Juli 2012

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Juli 2012

Oläst inläggav lillylotta » 15 nov 2011, 17:56

Måste bara få skapa denna juli tråd för jag e sååååå lycklig. Efter 2 års kämpande så har vi äntligen fått ett plus :clap:
Har inskrivning nästa vecka, men enligt BM så e jag i v. 6+5 nu, beräknad tid typ 7.7!
Livrädd för missfall e jag, men nu har jag iaf fått bevisat att jag kan bli gravid..nåt som jag har varit rädd att jag inte skulle kunna bli eftersom jag har PCOS. Men klart vi håller tummarna att de går vägen =)

Hoppas vi blir fler på denna tråd :heart:
Bild
lillylotta

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Juli 2012

Oläst inläggav anonym » 17 nov 2011, 13:39

Gratulerar till graviditeten, vad fint att det lyckats efter så många år! Jag hoppas också att jag kan vara med på den här tråden så småningom men vågar inte riktigt tro att det är sant ännu. Jag är gravid med vårt tredje barn, 5+0 bara så beräknat blir ca 20.7. Håller mig därför anonym ännu ett tag. De två tidigare barnen har vi fått kämpa länge för, bl.a. med extra hormoner. Den här gången hann vi knappt ens tänka tanken på ett barn så blev jag gravid! Är överlycklig men också väldigt orolig. Har ont i brösten och livmodern, mår illa på morgonen och är väldigt trött, så nog är nåt på gång i alla fall.

Hoppas vi blir fler!
Trean
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav lillylotta » 17 nov 2011, 21:41

Tusen tusen tack och Grattis själv :)

Här räckte det ju inte med att göra ett test utan 2 dagar senare var jag tvungen att göra ett test till för jag trodde inte detta var sant.

Jo, man e ju sååå i början ännu, men det här forumet är nu räddningen för mig eftersom jag skulle vilja berätta för alla, hela världen..men kan ju inte ännu!
Nu får man sitta å smida planer vad man ska säga på lilla julsfesten nästa vecka då man inte dricker osv :P

Hoppas så att detta går vägen, men är så tusans rädd för missfall :(
Mår pyton, men som tur så har jag hittills spytt endast på morgnarna. Kroppen känns helt konstig så det händer massor i kroppen..jaaa-a, de e ju en hel vetenskap :)

Håller så tummarna för OSS :)

Kram
Bild
lillylotta

Oläst inläggav lulu75 » 25 nov 2011, 11:30

Grattis lillylotta och Trean!

Här kommer en kämpare till som just fått plus på stickan efter en FET (frozen embryo transfer). Det är ännu jättejättetidigt men tänkte att jag skriver in mig ändå så att man kan ventilera känslor och tankar med någon. När vi gjorde IVF visste de allra närmaste om det (+ IVF-tråden här på mammapappa! :blink: ) men denhär gången har vi inte sagt åt någon! BF blir någon gång under andra halvan juli.

Håller tummar och tår att allt ska gå bra för oss alla! :clap: :clap:
Tre gullungar 2010, 2012, 2015
lulu75
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav lillylotta » 27 nov 2011, 16:02

Stora Grattisar Lulu75 :tumme:

Det är så skönt att vi blir fler och vi kan ventilera våra känslor..det är en ganska jobbig tid, våga njuta, vara glad, lycklig och förväntansfull..de e inte lätt!

Själv hade jag inskrivning i fredags och jösses så mycke information man fick..kommer ju inte ihåg hälften heller, nånstans skulle jag föra ett urinprov å nångång men vart å när kommer jag int ens ihåg mer :osaker:

BM misstänkte att jag antingen bär på fler eller så e jag mycke längre än vi tror...hmmmm, men på tisdag morgon ska jag på en riktigt snabb ultra för att kolla att allt är okej..ifall allt är toppen kanske man sen vågar vara glad och förväntansfull, hoppas hoppas hoppas :heart:

VI hörs snart..håller tummar å tår för oss :tumme: :tumme:

Kram :heart:
Bild
lillylotta

Oläst inläggav anonym » 27 nov 2011, 18:30

Oj oj Lillylotta, det där låter ju spännande! Hoppas att allt går bra på ultrat! Jag har själv bokat in ett privat ultra om två veckor då jag borde vara i v. 8, har gjort det med de tidigare barnen också, det är skönt att se hjärtat slå så fort som möjligt!

Mår i övrigt mycket illa och är väldigt trött, så allt är väl som det ska :nicka:
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 27 nov 2011, 18:31

PS. Det var alltså Trean som skrev det där ...
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav lulu75 » 28 nov 2011, 09:07

Oj detdär låter ju verkligen spännande Lillylotta!! =) Du får rapportera tillbaka hit sen *nyfikna jag*!

Jag ska också på ultra men det är först nästa måndag. Efter FET/IVF har de alltid två tidiga ultraljud, det första v. 6+0 vanligtvis. Jag hoppas att vi ska se ett litet hjärta picka då! Eller varför inte två, jag fick nämligen tillbaka två embryon så man vet ju aldrig! Onekligen spännande tider dethär!
lulu75
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav lillylotta » 29 nov 2011, 09:31

ååååååååh..idag har vi sett ett litet pickande hjärta :heart:
Kanske man nu borde börja förstå att man har en liten cashewnöt som växer i magen :)
Allt såg alltså riktigt riktigt bra ut, i pappren står det nu att jag är 8+3 :D

Lulu75..åt oss syntes det bara en liten nöt, men kanske du har två :blink:

Trean..det låter ju super att du mår dåligt, försöker intala mig själv om att de e super super bra att må pyton och spy mest hela tiden..fy så jobbigt det egentligen är.

Vi fortsätter hålla uppe både tummar å tår (kramp och sendrag får man ju av mindre)

Kramar :heart:
Bild
lillylotta

Oläst inläggav lulu75 » 29 nov 2011, 12:13

Härligt lillylotta! :clap: :clap: Ändrades BF också?

Jag tror nog inte själv på att där skulle vara två för vår del. Dessutom hade jag jättelågt hcg när vi testade förra veckan vilket skulle tyda på det. Finns där ett litet hjärta som slår så är jag överlycklig!

Kämpa på med graviditetssymptomen! It's for the good cause!! :tummenupp:
lulu75
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Gryne81 » 29 nov 2011, 12:27

Hej!
Jag borde ha beräknat nån gång i mitten på Juli, men man vågar ju inte berätta åt nån ännu då det är så tidigt...jobbigt... Vi har ett barn från förr, och då lyckades vi "lura" alla ända tills jag hade varit på ultra i vecka 11. Men denna gång tycks det stå skrivet "GRAVID" i pannan på mej, för det är en hel del som har klurat ut det redan. :)
Första rådgivningsbesöket är nästa vecka, och jag kommer inte alls ihåg nåt från förra gången (fast det bara var tre år sedan). Spännande!
Gryne81

Oläst inläggav lulu75 » 29 nov 2011, 12:30

Grattis Gryne81! Kul att vi blir fler på listan! :tumme:
lulu75
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav lillylotta » 29 nov 2011, 14:46

Tjohoooo..Grattis Gryne81 :clap:
Jätte kul att vi blir fler!!

Fortfarande är BF 7.7 men detta var bara en mega snabb akut innan doktorns första patient tid..vi ville bara kolla att allt var okej å tjohooo, allt var ju okej. :D Men den 14.12 har jag min riktiga läkartid så då kanske de ändras lite, för enligt dagens datum så borde bekruftningen ha skett kring ett sånt datum där sambon var bortrest i över en vecka..å nej, postiljonen har inte varit på besök :lipa:

Håller tummarna för fler tickande hjärtan :heart:

Kram
Bild
lillylotta

Oläst inläggav Trean2012 » 29 nov 2011, 21:38

Grattis, vad fint LillyLotta! Längtar tills det blir vår tur att gå på tidigt ultra, mer än en vecka ännu ... Men jo, försöker se det goda i att jag mår illa!
Trean2012

Oläst inläggav lillylotta » 30 nov 2011, 17:19

Härligt Trean att du inte går som anonym längre :)
Inge kul att vänta..men de var visst värt att vänta på :heart:

Kram
Bild
lillylotta

Nästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Gravid - månadsgrupper