Reklam på mp, sen när?

Vi är en finlandssvensk gemenskap bestående av föräldrar och blivande föräldrar. Denna kategori är för oss som har åsikter om webbsidorna, gemenskapen och forumet som döljer sig under samlingsnamnet mammapappa.com,

Moderator: Peetra

Reklam på mp, sen när?

Oläst inläggav Pipi » 23 aug 2011, 21:07

Ja som frågan lyder, sen när har det börjat dyka upp reklam på mp? Längst ner är det nåt som jag inte sett förr. Stör mej inte så värst då det ligger längst ner (scrollar väldigt sällan ända ner på sidan) men det har varit så skönt med ett reklamfritt mp förr!
Mamma till sex barn i åldrarna 23, 22, 19, 12, 11 och 4.
Pipi
Stamgäst
Stamgäst

Re: Reklam på mp, sen när?

Oläst inläggav Peetra » 23 aug 2011, 21:57

Jag lade in reklamen igår vid cirka 12:00.

Tanken är att genom detta visa på möjligheten att bli sponsor för forumet. Vi ju inte narras och påstå att forumet drivs av enbart god vilja heller. Vi har höga driftkostnader, så trots att jag, Tove (före henne Jessica) och alla våra härliga moderatorerna jobbar ideellt, så är det riktiga pengar, som finansierar webbplatsen. För tillfället betalas vår serverplats mha av en donation som vi fick för snart två år sedan av Svenska kulturfonden. Forumet har runt 4000 unika besök dagligen, vilket kräver mycket urr i maskinen vi ligger på. Det finns även andra utgifter.

Det vi har nu är googlereklam, som inte alltid är så intressant och informativ, som man vill. Jag har lagt in en spärrlista för störande reklam, som far till mer eller mindre oseriösa sajter, t.ex dejting- och "pikavippi"-sajter. Dessutom har jag sett till att det inte kommer flashiga bilder eller reklam med ljud från google. Man kan kontakta mig med länken dit den störande reklamen pekar, om/då man hittar sådan, så sätter jag in den på spärrlistan. Genom googlereklamen får vi viktig info insamlat om vad det kan vara värt att bli sponsor för mammapappa och jag kommer därför också att flytta runt på googlereklamen.

Vad vi, som användare, vill ha, är ju inte random googlereklam, utan informativ reklam om barnsaker, säkerhetsgrejs, barnkläder, ja allt sådant, som en finlandssvensk förälder kan dra nytta och ha nöje av och vi hoppas att coola firmor ska bli intresserad av att sponsra oss, då de ser att vi vågar ha googlereklam.

mvh Peetra.
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Re: Reklam på mp, sen när?

Oläst inläggav mamma eva » 24 aug 2011, 07:15

Vill man sen inte se reklambanners annars i övrigt finns ju antibanners program som filtrerar bort dem, vårat eminenta kaspersky internet security bockar man av att man ej vill ha sådant och så slipper man det med detsamma t ex vasabladet är mycket trevligare utan den plottriga reklamen. Tycke och smak får ju råda om man vill se sånt eller inte sedan i den egna datorn :wink:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Återgå till Om mammapapputerna