Vänta tvillingar

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Vänta tvillingar

Oläst inläggav Sanna82 » 30 sep 2009, 10:19

Hej!

Har ni blivit sjukskrivna tidigare på grund av att ni väntar tvillingar?
I så fall för vilka besvär och i vilken vecka ?
Tacksam för svar.
Sanna82

Re: Vänta tvillingar

Oläst inläggav Ylva-Li » 30 sep 2009, 19:51

Hejsan!Jag blev sjukskriven redan kring v.20. Vet inte riktigt hur man ska beskriva orsaken, men jag hade någon slags"växtvärk" i magen, kändes som att huden inte riktigt räckte till...Orkade inte promenera, städa, handla eller laga mat.
Fick en enorm tyngdkänsla i magen så fort jag försökte göra något, kändes ibland som att magen höll på att spricka. Var en enorm lättnad när jag blev sjukskriven!
Ylva-Li
Guldmedlem

Oläst inläggav Lottamittilivet » 05 okt 2009, 21:17

Jag blev sjukskriven i vecka 32 om jag inte minns helt fel. Det var nog i absolut senaste laget men jag hade inga nämnbara krämpor tills dess. Jag rymdes helt enkelt inte att sitta vid min dator på jobbet längre, och min läkare skrev att jag hade sammandragningar och ont i ryggen. Han hittade helt enkelt på en lite överdriven diagnos för han sa att FPA numera inte nödvändigtvis godkänner tidiga sjukskrivningar för tvillinggraviditeter. Och efter att jag blev sjukskriven fick jag också samma känsla som Ylva-Li, och den sista dryga månaden kändes det som en lång väg från sovrum till vardagsrum...
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Oläst inläggav Biene » 15 okt 2009, 16:38

Blev sjukskriven i vecka 24.

Hade inga riktiga besvär (förutom tungt att gå i trappor eller bära något lite tyngre). :sneaky: Men har fysiskt ansträngande jobb och läkaren skrev att fortsatt arbete vore en fara för barnens och moderns hälsa.

Är glad och nöjd för sjukskrivningen, fast jag tyckte jättemycke om mitt jobb.
Användarvisningsbild
Biene

Oläst inläggav Twins! » 22 nov 2009, 09:25

Hejsan,

jag jobbar nog vanligt ännu och under senaste undersökning såg allting bra ut ännu. Ska i början på december nästa gång på koll men hoppas kunna jobba tills årsskiftet. Börjar tidigarelagd mammaledighet 30.12 så e ju egentligen inte sååå länge kvar. Det rekommenderade läkaren redan i tidigt skede.
Ha de bra alla tvillingväntande :heart:
Bild
Twins!

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tvillingar och flerlingar