väga mig, men igår var det 74,6 med kläderna på, så det var inte så illa. Min målsättning var/är 70 kilo vid vappen, och det kan nog vara genomförbart. Sen är min slutliga målsättning 62 kilo, det är lagom för mig men 64 duger också bra.

Marley: det att du tänkt dig målsättningen, har det ändrat dina matvanor? Skulle vara intressant att höra
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Oläst inläggav Ylva-Li » 23 mar 2009, 16:56

Ni kämpar på så bra! Jag har nog lite för lite motivation och kanske bara ca. 3-4 kg. som jag skulle vilja bli av med. Och det är som att det är såååå svårt att bli av med dom när det inte är så mycket. Men inte är det kul heller när byxorna faktiskt börja spänna åt så man hellre står än sitter :tummenupp:
Funderade faktiskt över om jag skulle börja springa. Har i.o.f.s. aldrig tyckt om det men både min man och många andra i bekantskapskretsen har blivit rejält bitna av det och säger att det går att lära sig tycka om det. Så kanske det kunde vara en ide` nu till våren när vägarna blir bara.
Annars får jag väl köpa ett Marimekkotält att ha på mej på stranden i sommar.
Ylva-Li
Guldmedlem

Oläst inläggav Marley » 25 mar 2009, 21:17

Åh Gud nej inte två veckor utan mina älsklingar , bara sju nätter! Men vi stannar hos farmor sedan i två veckor till så det blir ordentligt med miljöombytestid :)
Har lite ångest redan att inte få känna på deras små fötter när man nattar dem..krama dem när de är sov-varma eller läsa böcker när de är halv sömninga. Men då skall jag istället tänka på hur det är när man skall klä på dem när de bara snurrar runt eller när de bits och slår varandra och inte hittar på ngt kul att göra och svansar efter mig konstant.Huh, att inte behöva blanda mat och värma och skura och diska och torka och byta och byka och hänga och slänga.WEHEE!!

Cambridge är en väletablerad pulverdiet, kolla t.ex google. Visst är det mest vätskedrivande och bara en start på en sundare livsstil, men den hjälper! Alla mineraler och vitaminer man behöver och även mättande och god.
Lotta: det funkar åtminstone för mig att inte vara negativ och känna på fläsket. Istället glädjs jag åt att jag försöker och det hjälper mycket för mig att orka gå och träna. Jag har ingen tid för träning utanför hemmet så jag pilatestränar via dvd eller så dansar jag lite och gör jumpa på golvet. Det ger faktiskt resultat, för det är ju trots allt mycket bättre att ersätta fläsket med muskler så behöver man inte hoppa över allt gott resten av livet. Innan graviditeten åt jag ju faktiskt vad jag ville när jag ville och det gick helt ok. så med det sagt så tror jag helt enkelt att man motionerar för lite för vad hemmalivet inbjuder till i övrigt..dvs kafferep, bullabak, söndagsmiddagar, snacks, snacks, snacks....

Men bättre att ha lite mer kött på benen så är det roligare för barnen att klättra på oss :)
Marley

Oläst inläggav snöblomma » 02 apr 2009, 19:46

Hur går det med bikinin i sommar 8) :lol:
Suck har ju lite kvar men nu hittar jag inte gnistan orkar inte vill inte ta en månad till men skulle måsta :osaker:
Bläää
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav Ylva-Li » 04 maj 2009, 08:16

Jag har äntligen kommit igång med att jogga. Började så smått för någon vecka sedan med att springa kortare sträckor under mina promenader ( utan vagnen förstås...) och nu har jag övergått till att se det som joggingturer med några promenadinslag. Var ju lite skeptisk till dethär med att springa eftersom jag aldrig gillat det men så är det många år sedan jag försökt senast också. Men hittills har det gått över förväntan och jag tycker t.o.m. om det. Har också märkt tydligt att det har en stabiliserande inverkan på blodsockret, sötsuget har minskat rejält. På vågen syns det inget ännu men det är ju ett tag tills badsäsongen börjar.
Hur går det för er andra? Ni kanske har gått ner till storlek 34!?
Ylva-Li
Guldmedlem

Oläst inläggav Lottamittilivet » 04 maj 2009, 10:52

Hej alla!

Jo, jo, nästan storlek 34, give or take 5 storlekar ;) Jag snubblade på en bok som heter rentoa painonhallintaa av Patrik Borg, och nu struntar jag i alla dieter men försöker införa bättre vanor i mitt liv (ett halvt kilo grönsaker och frukt per dag till att börja med). Jag har också börjat jogga, och också anmält mig till naistenkymppi som är om knappt fyra veckor. Gulp. NU vaknar dymaniska (jag menar dynamiska ;) ) duon
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Oläst inläggav Ylva-Li » 05 maj 2009, 19:02

Lycka till med milen :clap: Jag var på en 6 km. runda i går men än så länge orkar jag inte springa hela sträckan. Just nu sitter jag och äter en dajm :oops:
Ylva-Li
Guldmedlem

Oläst inläggav Lottamittilivet » 06 maj 2009, 21:49

Dajm är gott :)
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

FöregåendeNästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tvillingar och flerlingar