Kvälls- och nattshow (pigga mitt i natten)

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Re: Kvälls- och nattshow (pigga mitt i natten)

Oläst inläggav snöblomma » 22 mar 2009, 13:59

Hej Ylv-li

Va skönt att höra att L. fått komma hem igen.Vilken dunder magsjuka han haft ojoj stackarn.
Hur gamla är dina twins nu?
Ja vi var ju på koll varje månad och bodde på sjukhus sammanlagt i 2 veckor med C. han är oxå opererad för ljumskbråck.Det är inte roligt att se på när de blir pickade här och där värst tyckte jag det var när han fick en kanyl i huvudet :ledsen:

Här har vi inte fått några spyor ännu peppar,peppar bara vattkoppor.
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Lottamittilivet » 22 mar 2009, 20:27

Vad bra Ylva-Li! Nu håller vi tummarna för en lååång, lugn och frisk period
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Oläst inläggav Ylva-Li » 23 mar 2009, 16:21

Jo jag håller också tummar och tår för en frisk period. Dessvärre har det varit en riktigt , riktigt grinig dag hos oss i dag. Allt har varit fel. Nu kom min mamma som en räddande ängel och gick ut med grinollarna. Showen fortsätter väl när dom kommer in. Sen kraschar dom i säng redan vid halv sex för dom har sovit sina pass alldeles för tidigt för att orka till halv sju. Och så är vi uppe i ottan i morgon istället och möter en ny härlig dag med nya utmaningar :curse:
I dag är jag optimistisk.
Snöblomma; killarna blev ett år 10.3. Minns att jag tyckte det var en härlig ålder med deras storebror.Men kanske man får vänta till tvåårsdagen med det här gänget innan det blir folk av dem :scared:
Ylva-Li
Guldmedlem

Oläst inläggav snöblomma » 23 mar 2009, 19:48

Hej Ylva-Li

Ja jag tycker mina börjar varva ner eller det är fel ord :shock: men de börjar leka lite mer med SINA grejor och inte behöver slita ut allt mamma äger och har :evil:
Plocka i roskis, plocka ur diskmaskinen i tid och otid eller slita ut all ren tvätt ur tvättmaskinen för att nämna några saker som roar mina killar :roll: .
En kväll fick de i visplarna i vispen och i med kontakten i uttaget.Tur i oturen höll de borta fingrarna när den starta igång :scared: mamma höll på att :swoon: .
Jo det är nog fullt ös :lol: ibland hittar man dem hängandes över wc-stolen och försöka nå vattnet :lipa:

Så 2-årsåldern är nog kanske bättre än 1-årsåldern för allt är inte så himla nytt då mera Men kanske 3-årsåldern är bättre :D om de då inte börjar komma in i någon trots då :scared:

Jaja det är ju dubbelt upp av allt annat oxå så så så men det är ju mycket mer :kram: :kram: :heart: :heart: :love: kramar och pussar och skratt oxå.

Finns inget härligare än att höra när de är på nåt upptåg och har så roligt ihop och skrattar och knittrar :heart:
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav mammatilltre » 24 mar 2009, 08:11

Hej!

Hos oss bor 2 st busar som just fyllt 2.5 år, och en storasyster som tack och lov inte är fullt lika busig :)

Jag tycker kanske att det har lättat något jämfört med hur det var ifjol vid den här samma tiden. Största faktorn är väl det att de har ett språk nu så man kan ’diskutera’ med dem och de lättare kan förklara vad som är fel eller vad de vill ha. Men jag håller på att få nippran av alla rutiner och att det ska vara på ett visst sätt för dem. Lägger man fram halaren på fel sätt/fel ställe på morgonen så kan man skrika i 5 minuter åt det, eller häller man i mjölken i glaset då de skulle göra det själv, så kan man skrika i 5 minuter åt det, medan nästa gång vi ska äta så ska de inte hälla själv utan då ska mamma hälla i. Och sånt. Hela tiden. Med allt. Urk! Vilken potta man ska sitta på, vem som hade vilken sak först, vilken stol man ska sitta på, vilken tröja man ska ha på osv Tyvärr har inte mamma alltför stort tålamod så det får bli lite skrik mellan varven, annars skulle vi aldrig komma iväg till dagis på morgnarna. Dessutom är mamma (o pappa) bossen i huset :nicka:

Det var nån som skrev här tidigare att de får vänta till 2-års dagen innan det blir till folk av dem... jag tror nog mer på 3-års (eller t.om. 4-års i vårt fall....) åldern :mrgreen:
mammatilltre

Föregående

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Tvillingar och flerlingar