Juli 2012

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Re: Juli 2012

Oläst inläggav lillylotta » 24 maj 2012, 09:37

Hallojsan

Drygt två veckor kvar nu å så e de slut på denna eländiga sjukskrivning å mammaledigheten börjar :)
Fogisarna har dock varit mycket bättre nu sen värmen kom, men nu har jag en dunderförkylning på gång..uschi buschi!

HB värdet har jag hållit bra med hjälp av Floradix..senast visa de 120 så de var ju bra!

Har gått på förberedelsekurs för förstföderskor och senast var vi på besök till BB å jag fick nog lite skräck då vi var in i forlossningssalen..
det närmar sig verkligen, så snart e vår lilla nöt här :heart:

mina sockervärden har hoppa lite hit och dit, så för att undvika gravdiabetes så mäter jag blodsockret hemma å de är verkligen bra..nu äter man verkligen regelbundet. Den 11.6 får jag dessutom se nöten på ett tillväxtultra, hoppas bara att han inte är enorm :P

Vad har ni tyckt om årets mammalåda..ja, ni som valde att ta den???

Ha det bra i solen
Bild
lillylotta

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Gryne81 » 25 maj 2012, 11:11

Hejsan!
Ja huhhu vad det kan kännas tungt ibland det här... men för mej är det nu bara 7 veckor kvar, så snaaaart är lillebror här. :) En livlig en verkar det som. Jätte-"roligt" när han får hicka där inne i magen och så blir det ett rytmiskt dunkande på blåsan...vessapaus...igen... :lol:

Mitt Hb var ner i 104 för ett tag sen, så jag har också börjat ta järntabletter. Magen är dock inte så förtjust i detta. har provat med Floradix också, men det räckte inte riktigt till tyckte jag.

Tykte att mammalådan var helt OK, lite mera spännande färger kunde det ju ha varit. Men man får nog mycket grejjer jämfört med det där 140€ som man annars får.

Sköt om er alla juli-mammor, snart är vi där!
Gryne81

Oläst inläggav Dotty12 » 31 maj 2012, 10:00

Hej!
Lite sent omsider kommer en till juli-mamma. Ska få första barnet i slutet av juli. Spännande, spännande :w00t: Hur börjar det kännas för er?!
Dotty12

Oläst inläggav mamma eva » 31 maj 2012, 11:32

Välkomnar dig med till mammapappa Dotty12 och hoppas du ska trivas!
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Tintti » 01 jun 2012, 14:47

Bättre sent än aldrig, ännu en juli mamma hoppar med på tråden :) Bf 31.7
Tintti
Silvermedlem

Oläst inläggav lillylotta » 01 jun 2012, 16:44

Härligt härligt härligt..välkomna med Tintti & Dotty12 och GRATTIS :)

För min del har det varit lite ups and downs..blev rätt tidigt sjukskriven för foglossningar, men nu mår vi hur bra som helst å njuter för fullt :)

Trevlig helg

Kram lillylotta & nöten
Bild
lillylotta

Oläst inläggav Tintti » 03 jun 2012, 07:33

Lillylotta, har du gjort/inte gjort något speciellt för att foglossningen ska bli bättre. Jag har också varit sjukskriven några veckor/månader redan. Hemma klarar jag mig någolunda, men kan inte fara någonstans utan att lida otroligt efteråt. Tar emot alla råd! Har en 2,5års dotter som gärna vill ha mamma med till parken, men mamma kan inte.. :( Nå, sen när babyn kommit ska vi vara flera timmar/dag i parken. :)
Tintti
Silvermedlem

Oläst inläggav lillylotta » 03 jun 2012, 11:11

Några bra råd har jag inte att ge annat än att vila så mycket som behövs..Men i ditt fall förstår jag att det e svårt eftersom du har smått hemma.

Detta e första barnet så jag brukar prioritera lite..har jag en massa program på dagen så vilar jag kvällen och tvärtom. Igår var det diverse studentfester så man var igång HEEEEEEELA långa dagen, så idag får jag lite sota för det..så skönt att det är söndag om man kan med gott samvete ligga på soffan fast hela dagen :tummenupp:
Bild
lillylotta

Oläst inläggav Dotty12 » 03 jun 2012, 18:18

Tack för välkomnandet :)

Tintti - har du provat SI-bälte eller trochanter-bälte? Om inte kan du höra med en fysioterapeut eller på rådgivningen så kan du testa. Det ska spänna runt och "hålla ihop" bäckenet.

Vad ska man ta med sig för kläder till BB för bebben i juli? Och vad behöver man med sig överhuvudtaget?
Dotty12

Oläst inläggav Lingon » 04 jun 2012, 20:12

Hej allihopa och välkomna alla nya!

Här ser det ut att bli en junibebis. Idag morse tog jag levervärdesprov som var kraftigt förhöjda. Hade samma problem förra graviditeten. Så i morgon skall jag på extra kontroll och risken är stor att jag blir igång satt de närmaste dagarna. förra gången blev jag också igång satt och det var inte såå kul. Jag har inte förberett mig mycket mentalt och ingeting praktiskt alls. Nu försöker jag packa en väska och söka upp lite bebiskläder för att tvätta upp. Ojojoj, vad jag är nervös nu. Nu skall jag förbereda vidare, Hoppas ni andra mår bra!
Lingon

Oläst inläggav lulu75 » 05 jun 2012, 07:45

Hejsan på er!

Oj det börjar redan hända saker på juli-tråden så jag tänkte titta in och önska er alla lycka till. :kram:

Jag hängde också på denhär tråden i början men det slutade med MF men jag har ändå följt med er lite nu och då... Nu håller jag till på oktobertråden istället, så går det ibland :tummenupp:
Tre gullungar 2010, 2012, 2015
lulu75
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav lillylotta » 05 jun 2012, 11:48

Oj oj oj Lingon..Stort Lycka till och hör nu av dig hit till julitråden när ni orkar :heart: :heart:

Lulu75..Så tråkigt att det slutade i MF..men härligt att du hänger med på oktobertråden..GRATTIS :heart:
Kul att du följer med oss i svängarna :)

stora kramen
Lillylotta & nöten :)
Bild
lillylotta

Oläst inläggav Trean2012 » 13 jun 2012, 12:24

Oj oj oj, här har det visst börjat hända saker! Lycka till Lingon, kanske har du redan fått din baby? Hoppas att allt gick bra. Och tack för boktispet, jag hämtade just hem Wilsbys "Innan du föder" från bibban och den verkar ju intressant. Och lycka till Lulu75, hoppas verkligen att allt går väl för dig den här gången!

Jag blev mammaledig förra veckan och har nu mest tagit det lugnt. På det stora hela är allt bra men visst är det tungt med magen, ryggvärk, sammandragningar, svårt att sova ... Skönt att dagarna är ljusa och soliga, det hjälper att orka tycker jag. Den här lilla filuren har vägrat vända sig rätt i magen och låg ännu förra veckan på tvären, men nu tror jag nog att huvudet är neråt som det ska. Har ett extra ultra inbokat vid läkarkontrollen nästa vecka (är då i v. 36) för att kolla att den säkert ligger rätt. Skönt så behöver jag inte oroa mig.

Nu hoppas jag på några sköna vilsamma veckor med mina stora barn, men samtidigt är jag mycket otålig redan: känns som om jag varit gravid i en evighet och nu räcker det! Hoppas att ni andra orkar kämpa på den här sista tunga tiden, snart är vi i mål! :clap: :clap:
Trean2012

Oläst inläggav Lingon » 13 jun 2012, 14:47

Ännu är jag hemma. Mina höga världen har stabiliserats med hjälp av medicin, de är ännu höga men har inte höjts mer. Den lille/a har legat i hjässläge länge men håxa någon gång mellan fredagen och måndagen har han/hon svängt till sätesläge så fick va in på svängning i går. och det verkar ha gått bra. Men händer inget före så blir jag igång satt på måndag. Så nu kämpar jag på för att det kanske ska komma av sig själv. ha planterat lök, tvättat bilar och håller på. Men inte har jag nu märkt att det ska hända mycket av det.

Tror jag har lite boande syndrom. Kom på att jag ska städa alla köksskåpen förra veckan å nu håller jag på med sovrummet :) men skadar inte att få det upprätt en gång.

Hoppas ni andra mår bra! och att det nu inte blir alltför varmt nu i juni.
Lingon

Oläst inläggav lillylotta » 14 jun 2012, 08:34

Ja ni mamseller..nu är det spännande tider, lite nervöst börjar det nog vara nu :)

eftersom mina sockervärden hoppade lite här mellan varven så ville de göra ett tillväxtultra för att se att prinsen inte är ALLT FÖR stor, men gulle vännen uppskattades väga 2815 g nu, så helt enligt alla kurvor..härligt! Prinsen vår ligger nog med huvudet neråt, men väldigt löst ännu..hoppas dock att han småningom verkligen fixerar sig, för här försöker de inte ens svänga på barnet utan hos oss blir det snitt ifall barnet ligger fel.

Men ännu får han nog lov att vänta lite för sjömannen ska ännu en sväng på jobb efter midsommar å han sku ju nog så gärna få vara hemma. Har nu fått order att ta det lugnt, inte städa, inte ränna runt överallt så att prinsen inte kommer ut, pappsen börjar bli lite orolig :P

MEN det e ju så svårt då man mår så bra..Så bra som man mår nu har man ju inte mått på hela graviditeten..såååå härligt :heart:

så Lingon..har alla köksskåp jag hade tänkt röja ännu innan, så du e så välkommen hit å fixa de :blink:

Kram
Bild
lillylotta

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper