Om jag vill avregistrera mig...

Vi är en finlandssvensk gemenskap bestående av föräldrar och blivande föräldrar. Denna kategori är för oss som har åsikter om webbsidorna, gemenskapen och forumet som döljer sig under samlingsnamnet mammapappa.com,

Moderator: Peetra

Om jag vill avregistrera mig...

Oläst inläggav anonym » 14 dec 2010, 21:40

....hur gör jag då?
Försvinner mina inlägg eller kan man inte radera dem?
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Re: Om jag vill avregistrera mig...

Oläst inläggav Peetra » 14 dec 2010, 23:06

Forumtekniskt så finns det inga hinder för att radera enskilda användare med inlägg. Vi är dock en gemenskap och har tillsammans byggt upp roliga och viktiga trådar. Eftersom trådarna är gemensamt skapade, så förstörs strukturen, om man börjar plocka bort enskilda inlägg ur trådarna. Det är inte snällt gjort mot andra föräldrar, som man fått stöd av och umgåtts med. Dessutom finns det ofta citerade inlägg kvar, som gör det ännu mer förvirrande om det censureras bort inlägg de syftar till. Vi vill undvika censur till varje pris här. Så vi tar inte bort inlägg, även om vi inaktiverar eller helt förstör ett användarkonto.

Avregistrera rekommenderas ej heller. Vi föredrar att inaktivera och inte helt avsluta konton, då förbluffande många vill komma tillbaka senare och förfrågan om man kan få tillbaka sina inlägg till sitt nya konto måste besvaras med "nej", så är det bättre med konto i dvala. Ett konto i dvala är ej sökbart för andra än administratörer och kan inte ta emot pm eller ens logga in. Det syns inte på inläggena att människa bakom kontot inaktiverats, så ingen märker något, om de innt e försöker söka på nicket eller skicka pm.

För att inaktivera ditt konto här så ska du pm:a mig eller Tove eller skicka e-post från det kontot som är förknippat med ditt mp-konto.

mvh Peetra.
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Återgå till Om mammapapputerna