Barnförsäkring åt tvillingar?

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Barnförsäkring åt tvillingar?

Oläst inläggav Sylvie » 02 apr 2009, 13:38

Hej,

Fick nyss veta (på tidig ultra) att jag väntar tvillingar. Det är tidigt ännu, men kom att tänka på att månne det går att ta barnförsäkringar (för sjukdomsfall) för tvillingar, sådan som man kan teckna 3 mån innan bf? Har inte ännu läst igenom försäkringsvillkor, men tänkte kolla om någon här vet?
Sylvie

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Barnförsäkring åt tvillingar?

Oläst inläggav mammatilltre » 02 apr 2009, 14:41

Hej!

Jag tog åt mina tvillingar från Lokalförsäkring och det funka lika som för 1 barn fast dubbla avgifter. Det här är nu visserligen snart 3 år sedan så det kan ju hända att det har ändrat sen dess.

Lycka till med allting! :tumme:
mammatilltre

Re: Barnförsäkring åt tvillingar?

Oläst inläggav snöblomma » 02 apr 2009, 19:44

Japp vi tog oxå försäkring före.
Fick inte med storasyster jag hann vara inne på sjukhus för sammandragningar så vi var nog snabbt ute den här gången :D
Som tur var så blev det inga komplikationer vid förlossningen men vi var med "lillebror" på sjukhusbesök i 1 år efteråt och då var det bra med försäkring.
"storebror" har inte haft några problem så vi tog och ändrade hans till en billigare.Enda missen var att om vi väntat tills han fyllt 1 år hade vi fått typ 80 euro tillbaks nu blev det väl nästan att betala istället :x
Tänk att de inte kan upplysa om sånt.
Om man inte tar före så får man inte ta förrän de är 2 månader och det är ju lite riskabelt när de är twins.
Storasyster har haft massor med problem med öronen så det är tur att hon klarade sig till 2 mån annars hade det blivit dyrt.
Vi har veritas eller aktia kanske det heter idag.
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tvillingar och flerlingar