Augusti 2012

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Augusti 2012

Oläst inläggav Ilse » 06 dec 2011, 13:41

Hihii! :love:
Hurraaa! :clap:
Och hjälp! :shock:

Nån annan som väntas få en guldklimp i augusti 2012? Det är ju förstås jättetidigt ännu, men jag bara måste få berätta den här underbara hemligheten :blink: Hoppas, hoppas, hoppas att allt går vägen!
Ilse

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Augusti 2012

Oläst inläggav Ch_rL8tt_ » 08 dec 2011, 11:52

Jag är med!
Hoppas allt går väl denna gång. Råkade nämligen ut för missfall i slutet av maj.

Äntligen gravid igen :clap:
Flicka -05
Flicka -06
Flicka -10
Pojke -12
Ch_rL8tt_

Oläst inläggav Ilse » 11 dec 2011, 14:18

Hurra, då är vi två! Vi håller tummar och tår att allt går bra! Hur är formen? Jag är konstant lite illamående sen några dagar tillbaka.

Förvånansvärt folktomt på den här tråden än så länge. Gissar att en och annan nervöst väntar på besked... Hoppas vi blir fler snart!
Ilse

Oläst inläggav anonym » 13 dec 2011, 21:17

Jag hänger också med! :clap: Är så tidigt att det känns jättenervöst...önskar att det sku vara den 25.1 nu, då skulle 12+0 och ultrat vara förbi så att man vet att allt är bra... :osaker:

5+6 idag! :tummenupp:

JadaJ (håller mig lite hemlig än så länge... :blink: )
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Ch_rL8tt_ » 13 dec 2011, 23:23

Hej Ilse!
Idag började mitt illamående som jag redan hade hoppats att jag slapp den här gången. Men nej, antar att det här är början på 3 månaders krabbiskänsla igen. Hoppas att vi snart blir fler på tråden. Kan det månne vara så att alla är fullt upptagna med allt julstök?

Ha det bra!
Flicka -05
Flicka -06
Flicka -10
Pojke -12
Ch_rL8tt_

Oläst inläggav anonym » 18 dec 2011, 07:10

hejj!! här kommer en till..tog testet imårse å det visade positivt :clap: fast nu e jag livrädd fö ett missfall,fick ett missfall fö ett år sedan i november å det tog nästan ett år förrän vi börja försök på nytt.. :osaker: trötthet,stor matlust å känsliga bröst...dessa symptom har jag känt av men jag har inte vågat hoppas..så idag borde jag vara på v4+1 å har beräknad tid 25 augusti enl.en uträknare :nicka: så STORT grattis till oss :tumme:
p.s.vaa härlit att få köpa graviditets sommar kläder,di e så härliga :love:

:kram: babypåG
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 18 dec 2011, 23:00

Vad roligt babypåG! :tummenupp: Och roligt att vi nu är 4 stycken på tråden :lipa:

Mina symptom är samma som dina - otroligt ömma bröst, trötthet och hunger. Men inget illamående...Och det är ju nog väldigt skönt, men ändå börjar man ju fundera :hm: Med tösen började jag må illa några dagar efter 6+0, och idag är jag 6+4. Men har surfat runt lite och tydligen kan graviditeterna vara väldigt olika? Och alla mår tydligen inte illa heller? Usch att man ska fundera så mycket hela tiden :sneaky:
Märker också att då jag var gravid förra gången var allt så roligt med inskrivning på rådgivningen och första ultrat. Och visst ser jag fram emot allt detta nu också, men mest för att få veta om det alls finns någon bebis där, och om den alls är frisk!? Suck...

Förstår även vad du menar med rädsla för missfall. Hade ett misfall i vecka 6 före vi fick vår tjej. Och nu är jag livrädd för att det ska komma blod, vill mest kolla hela tiden. Bröt helt samman för en dryg vecka sedan då det var lite blod på pappret. Jag bara grät, övertygad om att det var missfalll på gång. Men inget blod har kommit sedan dess, och det var ju endast en droppe. På rg sa de att det t.ex. kan bero på ömtåliga slemhinnor.
Så väntar verkligen på att ha 12+0 bakom mig!

Hur mår ni andra då? :w00t:

JadaJ
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Ch_rL8tt_ » 20 dec 2011, 14:59

Funderar lite över vad som skall stå på julbordet i år och vad som jag borde hoppa över. Med tidigare graviditeter var jag inte lika noga men efter magsjuka som troligtvis ledde till missfall vid senaste graviditet har jag börjat fundera. Hittade en rätt bra svensk sida.

http://www.1177.se/Tema/Gravid/Gravidit ... ar-gravid/

Ha det bra alla!
Flicka -05
Flicka -06
Flicka -10
Pojke -12
Ch_rL8tt_

Oläst inläggav anonym » 26 dec 2011, 10:18

Hej!

Här är en till! Plussade i morse och det känns overkligt men skoj! Eftersom det är så tidigt håller jag mig anonym än så länge. Bf borde bli riktigt i slutet av augusti eller början av september. Har ett yrväder från förr.

-vickan-
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 27 dec 2011, 15:37

Jag är också gravid. Bf 18.8. Egentligen lite tidigare enligt ÄL men maskinen på rådgivningen lär inte veta om något som är menscykel kortare än 28 dagar, :roll: . Jag plussade redan för ett par veckor sedan men nu först då illamåendet slagit till ordentligt fattar jag på allvar att jag är gravid. Det blir mitt fjärde levande barn om allt går vägen.

Lycka till ni andra!
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Ilse » 02 jan 2012, 22:54

Vad roligt att vi blivit fler på den här tråden! Stort GRATTIS till alla som plussat -hoppas ni mår bra!

Själv har jag hållit lite låg profil. Trodde att det hade gått åt skogen när alla symptom plötsligt försvann i samband med värsta ruschen inför jul. Och sen fick jag århundradets magsjuka -usch, jag blev lite ängslig efter att ha läst hur det gick för dej ch-rL8tt- när du hade motsvarande...

Nu mår jag i allafall illa för ett helt kompani och är konstant HUNGRIG så jag antar att det trots allt ännu är på G. Imorgon är det inskrivning och sen kanske man vågar börja vänta på ultran...

Berätta gärna hur det går för er andra! Och dela gärna med er om tips för hur man döljer en svullen liten kula under kläderna på jobbet...
Ilse

Oläst inläggav anonym » 02 jan 2012, 23:25

Idag var det inskrivning på rådgivningen, och den 23.1 är det dags för ultra! :clap: Väntar med spänning...kan helt enkelt inte tro att där verkligen finns en lite bebis, före jag ser det :nicka:

Illamåendet kom nog till slut - 2 dagar före jul lägligt nog. Så julhelgen var ganska tung när man skulle låtsas som ingenting, men sen var jag ledig mellan jul och nyår så har kunnat vila och ta det lugnt. Imorgon tillbaka på jobb dock :sneaky:

Har tyvärr inga råd att komma med Ilse, min mage behöver inte gömmas ännu. Tyckte jag var jätteuppsvälld några veckor och såg ut som jag skulle ha varit i 7e månaden, men det har gått om nu. Och det var mest på kvällarna, så kunde se gravid ut i fred :tummenupp:

Hoppas ni alla andra också mår bra?

JadaJ
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 07 jan 2012, 13:38

jaa nu känns det verkligen att man e gravid..har mått jättedåligt nu i en vecka å vari helt orkeslös.såhär dåligt mådde jag inte med första barnet(har 1st från förr). men egentligen är det jätteskönt att jag har så tydliga graviditets symptom,trodde för 1 1/2 vecka sedan att jag höll på att få missfall när jag fick brunaktiga flytningar när jag var på julrea,grät hela hemvägen.men falsk alarm tydligen å jag är så glad å lättad,sko verkligen inte orka med ett missfall till :osaker: nästa vecka ska jag boka tid till rådgivningen,va spännande å sen när man får fara på första ultran,oj va jag väntar :love: jag har åxå märkt av en kula på magen,fast de e ju int livmodern utan de e visst nåt me svullna tarmar ele hur det var.så jag undrar nog om dom int misstänker på jobbet att jag e gravid,får väl skylla på all julmat jag ätit :roll:
kaffet har jag nästan helt lämnat bort för jag tål inte att dricka det mera,lite dricker jag på jobbet så int nån ska börja undra..fast nog undrar dom säkert för jag har jämt förr vari en storkonsumerare av kaffe :kaffe:
idag e jag i v.7.
:kram: babypåG
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 13 jan 2012, 16:11

Hej alla!

Här var det tyst...tänkte om man skull laga en lista,så kopiera och fyll på!:)

Beräknat:
Ilse: 4.8, andra barnet
JadaJ: 8.8,andra barnet
Vickan: 30.8, andra barnet
Senast redigerad av anonym 19 jan 2012, 13:33, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Ilse » 14 jan 2012, 19:48

Jo, här är oroveckande tyst -hoppas att ingen råkat ut för tråkigheter.

Här är det svullen mage, rejält illamående och total utmattning som gäller. Men idag lyckades jag faktiskt shoppa lite fluffiga kläder att dölja kulan i så det känns skönt. Har ultra om 1,5 vecka och väntar ivrgigt. Däremot gruvar jag mej dagligen för den dag jag måste berätta på jobbet. Men det ordnar sej!

Surfar på telefonen så jag kan tyvärr inte kopiera listan men här kommer mina uppgifter:

Ilse, bf 4.8, andra barnet.

Ha det bra!
Ilse
Ilse

Nästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Gravid - månadsgrupper