mammapappaChatt

Vi är en finlandssvensk gemenskap bestående av föräldrar och blivande föräldrar. Denna kategori är för oss som har åsikter om webbsidorna, gemenskapen och forumet som döljer sig under samlingsnamnet mammapappa.com,

Moderator: Peetra

mammapappaChatt

Oläst inläggav Peetra » 28 okt 2011, 00:37

mammapappaChatten har kommit tillbaka. Den är inte ännu öppnad för allihopan, utan enbart för moderatorer och personer i QA-gruppen. Jag behöver nog minst till söndag-måndag förrän jag öppnar den "på riktigt". Alla kan få tillgång till chatten redan nu dock, om man går med som kontrolltant i QA-gruppen.

Chatten visas högst uppe på index. Man kan stänga av visningen på första sidan i sin kontrollpanel. Då kommer man åt den via en länk uppe till höger. Chatten är i skrivandets stund testad i flertal webbläsare och fungerar i alla de vanliga webbläsarna. En äldre version av webbläsaren Avant är markerad som obrukbar.

Chatten har en funktion, som drar trådstartar till sig. Alltid då en ny tråd startas, postas trådstartare och rubrik i chatten. Det betyder att man ser de nyaste trådarna högst uppe i forumet, om det inte varit någe liv i chatten. Om man inte vill se trådstarterna, så kan man stänga av det för sig själv.

Chatten visar chattarnas visningsbilder som miniatyrer. Det här kan du stänga av för dig själv, ifall det t.ex är någon med en rörlig bild i farten och du tycker att den är störande.

Diskussion, frågor?!

Cherrypie!
// Peetra.
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Re: mammapappaChatt

Oläst inläggav Peetra » 31 okt 2011, 14:04

Nu har alla registrerade tillgång till chatten. :)
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Re: mammapappaChatt

Oläst inläggav Sweetwillow » 31 okt 2011, 14:38

Var är den? Hittar inte. :(
Busarna 06/07, 09/08 & 10/10!

Ab imo pectore ♥ - min blogg
På Twitter
Användarvisningsbild
Sweetwillow