Delar rum?

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Delar rum?

Oläst inläggav Tant gredelin » 15 jun 2009, 22:39

Delar era tvillingar rum? Hur gamla är de?
Har tre flickor
Tant gredelin
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Delar rum?

Oläst inläggav Carina74 » 16 jun 2009, 12:09

Mina twins ( 4år) har alltid delat rum. Vi har heller inga andra alternativ för närvarande. De trivs mycket bra tillsammans och de leker en stund före de somnar antingen på golvet eller i någons säng. Samma sak på morgonen, ibland kommer de inte ens och väcker mig utan börjar att leka direkt. S kan ej heller somna om inte brorsan finns i samma rum. Vi kommer nog att ha dem tillsammans så länge de själv vill.
Barn: pojke 03/02, tvillingpojkar 04/05
Carina74

Oläst inläggav Mirabel » 16 jun 2009, 12:42

Mina flickor delade rum tills de var 7 år.
Användarvisningsbild
Mirabel
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav edith » 16 jun 2009, 18:10

Mina tvillinggrabbar är 2 år och 4 månader och "stunttar" som bäst omkring på golvet i bara blöjorna. De blir alldeles till sig när de ser "Mamma Muu" bada på tv :lol:
Första tre månaderna delade de säng och sen alltid sovit i samma rum. Enda undantaget har varit när nån av dem råkat vara på sjukhuset nån natt. Det funkar jättebra och vi kommer också att ha dem i samma rum så länge de själva vill.
edith

Oläst inläggav Carmen » 17 jun 2009, 21:24

Våra sov först alla tre i samma rum, nu delar flickan rum med storasyster och pojkarna delar rum. Det går jättebra! Jag tycker det är bra för barn att dela rum (säkert inte alla), storasyster har börjat sova bättre då hon inte är ensam, och de andra har heller aldrig klagat. I puberteten kanske de börjar vilja ha ett eget krypin...
Bild

Bild

Carmen
Användarvisningsbild
Carmen
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav mammatilltre » 18 jun 2009, 12:35

Hej,
jag är tydligen lite 'kärringen mot strömmen' i den här frågan :hm: för mina barn som är 2 år 9 mån sover i varsitt rum och har gjort det ända sen de var 3-5 månader. De har och har alltid haft rätt olika sömnmönster så jag tror de mår / har mått bäst av att sova i egna rum.

Trevlig midsommar till er allihopa! :kram:
mammatilltre

Oläst inläggav Ylva-Li » 20 jun 2009, 07:50

Våra 15-månaders sover också i varsitt rum och har gjort det sedan några månader.
Ylva-Li
Guldmedlem

Oläst inläggav snöblomma » 20 jun 2009, 14:51

Våra fyller 2 år i sommar och de har haft skillda rum sen de var 3-4 månader och hoppade ur samma säng :) .
Vi har provat i omgångar ha dem i samma men de har bara stört varann men nu har vi igen funderat på att sätta dem i samma rum.
Funkar bra på villan där vi sover alla 5 på loftet.
Tar förstås lite längre för dem att somna men tror att när de vänjer sig så kommer det att gå fort igen.
De sover nästan alla nätter nu oxå.
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav Piippis » 23 jun 2009, 00:48

Våra 1år 9mån flickor delar rum med brorsan 4år 9mån. Lite stökigt är det på kvällarna oftast men när de väl har somnat så sover de relativt bra hela bunten och störs INTE av minsta lilla pip.
Jag har själv alltid delat rum och fastän jag kommer ihåg att jag så ofta önskade eget rum så nu efteråt tycker jag att det var tryggt att få dela rum med lillasyster. Nog kommer väl den tiden (eller så säger alla??) då Olle och flickorna inte vill/kan dela rum tillsammans men än så länge funkar det hur bra som helst.
Bild

Bild

Bild

Bild
Piippis
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Tant gredelin » 30 jun 2009, 13:11

Mina flickor är 8 år och delar rum. Ett ganska stort rum. Det går bra och vi har ju bara 3 sovrum i huset så...
Har tre flickor
Tant gredelin
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Återgå till Tvillingar och flerlingar