Sommaren på kommande

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Re: Sommaren på kommande

Oläst inläggav Ylva-Li » 27 maj 2009, 09:23

Här går det i racerfart när det ska städas just för att hinna den korta tid man har på sig. Hade ju hemservice ett tag i vintras och då städade dom ibland, vad lyxigt det kändes :clap: Tycker inte om att ha det stökigt omkring mej men håller på att lära mig leva i det. Det går väl så där...
Killarna har under den senaste tiden avlöst varandras förkylningar och L. äter fjärde antibiotikakuren på raken i väntan på tuber i öronen. Vi hade tid för det för ett tag sedan men då var han så rosslig så en sövning var inte att tänka på. Nu ska han ha antibiotika på tills nästa vecka då tuberna ska in. Hoppas det lyckas denna gång.
I helgen ska min man åka till Stockholm på marathon och L. ska vara hos mormor och morfar.Har planerat in lite mer aktiviteter med N. då, får passa på och ränna runt då man bara har en liten att ta med sig. Nioåringen har skolavslutning på lördag och sedan är det bara "den blomstertid nu kommer" för hela slanten. Här blommar häggen för fullt och det är så vackert med den här skira grönskan och dom ljusa kvällarna att jag nästan skulle vilja bo där ute.
Sommarhälsningar till er alla,hoppas ni har det bra!
Ylva-Li
Guldmedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Biene » 01 jun 2009, 13:36

Roligt att höra om era planer!
Sku gärna vara hemma (med barn) nu, under den underbara försommartiden.
Skulle njuta av naturen och åka till lande och ta vara på livet.. 8)

Istället jobbar jag i ett förr-helt-intressant-och-givande jobb, 40-44h/veckan. :yawn: Nu har arbetsmotivationen sjunkit och skulle helst vara ledig varje dag. :sneaky:
Användarvisningsbild
Biene

Oläst inläggav Ylva-Li » 02 jun 2009, 13:42

Jag var inne en sväng på jobbet i går och kände att det var så himla skönt att veta att dom slipper mina tjänster på ett bra tag :tummenupp: Det är länge sedan jag jobbat trots att twinsen bara är 14 mån. för jag blev sjukskriven redan i v. 20. Hade någon slags konstig "växtvärk" ( har inte hittat något bättre ord) som gjorde att det kändes som om huden inte riktigt räckte till...Det var inte sammandragningar men gjorde i alla fall att jag varken orkade promenera, handla, laga mat eller städa. Gissa om min man var glad som fick göra allt. Not.
Det ÄR härlig tid att vara hemma med barnen på. Just nu har vi lite Hallelujahmoment för båda killarna har varit friska samtidigt i över en vecka :clap: Och i morgon ska L. få sina tuber som vi väntat på så länge.
Ikväll ska jag på middag med ett gäng tvillingmammor men det blir inget nattsudd för vi ska vara på sjukhuset kl. 7.15 i morgon bitti.
Ylva-Li
Guldmedlem

Föregående

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tvillingar och flerlingar