Igångsättning

För oss med tvillingar, trillingar, fyrlingar...

Igångsättning

Oläst inläggav SignoraN » 10 nov 2011, 11:23

Hej! Jag undrar hur det gick i era graviditeter, blev ni igångsatta efter v.38? En läkare sa åt mig att jag högst får gå till v.38 medan en annan sa att igångsättning först är aktuellt i v.40. Jag är nu i v.35 och barnen mår utmärkt, men det skrämmer mig lite att gå enda till v.40!
SignoraN

Re: Igångsättning

Oläst inläggav mammabella » 16 nov 2011, 12:31

Far jag svara fast jag fott mina tvillingar utomlands? Det hela beror val pa om du vantar enaggstvillingar eller tvaaggstvillingar, om dom delar moderkaka o fostersack. Mina tvillingar delade moderkaka men varsin fostersack. Jag fodde dem med programmerad kejsarsnitt en manad tidigare. Kejsarsnitt var mitt val, men oj vad de forsokte overtala mej! Lakarna hade aven har ganska olika asikter om nar de skulle fodas. Vissa tyckte t.o.m att det fick ha sin naturliga gang.
mammabella

Oläst inläggav Lottamittilivet » 12 dec 2011, 09:24

Hej!

Vad bra att du redan är i så många veckor och att barnen mår bra! Mina pojkar föddes i vecka 39+6 och det var lite olika bud om igångstartandet, och till sist blev det så att läkaren sa att igångstartningen blir i vecka 40 om inget händer före det. Men vattner gick några dagar innan. Igångstartning blev det trots det för kroppen ville inte riktigt själv orka sätta igång. Ut kom dom till slut med kejsarsnitt.

Lycka till! Hoppas allt går bra!!!
Två pojkar maj -08
Användarvisningsbild
Lottamittilivet
Guldmedlem

Oläst inläggav vadis » 04 feb 2012, 17:13

Igångsatta tvillingförlossningar kan också gå snabbt. Jag blev igångsatt i vecka 38+0 på egen begäran, och hade turen att ha en läkare under sista kontrollen som biföll min önskan. Hade lite förvärkar redan före igångssättning, och 60 minuter efter att droppet sattes in var båda barnen födda. Baby B befann sig i sätesläge, men vände på sig efter att baby A var född. Jag föredrar alla tider snabba förlossningar, trots att man inte hinner få bedövning.

Lycka till!
vadis

Oläst inläggav Piippis » 12 mar 2012, 22:16

Hejsan

Mitt vatten gick H 38+6 och de försökte försiktigt sätta igång det men iom att de inte lyckades sekterades jag 48h senare, dvs i H 39+1.
Mina bekanta väntar nu tvillor i H 39+5... det hade sagts att senast vid H40 igångsätts de :tummenupp: :tummenupp: :tummenupp:
Bild

Bild

Bild

Bild
Piippis
Supermedlem
Supermedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tvillingar och flerlingar