Kände ni två ägg fastna då ni blev gravida med tvillingar?

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Kände ni två ägg fastna då ni blev gravida med tvillingar?

Oläst inläggav anonym » 04 mar 2009, 15:36

Det här är kanske en underlig fråga... Alltså om det bland er finns någon som kände av den där smärtan man kan uppleva då ett ägg fastnar efter befruktningen - kände ni två "hugg" om det var två ägg som fastnade?? Slog mig att det kanske borde kunna vara så... Sen är det ju förstås annat om det är enäggstvillingar.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Kände ni två ägg fastna då ni blev gravida med tvillingar?

Oläst inläggav Ylva-Li » 04 mar 2009, 16:21

Nix, jag har aldrig känt av när det har skett, varken med ett eller två barn. Men kanske det finns andra som gjort det!?
Ylva-Li
Guldmedlem

Oläst inläggav Tinuviel » 05 mar 2009, 13:15

nej, tvillingar var min första graviditet kände ingenting (men skulle kanske inte ha fattat vad jag kände heller). Funderade nog lite över att skall man faktiskt vara så fruktansvärt trött i början av en graviditet. Först vid första ultran så fick vi vet om två (och det förklarade enligt läkaren också varför jag varit så trött - två tar mera på). Med andra graviditeten kände jag nog heller ingenting (ett foster) men var inte alls lika dödstrött som vid tvillinggraviditeten.
Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete
Användarvisningsbild
Tinuviel
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Tant gredelin » 05 mar 2009, 19:26

Nej. Jag var faktiskt till gynekolog då jag var i v. 1 då jag ännu var osäker på om jag var gravid, men inget syntes då ännu.
Däremot hade jag små blödnigar i 2-3 dagar då jag var kring vecka 8
Har tre flickor
Tant gredelin
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav edith » 10 mar 2009, 14:18

Nej, jag kände inget speciellt heller vad jag minns. Men jag mådde SÅ illa så illa jämfört med försdta graviditeten och ett barn och var SÅ fruktansvärt trött. Jag var i vecka 7 när jag fick veta att det var twins på gång.
edith

Oläst inläggav snöblomma » 11 mar 2009, 14:46

Jag kände inget heller och jag var på ultr före jag fick ägglossning och de såg bara 1 ägg skulle lossna så ni kan ju tänka er att man blev lite schockad iallafall. Jag var oxå jättetrött men trodde det mest berodde på att man jobba och sen hem och göra mat och sköta flickan.Minns jag alltid var så trött så när vi kom hem flickan och jag så satt jag på en film åt henne och så somna jag direkt brevid henne :nicka: :lol: .
Gick upp massor i vikt :nicka: redan när jag var 8 veckor på väg såg folk hur bra som helst att jag väntade fast jag försökte då ännu komma med undanflykter om att jag gått upp i vikt över jul o.s.v. :lol:
Var ju på hjärtljud vi 11 veckor och läkarn letade ju aldrig efter mer en ett ljud så vi hörde bara ena så inte förrän jag var 15 veckor hunnen så var vi på ultra ljud och då fick vi beskädet att det var 2 :w00t: :kram:
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav Carmen » 11 mar 2009, 22:43

Nej, jag kände inga ägg men tre hittade ju dit i alla fall 8) Däremot var jag väldigt trött och väldigt hungrig. Hungern var nog av en helt annan kaliber än då jag väntade äldsta dottern.
Bild

Bild

Carmen
Användarvisningsbild
Carmen
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav vadis » 16 mar 2009, 13:12

Ja, jag kände faktiskt två hugg, ett på höger sida och ett på vänster, men förstod först efteråt vad det var. Blev lite konfunderad på hjärtljudskontrollen v. 11, då rådgivningstanten hittade hjärtljud överallt i magen, men förstod ändå inte att det kunde vara tvillingar. Visst undrade jag ju hur det är möjligt att må så illa som jag gjorde, innan då sen första ultraljudet bekräftade faktum.
vadis

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tvillingar och flerlingar