tvillingar med IVF

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

tvillingar med IVF

Oläst inläggav anonym » 30 apr 2010, 10:18

Har någon av er fått tvillingar med hjälp av IVF? Med hur många embryon insatta? (hur stor är chansen att bli gravid med tvillingar om de satt in ett embryo)?
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: tvillingar med IVF

Oläst inläggav Marike » 06 maj 2010, 10:20

Hej anonym!

Jag väntar tvillingar, har genomgått IVF, 2 st embryon blev insatta.
Marike
Silvermedlem

Oläst inläggav tiggi » 18 maj 2010, 20:40

Jag har fått tvillingarna med hjälp av IVF. Det sattes in två befruktade ägg, och allt lyckades med första försöket! :kram:
tiggi

Oläst inläggav Burberry » 14 aug 2010, 11:33

Har också tvillingar tack vare IVF. Valde själva sätta in två ägg trots att äggen var av så bra kvalitet att ett hade räckt, men nu ville vi gärna ha tvillingar så..

Kvaliteten och förutsättningarna avgör hur många ägg som sätts in, och att man skulle få tvillingar när bara ett ägg satts in torde nog vara väldigt ovanligt, man är ju sällan jättefertil när man gör IVF..
Stolt mamma till tvillingar födda mars -09
Burberry

Oläst inläggav anonym » 19 aug 2010, 14:48

Att få tvillingar ifall ett embryo sats in är extremt ovanligt, men inte omöjligt, vi måste bara acceptera att det inte är vi människor som styr hur det sist och slutligen går utan den högre makt som nu sedan griper in. (Jag känner själv en som nu väntar enäggstvilligar efter att bara ett embryo sattes in.) Teroetsikt sett kan det ju också bli enäggstrillingar eller enäggsfyrlingar eftersom så kan ske på naturlig väg, eller med två embryon så att ena delar sig och det blir trillingar. Varje gång man vill ha barn borde man väl fundera på om man också är beredd att ta emot flera på en gång ifall det skulle gå så.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Återgå till Tvillingar och flerlingar