Såhär rapporterar man osaklig google-reklam på mammapappa

Vi är en finlandssvensk gemenskap bestående av föräldrar och blivande föräldrar. Denna kategori är för oss som har åsikter om webbsidorna, gemenskapen och forumet som döljer sig under samlingsnamnet mammapappa.com,

Moderator: Peetra

Såhär rapporterar man osaklig google-reklam på mammapappa

Oläst inläggav Peetra » 21 okt 2011, 00:48

Så mycke information, som möjligt, tack. Men all information och feedback är bra, om det känns att det är för invecklat att följa dessa steg. Om jag får för lite info, så kanske jag inte kan blockera rätt reklam dock.

Bästa sättet;
Högerklicka på reklam-internetadresserna och kopiera det ni får och ge mig, det ska vara den delen, som är en verklig adress. Den kan se ut såhär t.ex.
Kod: Markera allt
http://googleads.g.doubleclick.net/aclk?sa=l&ai=BqE5GAKSgTvWWE8nN8AO3npnQCP7Ap9cBzu3FphvAjbc4NVWEAEYASCB-_ANOABQ_tSzvv7_____AWD3ieSC1AmgAa6I-vgDsgEMbGVrZm9ydW0uY29tugEKMTIweDI0MF9hc8gBAdoBFGh0dLy9sZWtmb3J1bS5jb20vgAIBqQI-NyekPEOEPqgDAcgDF-gDA_UDAAAAwA&num=1&sig=AOD64_2tuvzgJWZEMN0sixGydFllQVjLnA&client=ca-pub-7502962561986218&adurl=http://www.d7.se/go/0/roligasaker&nm=28
Klistra inte in i forumet rakt av, utan använde [code]-taggen. Om ni pm:ar eller mailar, så kan ni copy/pasta rakt av.

Det går också att skriva in den gröna delen åt mig, t.ex TachSmith.com/Snagit men den är tyvärr inte alltid rätt, så då kan jag inte garantera att rätt plats blockeras.

Skärmdumpar av osaklig reklam är ganska bra.
Skärmdumpen tar du genom att trycka på tangemterna <Alt Gr> (till höger om mellanslagknappen) och <PrtScn> (till höger om <F12>) på samma gång. Sen öppnar man ett bildprogram, t.ex. Paint och klistrar in bilden, det kan man göra med knappkombinationen <Ctrl> + V. Så sparar man bilden på sin dator å laddar upp den hit, eller e-postar den till mig.

Man kan också kopiera in texten och posta. Man kopierar genom att måla hela annonsen, eller åtminstone den del med en förståelig webadress, klicka <Ctrl>-C och klistra in i rapporten.

Sakliga motivationer om varför den reklam ska bort är ju inte fel heller, men fel är fel å ni vet t.ex vad jag tycker om svordomar på mammapappa, så ni förstår säkert att det kanske inte behövs så mycket motivering, om ni vill ha bort t,ex suspekta dejtingreklamer. :wink:

Cherrypie!
// Peetra.
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Återgå till Om mammapapputerna