Snabbare symptom med tvillingar???

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Snabbare symptom med tvillingar???

Oläst inläggav anonym » 04 feb 2010, 10:53

Vad tror ni, får man snabbare och/eller kraftigare graviditetssymptom ifall man väntar tvillingar???
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Snabbare symptom med tvillingar???

Oläst inläggav Lottamittilivet » 07 feb 2010, 22:29

Jag har inte varit gravid med annat än tvillingar, men åtminstone så växer ju livmodern snabbare än om det bara är en. Jag kände mig iallafall gravid nästan genast och redan innan graviditetstestet hade jag redan ett tag känt mig konstig, svullen, pissnödig hela tiden, vaknade mitt i natten av mensvärksliknande känslor. Egentligen var det nog så att jag kände direkt och hade nog blivit mer förvånat av ett negativt graviditetstest
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Oläst inläggav Lottamittilivet » 07 feb 2010, 22:33

Du som väntar tvillingar får ofta kraftigare graviditetssymptomen än de som väntar ett barn. Du blir med andra ord mer illamående och trött.

Taget från: http://www.barntotal.se/gravidkalender/ ... d_vecka_5/

Men jag blev varken trött eller dubbelt illamående som jag nog hört att många flerlingsmammor kan bli. Däremot väldigt hungrig!
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Oläst inläggav Carmen » 09 feb 2010, 14:41

Jag fick nog snabbare symtom. Väldigt hungrig var jag också. Illamåendet och tröttheten var nog lika som med ett barn för mig, men jag var tvungen att äta ofta då jag väntade tre.
Bild

Bild

Carmen
Användarvisningsbild
Carmen
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav anonym » 12 feb 2010, 10:30

Tack för svaren! Hur länge innan BIM har ni märkt symptom? Eller kom de efter BIM? (förutom du då Lottamittilivet som märkte meddetsamma).

Anledningen till att jag frågar är att jag vid äl hade två mogna ägg, så min gyn sa att det kan bli tvåäggstvillingar. Men jag har inga symptom ännu... (BIM - 2-3). Lite extra trött är jag och kanske får kissa lite oftare, men annars ingenting...
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Yinka » 14 feb 2010, 00:37

Hej,

Jag hade inte särskilt mycket symtom, inga alls innan plusset, kanske litet ömma bröst, men det har jag haft många andra gånger också. Jag hade också varit hos gyn och hon såg bara ett ägg så jag hade inga tankar på tvillingar och blev jätte överraskad på första ultrat i vecka 8. Annars också har det nog inte varit inågot särskilt med min graviditet utom att min mage liknar vecka 29 i vecka 21. Lycka till anonym!
Yinka
Silvermedlem

Oläst inläggav snöblomma » 01 mar 2010, 09:33

Jag var oxå extremt trött, speciellt efter jobbet.Han hem och satt på en film åt dottern och så somna jag brevid henne :lol:
Mådde kanske bättre än med dottern men var oxå fruktansvärt hungrig och åt massor.
Redan i v 8 började folk fråga om jag väntade så jag fick fort stor mage.Men så var det ju 2:a gången för mej oxå.
Var på ultra jag oxå vi äl och då såg de att ett skulle lossna och att jag hade ett litet till men att det inte skulle lossna.
Var på hjärtljud i v.9 och hon hörde bara ett ljud och jag kom inte mej för att fråga om det fanns nåt mer utan trodde det bara ver en tills vi var på ultra ljud i v.12 då såg de 2 :tumme:
Men om 2 lossnat och du har blivit gravid så är väl nog chansen stor att det är twins.Eller?
Bild
snöblomma
Guldmedlem

Oläst inläggav Trinity79 » 24 mar 2011, 11:54

Jag fick definitivt kraftigare symptom! Trötthet och illmående. Och sen så syns det nog tidigare att jag är gravid.
Bild
Bild
Bild
Trinity79
Guldmedlem

Oläst inläggav Tina » 28 mar 2011, 21:45

HCGhalten skall ju (?) vara lite starkare då man väntar två.
jag fick först två, sedan en.

Var ju yngre då jag väntade två, men jag tycker faktiskt det var enklare / mindre symptom - illamående då jag väntade en.
(Lilleman är 3½år yngre än sina storebröder.)
Tina

Oläst inläggav SignoraN » 30 sep 2011, 15:55

Jag fick snabbt sympton, jag visste nästan genast att jag var gravid. Allting började tidigare, enorm trötthet, foglossningar, sammandragningar, ryggvärk, än vad alla graviditetskalendrar säger.
SignoraN

Oläst inläggav LindaGP » 30 sep 2011, 17:40

Välkommen med till forumet SignoraN!
Bígi liomsa i gcónái.
Lá's oích.

Ladies' Bike Club - WIMA Finland
Användarvisningsbild
LindaGP
Mrs Polizei
Mrs Polizei

Återgå till Tvillingar och flerlingar