Eftersom jag blivit "avslöjad" här på mammapappa, så börjar jag med att hälsa till er, för ni läser säkert det här.
Oj, vilket perfekt tidsfördriv,
Smurffelina!

Lade till några punkter på slutet.
Halsbränna: Nope
Illamående/kräkningar: Litegrann de första veckorna, men värst nu på slutet innan bebben fattade att sjunka ner. Och så ett släng av norovirus med kräkningar förstås.
Foglossning: Jo tack, nu vet jag vad det är.
Mardrömmar: Inte alls.
Lustiga drömmar/mer drömmar än vanligt: Massor! Och jag har också vaknat alldeles generad...
Humörsvängningar: Nejdå, här har humöret varit konstant på topp - jag har nog aldrig någonsin varit på så här bra humör!
Svartsjuka mot pojkvän/man osv: Nej, bara ovanligt myssugen...

Toabesök: Inte så farligt i början, men nu i tredje trimestern känns det som att vi köper en sån där säck med toapapper varje vecka....
Ryggont: Tyvärr jo.
Trötthet: Helt slut i första trimestern, pigg som en mört i andra och nu tillbringar jag åtminstone 10 h i sängen varje natt + tupplurar på dagen
Blödningar: En gång, efter sex.
Sparkar: Massor!
Bröstmjölk: Nope.
Ömma bröst: Ja, fy! Det var hemskt att krama folk i första trimestern, det gjorde så ont.
Bristningar: Har inte sett några ännu, men så ser jag ju inte hela magen heller.
Svullna fötter/ben/fingrar: Nej.
Blodtryck: som vanligt, 110/75-80
Sammandragningar: Inga smärtsamma, men nog så att magen blir hård.
Tung/trött kropp: Inte så farligt, jag antar att man vänjer sig.
Kramp i vader/ben: Väldigt lite.
Myrkryp i benen/kroppen: Väldigt lite.
Huvudvärk: Mer än vanligt, tyvärr.
Yrsel: Ja, i första trimestern.
Andfåddhet: Ja, har kommit och gått genom hela graviditeten.
Hb: Lågt, under 115 trots järntillskott (Floradix)
Viktuppgång: 13 kg
Matbegär: Novelles citronvichy, spenat och torkade aprikoser. Kunde inte äta choklad i första trimestern.

Det kompenserar jag nu istället... Och äter överlag som en häst.