Tweens!

För oss med barn i tonåren.

Moderatorer: IdaLotta, acasia

Tweens!

Oläst inläggav anonym » 02 jul 2013, 08:08

Tror jag har blivit med tween!

Har en dotter som blir 9 till hösten och det smälls i dörrarna och stampas i golvet och när man säger åt henne att detta inte är okej beteende så ser man att hon hörde kanske de 3 första orden och sen struntar i att lyssna på resten :tummenupp:
Hon blir arg på precis allt och tycker att allt är illa och vi är de mest dumma varelserna på jorden :scared: Hon har gått igenom en jobbig vårdnadstvist och flyttat långt bort från pappan i hennes 3 års ålder men nu har vi alla en ok relation till varandra, både han och jag har nya partners och hon har ett syskon här.
Problemet är nu att jag vet inte om detta är normalt för 9 åriga flickor? Att uppvisa tonårsbeteende redan eller har vi en tween fas? Och vad ska man göra åt det?

Orkar inte med denna revolterande uppstudsiga stor i truten fas. Min dotter orkar jag alltid med så ta inte det fel :love: Det är råd och andras erfarenheter som jag vill ha nu, och kritik om nån så vill.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Tweens!

Oläst inläggav Humlan » 03 jul 2013, 06:33

Tror nog mycket av det hör till åldern. Vår 10-åring har haft liknande problem hela året. Hon gick också igenom en jobbig sak vid 3-års ålder och jag tror att hon nu under detta år själv har bearbetat mycket av det. Om du vill kan du pm:a så skriver jag mera.
Tre fina barn födda 2003, 2010 och 2011.
Användarvisningsbild
Humlan
Stamgäst
Stamgäst

Re: Tweens!

Oläst inläggav Mellie » 24 jul 2013, 10:17

Jag trodde att det var vi som var ensamma om detta och gjort något elementärt fel i vår uppfostran. Vår son är emellanåt helt totalt omöjligt och bara skriker, slåss och svär och man känner inte alls igen sitt lilla älskade gullegryn. Jag som trodde att 9-åringen är den som ska vara harmonisk och lugn och tycka att mamma och pappa är bäst i världen!
Barn: son f. 2004, dotter f. 2008, dotter f. 2014
Användarvisningsbild
Mellie
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Återgå till Tonåringar