"Du måste vara inloggad för att citera"

Vi är en finlandssvensk gemenskap bestående av föräldrar och blivande föräldrar. Denna kategori är för oss som har åsikter om webbsidorna, gemenskapen och forumet som döljer sig under samlingsnamnet mammapappa.com,

Moderator: Peetra

"Du måste vara inloggad för att citera"

Oläst inläggav Tinkerbelle » 27 dec 2010, 15:49

Jag är inloggad och varje gång jag citerar blir jag utsparkad gång på gång. Meddelanden tyx inte vara nåt problem att skriva och inte inlägg heller men genast jag citerar slängs jag ut?

Förlåt att jag gnäller, men jag är såååå fed up med alla tekniska problem på mp som jag haft iom forumflytten (eller vad det nu var). Är det inte en sak så är det nåt annat och lusten att alls kika in hit längre är aningen låg.
Användarvisningsbild
Tinkerbelle
Guldmedlem

Re: "Du måste vara inloggad för att citera"

Oläst inläggav Tinkerbelle » 27 dec 2010, 15:59

I meddelanden kan jag citera konstaterade jag just :hm:
Användarvisningsbild
Tinkerbelle
Guldmedlem

Oläst inläggav Peetra » 28 dec 2010, 00:07

Jag lyckas inte återskapa problemet, iallafall så lyckas jag citera på alla möjliga sätt och i alla stilar med min testanvändare, som har ett vanligt konto.

Jag antar att du är en av de fem som kör med stilen L_Antre? Beroende på webbläsare och inställningar i den så kan detta problem ha löst sig själv redan. Den har nämligen uppdaterats helt nyss och är det enda som ändrats på ett bra tag. Om du använder den stilen, så bör det hjälpa med att trycka på F5 på en sådan sida där du har problem. Rensa tillfälliga filer och kakor i sin webbläsare är ett alternativ efter det. (Å F5-knappen efter rensning)

Tinkerbelle skrev:Förlåt att jag gnäller, men jag är såååå fed up med alla tekniska problem på mp som jag haft iom forumflytten (eller vad det nu var). Är det inte en sak så är det nåt annat och lusten att alls kika in hit längre är aningen låg.
Utan flytt hade vi inte kunnat ha kvar forumet alls, då det blivit så stort.

mvh Peetra.
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav Peetra » 28 dec 2010, 00:07

Jag lyckas inte återskapa problemet, iallafall så lyckas jag citera på alla möjliga sätt och i alla stilar med min testanvändare, som har ett vanligt konto.

Jag antar att du är en av de fem som kör med stilen L_Antre? Beroende på webbläsare och inställningar i den så kan detta problem ha löst sig själv redan. Den har nämligen uppdaterats helt nyss och är det enda som ändrats på ett bra tag. Om du använder den stilen, så bör det hjälpa med att trycka på F5 på en sådan sida där du har problem. Rensa tillfälliga filer och kakor i sin webbläsare är ett alternativ efter det. (Å F5-knappen efter rensning)

Tinkerbelle skrev:Förlåt att jag gnäller, men jag är såååå fed up med alla tekniska problem på mp som jag haft iom forumflytten (eller vad det nu var). Är det inte en sak så är det nåt annat och lusten att alls kika in hit längre är aningen låg.

Utan flytt hade vi inte kunnat ha kvar forumet alls, då det blivit så stort. Jag beklagar att det medfört problem för några användare. Samtidigt vill jag tacka alla som orkat ta itu å lösa problemet på sin egen dator och meddelat mig om hur!

mvh Peetra.
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav TinkerbelleTinkerbelle » 28 dec 2010, 12:49

Jag använder den vanliga stilen och jag har varit inne i den andra tråden och följt instruktioner. Jag rensade ut allt ur IE och slapp sen in där, men problemet kvarstår. Varför kan jag citera i ett meddelande, men inte i ett inlägg? Nu blev jag utslängd härifrån igen så därför skriver jag så här istället. Om jag får dom där tecknen rätt, det är sällan det lyckats här. Går det annars att göra dom där tecknen mer lättlästa? En gång ville jag svara anonymt på en sak i känsliga rummet, men jag gav upp efter att ha skrivit fel tecken över 5ggr i sträck. Är det bara jag som har svårt att se vad det står? Anda sidor har lättare tecken att se, går dom att byta ut?
TinkerbelleTinkerbelle

Oläst inläggav Peetra » 28 dec 2010, 14:09

Attans, jag som var så säker på att det var specialstilen som strulade. :/

Vi får tyvärr en massa spam, om vi byter ut tecknen i verifieringskoden och det överbelastar moderationskåren.

TinkerbelleTinkerbelle skrev:Nu blev jag utslängd härifrån igen så därför skriver jag så här istället.
Hmms, om det var kroniska kakproblem, så skulle du inte kunna hålla dig inloggad alls. :hm: Jag ska göra en uppdatering här snart, det får bli ikväll, onödigt att dra ut på den längre, då allt fungerar med mina tester. Där åtminstone nån av de filer, som kan orsaka problem kommer att bytas ut. Vi får se om det skulle lösa ditt problem.
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav Tinkerbelle » 29 dec 2010, 21:51

Peetra skrev:Attans, jag som var så säker på att det var specialstilen som strulade. :/

Vi får tyvärr en massa spam, om vi byter ut tecknen i verifieringskoden och det överbelastar moderationskåren.

TinkerbelleTinkerbelle skrev:Nu blev jag utslängd härifrån igen så därför skriver jag så här istället.
Hmms, om det var kroniska kakproblem, så skulle du inte kunna hålla dig inloggad alls. :hm: Jag ska göra en uppdatering här snart, det får bli ikväll, onödigt att dra ut på den längre, då allt fungerar med mina tester. Där åtminstone nån av de filer, som kan orsaka problem kommer att bytas ut. Vi får se om det skulle lösa ditt problem.

Jag kan citera och blir inte utslängd :clap:

Tack, tack! :thx: :tummenupp:
Användarvisningsbild
Tinkerbelle
Guldmedlem

Oläst inläggav Pipi » 29 dec 2010, 21:54

Peetra skrev:Vi får tyvärr en massa spam, om vi byter ut tecknen i verifieringskoden och det överbelastar moderationskåren.

Men fungerar det alls att verifiera med de där koderna? Jag testade ju också ett otal gånger och fick inte till det på rätt vis hur jag än försökte!
Mamma till sex barn i åldrarna 23, 22, 19, 12, 11 och 4.
Pipi
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Peetra » 29 dec 2010, 22:26

Pipi skrev:Men fungerar det alls att verifiera med de där koderna?

Ja, det fungerar, om man inte har kvar gamla/felaktiga kakor. Det är samma koder som används då man registrerar sig och tack å lov, så har vi fått nya användare ungefär varje dag. Problemen med bilderna är sammanflätade med inloggningsproblemen. På vissa datorer så är dedära attans kakorna så väl gömda att flera användare struntat i att ens försöka leta, då det verkligen kan vara mycket tidskrävande att hitta kakorna, men det tar bara nån minut att installera en ny webbläsare. Några har lämnat IE pga av detta problem, så inget ont, som inte skulle ha något gott med sig också. :angel:

Exakt vad Thinkerbelles problem med citerandet berodde på får vi kanske inte reda på, ta nu i trä bara att det inte dyker upp igen.
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Återgå till Om mammapapputerna