Februaribebisar 2012

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Februaribebisar 2012

Oläst inläggav anonym » 06 jun 2011, 07:36

Hittade ingen tråd för oss som väntar smått i februari så jag startar en:)
Jag fick mitt plus i morse, vecka 3+6 och BF är på alla hjärtans dag! Hur perfekt är inte det då?!;) Har en son som är ca 12 månader så det blir 1år och 9 månader mellan barnen:) Vi fick plusset nu på första försöket! Men mannen vet ännu ingenting. Har skrivit "Jag ska bli storebror på alla<3dag!" på sonens tröja så blivande tvåbarnspappan får veta det när han kommer hem:) Mina symtom var/är nidblödning, ont i bröstvårtorna(samma som med sonen) och så äter jag allt jag kommer åt! (Säkert kroppen som förbereder sig på illamåendet som lär komma så småningom) Mådde illa hela graviditeten med sonen. Finns det flera blivande februarimammor?:)

Elisaaa här:)Tänkte att alla kunde ju skriva in sitt beräknade datum, namn och om det är barn nr.1,2,3 o.s.v. Gärna i rätt ordning.

07.02 elisaaa, andra barnet
Senast redigerad av anonym 09 aug 2011, 12:31, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Re: Februaribebisar 2012

Oläst inläggav Heddy » 06 jun 2011, 15:58

Hej!

Kiva att du startade en ny tråd åt oss som väntar februaribebis :D Jag plussade för ca 1,5 vecka sedan och BF borde vara 2.2.12 enligt raskauslaskuri. Det här e vårt första barn och vi lyckades också på första försöket, vilket jag aldrig skulle ha trott. Jag har inte haft så mycket symtom, bröstvårtorna e superömma men jag har inte mått någo jätte illa (ännu åtminstone). På lördag-söndag natten hade jag underlig brännande känsla i magen. Hoppas det e helt normalt.

Vi blir nog säkert fler i denna tråd snart. Ha det så bra!
Heddy

Oläst inläggav elisaaa » 06 jun 2011, 18:29

Och jag plussade idag! Borde ha beräknat bf den 7.2.2012, men vad som helst kan ju hända ännu, men hoppas på det bästa såklart.

Sätt in er på listan så blir det lättare att hålla koll på vem som är med var/när och så vidare.

Beräknad födelse:

7.2 elisaaa
Bild

Bild
Användarvisningsbild
elisaaa
Silvermedlem

Oläst inläggav anonym » 07 jun 2011, 09:26

Grattis till era plus och välkomna:) Bra idé med lista! Skriver in dig också heddy:)

Beräknad födelse:

2.2 Heddy
7.2 elisaaa
14.2 "Kotten"
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 13 jun 2011, 10:37

Hur går det för er? Och finns det flera februarimammor där ute?

I morse började mitt illamående. Men jag spydde inte i alla fall;) Vi berättade åt närmaste familjen i helgen och de belv, som väntat, väldigt glada:) Annars så mår jag bra och glömmer bort att jag är gravid hela tiden! Inskrivning om 15 dagar:p Är i vecka 4+6 nu enligt mina uträkningar, 5+3 enligt bms. Vet att jag har rätt men med bms så har jag kommit längre;) Men jag tänker stå på mig för jag ska ha 14 februari som bf!:) Vet när jag hade äl så:p
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 13 jun 2011, 10:38

Ja, och det var då jag som skrev förra inlägget.

//Kotten
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav elisaaa » 13 jun 2011, 13:01

Hej!

Inga problem alls här ännu. Är i 5+6 idag. Huj, imoron börjar redan vecka 7! :w00t: :lol: Går med en himla fart dehär. Annars har jagmått bra hittills. är bara inte hungrig, men ibland får jag så att jag bara måste på ngt speciellt att äta. :) Sväld e jag förstås!

Berättade åt min mor, hon blev inte alls glad! :/ :( hon sa att hon hinner ju inte med sitt första barnbarn så hur ska de bli med nästa. hon har så dåligt samvete för det fastän jag säger att hon inte behöver ha det. Nåja, men kanske det blir bättre me tiden! Farmor berättade vi för idag, och glad blev hon, men inte superglad. Men kanske det också beror på att det är andra barnet vi nu väntar så det är inte samma sak som att blir farmor/mormor för första gången.

Inskrivning har jag den 20.6, och läkare den 22.6. Stor del pga att läkaren far på semester efter midsommaren. Spännande tider!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
elisaaa
Silvermedlem

Oläst inläggav Heddy » 13 jun 2011, 16:07

6+4 på gång här och pust jag mår illa :sjuk: Det började förra fredagen. Jag har inte spytt men har hela tiden helt äcklig fiilis. Jag kan inte äta något varmt, bröd och kaffe går ner på morgonen åtminstone ännu. Resten av dagen äter jag frukostflingor med mjölk, jogurt, vattenmelon, vindruvor, nektariner och dricker sjukt mycket vatten. Vet inte riktigt hur jag ska vara. Hur är det med er andra?
Heddy

Oläst inläggav anonym » 14 jun 2011, 11:33

Jag hade illamående igår, men idag är det som bortblåst?! Men jag är bara i vecka 5+0 så det kan säkert variera:) Började må illa först i vecka 6-7 med sonen så:pSka väl vara tacksam för att jag mår bra ännu:) Tog ett till test idag bara för att och det var jättestarkt positivt så nu tänker jag pusta ut! Och sitta och vänta 7 veckor tills ul:p 2 veckor kvar till inskrivning och 8 månader kvar till bf;)
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 15 jun 2011, 11:49

Glömmer alltid att skriva min signatur när jag postar! Idag har jag mammabyxor på mig :shock: Jag skulle bara prova dem med de är sååå mycket bekvämare än mina vanliga så jag lämnade dem på;) Vecka 5+1. Har väldigt svullen mage. I morse mådde jag lite illa igen. Blev ganska lättad:) 13 dagar kvar till inskrivningen.

Finns det inte fler februarimammor än vi 3?!

//Kotten
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 15 jun 2011, 15:43

Hej på er, och grattis åt alla som plussat!
Här är en till som har beräknad tid i februari, men jag håller mig anonym tillsvidare och kallar mig "Knyttet".
Det här blir mitt tredje barn, har två småttingar som ännu är under tre år så vi får se om jag alls hinner fundera på att jag är gravid :wink:
Lycka till ni andra, och hoppas vi blir många fler på tråden :clap:
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 16 jun 2011, 10:11

Här är också en blivande februarimamma! :nicka: Bf kommer att vara omkring 10.2. Vill dock ännu hålla mig anonym tillsvidare.. Detta blir vårt andra barn. Vår dotter är nu 2 år gammal.
Illamåendet har smått blivit värre hela tiden.. Dessutom har jag emellanåt så sjuttons varmt att man får springa med bara t-skjorta och småbyxor på sig här hemma. Emellanåt frys jag sen igen så sjukt mycket och känner mig svag/skakiger!

K
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 16 jun 2011, 12:23

Hej alla!

Här är en till (om allt går bra) blivande 2 barns mamma. Är nu i vecka 6 men är inte helt hundra eftersom jag alltid haft så oregelbunden ägglossning.
Har en dotter som blir 2 år i oktober och skulle då vara 2år 4 mån i februari då minstingen anländer :)
Har nästan från början av graviditeten mått riktigt dåligt och det känns som att det bara blir värre för var dag. Tungt att inte orka leka med dottern utan att måsta ligga på golvet för att inte spy, för att inte tala om på jobbet, om dom inte redan har förstått varför jag nästan kryper mig fram så lär dom nog gissa det snart vare sig jag vill det eller inte.. har någon nåt bra tips på att motverka illamåendet?!

Hur mår ni andra? Har ni tänkt gå på något tidigt ulta?

soliga hälsningar från "spyttan" ..
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 17 jun 2011, 09:31

Välkomna och grattis! Jag har en orolig dag idag igen. Vill att illamåendet ska kicka in så att jag inte är lika orolig;) Men jag har molvärk och sånt ännu nog så det borde vara okej:) Kommer nog inte att fara på något ultra innan 12 veckors. Det lockar men har inte överdrivet bra ekonomi nu i sommar så:p Min mage är jättesvullen på kvällen! Det går inte att dölja den vilket är så pinsamt! Är ju bara i vecka 5+3! Eller 6+0 enligt bm. Den svullnade aldrig upp med sonen men nu har jag ätit jättemycket de senaste veckorna. Men nu har matlusten försvunnit helt så jag antar att kilona minskar från och med nu. Andra symtom jag har är att det svartnar för ögonen när jag stiger upp. Och så är jag kissnödig oftare. Luktsinnet är lite känsligare och bröstvårtorna ömmar (mitt säkraste tecken:p Hade så med sonen också) Hoppas att småttingarna stannar hos oss nu!

//Kotten
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 20 jun 2011, 11:03

Idag har jag mått riktigt illa, men det blev bättre nu. Så nu"vet" jag att allt borde vara okej med lill*n. Är inte SÅ jobbigt med illamåendet ännu som tur är:) Och sonen är så snäll så han gör det inte jobbigare:p Vecka 5+6 idag. Men enligt bm är det 6+3. De räknar ju alltid med 28 dagars cykel och 14 dagar mellan äl och mens. Så enligt bm har jag bf 10 februari men jag vet att det är 14. Men donen var det likadant och där fick jag inte behålla mitt datum utan hade bms hela graviditeten fastän ul stämde bättre in på mitt eget. Konstigt... Inskrivning om 8 dagar och ul om ca 6 veckor:p Vi ska på en liten resa i början av juli så får se hur bra det går med illamående! Och i höst ska vi till södern så hoppas att jag får må bra då:) Hur går det med er?

//Kotten
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Nästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Gravid - månadsgrupper