Yinka skrev:Tack för svaren Lottamittilivet och Twins!
Twins, på vilket sätt var början av graviditeten tung för dig? Och från vilka veckor? Jag har nog kännt mig trött och vissa dagar illamående, men inte alla. Idag mår jag sk*t, men inte så jag har spytt. När märkte du att magen börja växa, och när kunde du känna livmodern? Jag kan inte direkt säga att jag märkt något ännu, men veckorna är ju bara 8+3. Skall till rådgivningen imorgon, och hoppas att jag då får nästa ultraljudstid ännu innan jul.
Hur mycket uppföljningar är det under tvillinggraviditet? (bor i helsingfors). Funderar på att berätta för min chef ren den här veckan, för jag skulle vilja ha tjänstledigt på våren några månader innan jag blir mammaledig. Men är väldigt nervös för samtalet.
Hejsan!
Jag mådde väldigt illa, nästan all varm mat gav spykänslor. De va ju sommar då o. solen klarade jag inte alls av. Mycket trött oxå hela tiden. Började väl i omkring vecka 7-8 och varade i många veckor...
Magen började synas ganska snabbt men kan inte faktiskt säga exakt när den syntes bra. Nu e den stor som med en fullgången "vanlig" graviditet sa läkaren.
Från ca. vecka 20, då jag var på strukturultra, var det igen ca. 5 veckor tills senaste ultra o. från det 3 veckor tills min följande. Efter det har jag förstått att det blir med två veckors mellanrum ungefär. Lika ungefär i rådgivningen.
Måste ännu säga att nu mår jag mycket bra, har energi t.o.m. efter jobbet.
Senaste ultra funderade nog läkaren om jag borde sjukskrivas(e ju mycket vanligt att sjukskrivas tidigt med tvillingar) men efter undersökningen som visade att allt var bra fick jag nog lov att jobba än. E privatföretagare båda två(mannen & jag) så man jobbar ju gärna så länge det är säkert!
Hoppas du mår bra i alla fall, kämpa på, det lättar betydligt!!