Februaribebisar 2012

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Re: Februaribebisar 2012

Oläst inläggav JS_90 » 15 feb 2012, 12:26

Grattis till alla bebisar!
Här har det också hänt grejor:) 2 dagar efter bf började jag få sammandragningar som kändes lite men de kom oregelbundet. Efter 13 timmar med dem skulle jag gå och lägga mig. Gissade att de skulle sluta eftersom de kom sällan och inte gjorde ont men så fort jag la mig ner i sängen så började de komma med 3-4 minuters mellanrum och det gjorde så ont att jag inte kunde somna. Satte mig i soffan istället och satt fär två timmar innan jag kom på att det kanske är på riktigt nu. Då var klockan 1 på natten och vi ringde efter barnvakt som har 2 timmars bilfärd till oss. Jag kunde bra prata mig igenom värkarna. Gick i duschen sen och satt där och sjöng mig genom värkarna:p När klockan var lite över 2 så sa jag åt min man att han nog får ringa grannarna så de kommer och vakta sonen tills barnvakterna kommer. Tyckte att det var bäst att åka in. På förlossningen 03:00, ctg 30 minuter, kontroll öppen 10cm och 03:51 den 13/2 flög hon ut på en minut 3530g och 50cm:) Med sonen tog det 24 timmar och krystandet 46 minuter. Stor skillnad och ,larade mig helt utan smärtlindring nu:)
JS_90
Silvermedlem

Oläst inläggav elisaaa » 15 feb 2012, 19:37

Hei!

Har inte hittat tid att skriva hitt. Men den 8.2.2012 kl. 04.40 föddes vår underbara dotter Ada Aurora på borgå sjukhus med väldig fart. På beräkande dagen 7.2 kl. 16.00 gick vattnet, men sammandragningarna började först där runt en 8 tiden och kl. 22 åkte vi in till sjukis. Doulan kom också. Men eftersom värkarna var så svaga och ännu oregelbundna skickade vi hem doulan och vi skulle vila där runt en 01 tiden. Kl. 02.30 fick jag mycket mera sjukt och for i duschen. Kom ut därifrån nångång, 03.30. kl. 04.00 kom doulan, efter det slapp jag in i förlossningssalen, sen gick allt med fart. Han inte få något annat än några andetag av lustgasen och sen var tösen ute på 2 krystningar. Stor skilland från första förlossningen.

Doulans stöd, det var underbart! :love: :heart: Skulle inte ha klarat mig utan den.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
elisaaa
Silvermedlem

Oläst inläggav Dumle » 15 feb 2012, 19:54

Grattis på er Heddy, katty, elisaaa, och JS_90 :kram:
Tre prinsar födda 09/08, 03/10 och 02/12
Dumle
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav sandy » 16 feb 2012, 13:07

GRATTIS Katty, JS__90 och Elisaaa! Vad roligt att allting gått så bra för er! :clap:

Själv hade jag första riktiga samandragningen med värk i natt eller snarare mot morgon sidan klockan 5 vaknade jag av det och samtidigt kände jag att jag håller på att få kramp i vänster vadben. Ingen trevlig uppväckning precis med jag klarade mig igenom båda dera. Sen dess har det varit lugnt bara lite sparkande.

Var till rådgivningen några timmar senare och har nu fått handledsskydd då jag varje morgon vaknar med bortdomnade fingrar. Jag hoppas dessa skall hjälpa mig så att jag får sova lite bättre nu om nu inte värkarna tänker börjar sätta igång. Fast jag tror det var en en gångs företeelse. Jag tror inte att vår krabat kommer före utsatt tid fast just nu känns det som om h*n kunde komma så att man fick sin "kropp" tillbaka. Börjar kännas så tungt med allt påklädande hela tiden då man skall föra och hämta storssyskonen från dagis och skola och sen försöker jag vara ue och promenera alla dagar för att hålla min diabetes i skick. Och nu då det varit såpass kallt så måste man ju klä på sig en massa kläder och det känns rätt jobbigt då man får göra det ibland 4-5 gånger per dag. Men snart skall väl vår krabat också tröttna på att vistas därinne.
sandy

Oläst inläggav bess2 » 16 feb 2012, 14:15

vår kära son kom till världen också! 13 feb (en vecka före bf)
Bild

Bild
bess2
Guldmedlem

Oläst inläggav Vildan » 16 feb 2012, 15:51

Grattis till er alla som fått smått!
Vildan

Oläst inläggav mamma eva » 16 feb 2012, 20:22

Instämmer med ovan i gratulationerna till de nyföddas nyblivna föräldrar :love:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Mandy77 » 19 feb 2012, 18:24

GRATTIS till alla bebisar :heart:
Väntar....väntar....väntar....
Bild
Bild
Mandy77

Oläst inläggav Strawberry » 23 feb 2012, 11:54

Jag håller på att bli tokig på dehär väntande!!!! :curse:

beräknade datumet var igår,o jag har sovit knappa 3h då jag hade så mycke värk i magen,MEN som sluta efter ca 5h...
frustrerande !!!
Grattis tiller alla lyckliga som ren fått er baby :heart: kanske d snart e min tur...
Strawberry
Silvermedlem

Oläst inläggav sandy » 23 feb 2012, 14:21

Strawberry: Väntandet är värst!

Vi har beräknat datum idag men det blir nog ingenting av det.. Har haft värkar men bara några stycken under gårdagen och dagen innan och nu är det kolugnt. Samtidigt som det inte gör mig något då jag fortfarande är såpass förkyld och har sovit dåligt i snart en veckas tid p.g.a snuva så jag tror inte jag skulle orka föda fram ett barn ännu. Och jag önskar ju även att mina större barn hinner tillfriskna så att vi kan ha barnvakt åt dem och inte pappan blir tvungen att stanna hemma med dem medan jag åker till bb för att föda ensam då ingen vill ta hand om sjuka barn direkt. Men tillika börjar man ju vara rätt så trött på att vara gravid nu så man skulle ju vilja att babyn kom ut. Hmmm låter lite tudelat detta. Tur att man inte kan bestämma över när den lille kommer...

Hoppas iallafall att er baby stawberry bestämmer sig för att komma ut innan dagen är slut! Lycka till!! :nicka:
sandy

Oläst inläggav Mandy77 » 27 feb 2012, 15:24

Lillebror föddes i natt, 3690g och 52cm. Allt bra! :heart:
Bild
Bild
Mandy77

Oläst inläggav mamma eva » 27 feb 2012, 16:43

Grattis Mandy77 :love:

Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Strawberry » 29 feb 2012, 16:23

Grattis Mandy77 :heart:

Min bebis verkar int ha nåt intresse att komma ut över huvutaget, idag v 41... fick tid för igångsättning om en vecka o d sku ja absolut int villa,vill att d börjar naturligt. :unsure:

Hur många omföderskor hamnar vänta såhär länge över beräknade datummen!!! :ledsen:

d blir ju en marsbaby för mej,men skriver endå hit me er.
Strawberry
Silvermedlem

Oläst inläggav Strawberry » 05 mar 2012, 16:24

Nu har även min baby anlänt, en dag före igångsättningsdatummet typiskt nog :blink:

Det blev en pojke!! 3650g och 52cm :love: blev överraskad att han var så stor då min mage verkligen int var det!
vaknade på söndag moron nångång kring 6, 4de mars, av sjuka sammandragningar,varnade sambon men trodde int att d va påriktit ännu då d ha så många ggr varit falskt alarm.. men dom fortsatt o till slut steg ja opp o ringde momi o mofi som ha lova komma o sköta storesyster. halv 9 var i på bb,var 4cm öppen o fick epidural o lustgas o ja mådde som en prinsessa :tummenupp: lite över 11 kom d plötsligt en STARK sammandragning o ja begärde till epidural,men då konstatera barnmorskan att ja va 10cm öppen o d va dags att förflytta sej till förlossningspallen! krysta 3 ggr o ut kom en kille :clap:

d gick alltså foort o på alla sätt bra! o nu e vi en lycklig 4 personers familj :heart:
Strawberry
Silvermedlem

Oläst inläggav mamma eva » 05 mar 2012, 17:32

Grattis Strawberry :love:

Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper