Bilstolar

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Bilstolar

Oläst inläggav Nakki » 09 jul 2009, 21:41

Hej!!

Vilka bilstolar har ni valt till era tvillingar, dvs den man använder efter att de vuxit ur babyskyddet?
Vill gärna ha tips på två som inte tar så fruktansvärt med rum iom att storasyster oxå skall ha rum där bak! :D
Nakki
Silvermedlem

Re: Bilstolar

Oläst inläggav edith » 10 jul 2009, 09:09

Vi fick byta bil redan när de satt i babyskydden för vi hade en bil med airbag som inte gick att koppla ur på passagerarsidan och det rymdes inte två babyskydd och en större barnstol i baksätet på den förra bilen - min Mazda! :ledsen:
Vi har nu en britax och en Graco stol. Jag hade ett himla sjå med att hitta en liten och smal stol (britaxen hade vi från förr och den är bred, tycker jag men annars bra). Storasyster flyttade ur stolen på en sittkudde i stället när twinsen blev för stora för babyskyddet. Man vill knappt få händerna mellan stolarna så det är rätt krångligt att knäppa fast storasysters bälte än idag. Det är ju inte bara sådär att gå och köpa en större bil. Vi gjorde en stor miss med vårt begagnade skrälle till bmw som vi bytte till. Alltför trångt trots allt och mycket krångel annars :curse:.
Min man brukar säga att det vore bäst med en cheva van - då vore det bara att öppna dörren och skyffla in ungar, vagnar, cyklar, pulkor och katter :D
edith

Oläst inläggav Flippan » 10 jul 2009, 13:25

Det finns en lång tråd på småbarnssidan om bilstolar och hur man ska få plats med alla. Orkar du läsa 25 sidor kanske du får tips där :wink:
Stor och liten och mini
Flippan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Teskedsgumman » 10 jul 2009, 15:03

Även här finns en tråd som du kan ha nytta av(som inte är lika lång som den allmänna bilstolstråden); "Den smalaste bilbarnstolen" viewtopic.php?f=3&t=25870&hilit=smalaste+bilbarnstolen
Vill du ha hjälp med att hitta en säker bilbarnstol? http://bloggen.fi/bilstolslotsen/

Vill du ha allsidig info om vacciner? http://vaccin.me/
Teskedsgumman
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Återgå till Tvillingar och flerlingar