I följande kategorier är automagisk rensning är påslagen

Vi är en finlandssvensk gemenskap bestående av föräldrar och blivande föräldrar. Denna kategori är för oss som har åsikter om webbsidorna, gemenskapen och forumet som döljer sig under samlingsnamnet mammapappa.com,

Moderator: Peetra

I följande kategorier är automagisk rensning är påslagen

Oläst inläggav Peetra » 08 sep 2009, 20:01

Oki, nu har jag kontrollerat upp hur det rensas automagiskt.

GAMMAL INFO inplockat i VISA/GÖM-taggen
Gömt innehåll: Visa!
Trådar, vars sista inlägg är skrivet för mer än 900 dagar sedan raderas automatiskt i följande kategorier:

1. Småbarn
  2. Lite äldre småbarn
  3. Skolbarn
  4. Tonåringar
  5. Barn med särskilda behov
  6. Änglabarn
  7. Tvillingar och flerlingar
  8. Ensamstående, bonus- och skilda föräldrar

Trådar, vars sista inlägg är skrivet för mer än 30 dagar sedan raderas automatiskt i följande kategorier:
  1. Säljes
  2. Skänkes
  3. Köpes

Trådar i allmänhet (gäller alltså även lekkategorin) rensas enbart enligt överenskommelse bland personerna i Teamet. Ingen här slänger iväg inlägg sådär bara.

Dessa inställningar är enkelt justerbara med lov av överordnad. Dvs webmaster. Så en diskussion kring ämnet kan eller kanske inte kan leda till ändring av. Personligen så skulle jag nog kunna tänka mig att en förändring kanske kan vara på sin plats med detta, även om ingen klagat fast det varit såhär en ganska lång tid. :P
Senast redigerad av Peetra 26 jan 2011, 15:05, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: upopdaterade informationen
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Re: I följande kategorier är automagisk rensning är påslagen

Oläst inläggav nbp » 08 sep 2009, 22:38

Ööh...Det har bara råkat bli så? Jag tycker lekkategorin är den bästa kandidaten för rensning. Har en lektråd varit död i över två år så är den nog riktigt bortglömd... Under barn och familj kan det ju finnas gamla trådar som man kan ha nytta av. Ska där rensas så tycker jag det skall rensas överallt annenstans också... Speciellt när vissa av kategorierna under barn och familj inte har mycket över 10 tio trådar med skriverier i för i år. Man vinner liksom inget i praktiken på att städa då...

Att köp och sälj rensas är bara bra. 30 dagar låter bra i mina öron...

Har nån nån koll på hur mycket som det rensats bort? Är det ett antal som bleknar i jämförelse med när gamla sista ordet raderas? Spelar det i praktiken någon roll för forumet?
Pytte, pytte litet!
Användarvisningsbild
nbp
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Pipi » 09 sep 2009, 06:33

nbp skrev:Jag tycker lekkategorin är den bästa kandidaten för rensning. Har en lektråd varit död i över två år så är den nog riktigt bortglömd... Under barn och familj kan det ju finnas gamla trådar som man kan ha nytta av. Ska där rensas så tycker jag det skall rensas överallt annenstans också... Speciellt när vissa av kategorierna under barn och familj inte har mycket över 10 tio trådar med skriverier i för i år. Man vinner liksom inget i praktiken på att städa då...

Att köp och sälj rensas är bara bra. 30 dagar låter bra i mina öron...?

Håller med. Tycker rensandet haltar en del.
Mamma till sex barn i åldrarna 23, 22, 19, 12, 11 och 4.
Pipi
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav knyttis » 09 sep 2009, 11:30

^Håller lite med, skulle förstå en rensning av lektrådar mer än av barn & familj där åtminstone jag söker reda på gamla trådar ganska ofta.
Loranga 10.11.2008 Masarin 4.8.2010

"Syster Yster"
Användarvisningsbild
knyttis
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Sweetwillow » 09 sep 2009, 11:37

knyttis skrev:^Håller lite med, skulle förstå en rensning av lektrådar mer än av barn & familj där åtminstone jag söker reda på gamla trådar ganska ofta.

Tyker lika.
Man har ju nytta av de gamla trådarna i barn&familj.
Busarna 06/07, 09/08 & 10/10!

Ab imo pectore ♥ - min blogg
På Twitter
Användarvisningsbild
Sweetwillow
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Vifslan » 09 sep 2009, 20:35

Även jag håller med ovanstående skribenter.
Vifslan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav mamma eva » 10 sep 2009, 14:20

Änglabarn sektionen vore jag ej villig att "påta" på,har läst lite där, så mycket jag klarat av,och det som där är skrivet känns nästan heligt,små dokumentationer om en liten människas varande på jorden så länge det sedan varade.Hade tänkt skriva ihop något om min lille ängel just där men nu får det vara.
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Sunflower » 10 sep 2009, 16:16

Håller med mamma eva, ta bort den automatiska rensningen från Änglabarn om det är möjligt.
Användarvisningsbild
Sunflower
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Peetra » 10 sep 2009, 18:51

Ja-a, jag märker att trådarna i Änglabarn, som jag läste först och sen bestämde mig för att bli medlem på mammapappa är borta. Jag satt och grät en kväll över all sorg som bearbetades där, det var så rörande och behovet av att skriva så stort för de som skrivit.

Jag kan nog slå av den i den kategorin, men vågar jag göra det på eget bevåg? :huh:
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav Tinuviel » 10 sep 2009, 19:14

jag tycker du kan på eget bevåg stänga av rensningen på änglabarn. Sådär lite försiktigt frågar jag att kan det som raderats därifrån fås tillbaka? - som du själv skrev så är var det sådanna texter som skribenterna behövt skriva och som de kanske inte väntat sig att skall försvinna. (måste säga att jag blev aningen förvånad om rensningen i änglabarn.)

Tydligen är inte automatisk rensning på på månadsgrupperna (gravid och småbarn)? bra så för de trådarna är ju också "dokumentativa dagboksaktiga bloggliknande trådar" var automatisk rensning skulle vara lite trist för dem som skrivit där.

sen tycker jag att automatisk rensning med 900dagar icke aktivitet är ok. Trådar blir "gamla" och tex matråd och säkerhetsfrågor förändras och då är det nog omotiverat att ta upp ngn gammal "mattråd" och fortsätta efter 500 dagar eller så.
Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete
Användarvisningsbild
Tinuviel
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Peetra » 10 sep 2009, 19:49

Jag slog av autorensninen i Änglabarn nu. Jag skyller på dig om jessi blir sur på mig nu, Tinuviel! :bla:

Sådär lite försiktigt frågar jag att kan det som raderats därifrån fås tillbaka?
Ja de går att få tillbaka om webmaster har kvar en gammal backup av posterna. Jag kan isåfall öppna den och mata in inläggen i databasen, ifall backupen är från tiden efter konverteringen från phpBB3. Men det tar en jädrans tid, mest att leta reda på dem; först jessi efter backuper, om hon har dem hemma alltså, sen jag i backupen för att hitta rätta poster. Backuperna är inte skapade för människoögat att läsa, så det finns stor risk att jag helt enkelt inte hittar de rätta inläggena. :(
Men teoretiskt är det alltså möjligt.
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav mamma eva » 10 sep 2009, 20:32

Tack Peetra för att du stängt av rensningen i Änglabarn :kram: Bra att frid får råda där frid som allra mest behövs.
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Re: I följande kategorier är automagisk rensning påslagen

Oläst inläggav Peetra » 26 jan 2011, 14:37

Umm... :hm:

För att få inläggsräknaren att räkna inlägg från idag, så har jag slagit av automagisk rensing i (förhoppningsvis) alla andra kategorier än säljes, skänkes och köpes.
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Om mammapapputerna