Spring i bena

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Spring i bena

Oläst inläggav snöblomma » 03 jun 2009, 18:52

Nu är det verkligen spring i bena på mina killar.
Den ena står ganska mycket och "donar" brevid mej eller storasyster men den andra han är in i skogen och ner till grannarna och upp i stengärdsgården.
Hoho mamma blir riktigt svettig bara av att tänka på det.
De sliter och de drar i varandras grejer och det bits och det rivs.
Men så kan de vara så :kram: :love: gosiga med varann oxå mellan varven.

I vilket skede har era hunnit nu?
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Spring i bena

Oläst inläggav Ylva-Li » 04 jun 2009, 19:20

L. har äntligen fått tuberna på plats i öronen och har också varit frisk ett tag så i hans utveckling har det hänt mycket den sista tiden. Som de flesta barn med D.S. har ju den motoriska utvecklingen tagit lite längre tid än hos andra men nu är han på G! Han kan sätta sig upp själv, drar sig upp stående i sängen och kravlar fram på golvet. Kan också säga några ord; mamma, pappa, pa = lampa. Försöker också visa tecknet för lampa ( vi tränar honom med stödtecken). Och vill man locka honom med något så är en bit hushållspapper det som får honom att göra nästan vad som helst :hm:
N. kom igång med att gå riktigt ordentligt först vid 14 mån. men då gick han också ganska stadigt när han väl kom i gång. Kan säga en hel del ord och förstår ännu mer.
Vågar inte skriva att dom sover bra på nätterna för då får jag äta upp det direkt. Så det skriver jag inte.
Snöblomma, låter härligt med din kille som tycker om att vara "till byss" ( och till skogs) :)
Ylva-Li
Guldmedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tvillingar och flerlingar