Juni 2012

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Juni 2012

Oläst inläggav ellem » 12 dec 2011, 08:53

Hej på er,

Nu tycker jag att det minsann är dags att starta en juni 2012-grupp!!! :lol:
Jag är ny här, 35 +, förstföderska och har beräknad tid i slutet av juni. Nog finns det väl andra som har beräknad tid i juni också? (fast ingen skapat tråd...;) )

Jag kan inte klaga, har mått jättebra hittills. Endast trötthet, inget illamående. Satt just och läste in mig på olika ultraljud,borde beställa tid asap. Någon som varit? Tycker jag har blivit bra på att ta det lugnare, men tänker att jag borde komma igen med träningen igen...! Det har lämnat nästan totalt de senaste två månaderna, mest skyller jag nog på tröttheten. ;) Jag har månadskort och känner nu att min "datornacke" behöver träning för att inte styvna bort helt.

Ha det bra och sköt om er, hoppas på respons och funderingar av alla er andra! :)
ellem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Juni 2012

Oläst inläggav mamma eva » 12 dec 2011, 12:07

Välkommen med till mammapappa ellem
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Ongoing » 12 dec 2011, 20:29

Hej,

Jag har också BF i slutet av juni :)
För oss är det andra barnet, storebror är 1 år och 3 månader nu. Imorgon skall jag på ultra, så det är rätt så spännande nu. Trots att jag försökt intala mig att det också kan vara mf, så vill jag/vi inget annat att det lilla lever och har det bra!

Tänker du fara på privat ultraljud om det finns olika alternativ? Här hos oss är det nog "vanlig" ultraljud på rådgivningen som gäller. Tänkte nog på att gå privat redan tidigare, men det blev aldrig av.
Ongoing

Oläst inläggav ellem » 12 dec 2011, 21:43

@Mamma Eva: Tack så mycket! Man känner sig lite ovan, inser att jag nog inte förstår ens en bråkdel av alla förkortningar som används ;). Men jag lär väl mig!

@Ongoing: roligt att höra om någon annan som har beräknat ungefär samtidigt. :)
Nej jag har inte haft så bråttom med det där ultraljud (eller nåt annat heller för den delen ;) ), ringde och beställde tid idag faktiskt till rådgivningen. Fick tid i nästa vecka. Det blir lite spännande!
Lycka till imorgon, det går nog bra ska du se!
ellem

Oläst inläggav Ongoing » 13 dec 2011, 20:12

Jo, det gick riktigt bra på ultran :) Så roligt att se kroppen som rörde sig där inne! Beräknad tid är nu 22.6.
Känns lyxigt att må så bra som jag gör också. Var lite trött och lite illamående en vecka i början av graviditeten. Men sen har jag mått hur bra som helst.
Men jag känner att jag också borde bli aktivare med träningen, så det skall jag försöka satsa på nu:)
Ongoing

Oläst inläggav Mamma2012 » 21 dec 2011, 19:09

Hej hej! Får man komma med i tråden? Är ny här på forumet och väntar vårt första barn, som är beräknat till 24 juni 2012. Var på ultra förra veckan och det var härligt!
Mamma2012

Oläst inläggav bejbin_ » 25 dec 2011, 07:46

Hej!
Vi ska få vårt första barn i juni. Det är beräknat till den 5.6.2012. Jag har varit mycket trött och fr.o.m. v.6-> har jag mått väldigt illa om morgnarna. Och halsbränna har jag varje dag. Nu är jag dock i v16+5 så illamåendet har blivit mindre och jag tycker att jag har mera energi än tidigare,men halsbrännan är nog något jag får lära mig att leva med,tyvärr.
Vi var på tidigt ultra i v12 och såg vårt lilla mirakel som såg ut att må riktigt fint inne i magen. Om några veckor är det dags för ultra nummer 2 så då får vi veta lite mera exakt när det är bf och kanske se om det är kille eller tjej :) Men det spelar egentligen ingen roll vad det är bara det är friskt och mår bra!
God jul & Gott nytt år förresten och hoppas vi kan ha sällskap av varann tills det närmar sig juni :)
bejbin_

Oläst inläggav bullamamma » 30 dec 2011, 13:50

Jag väntar mitt andra barn 3.6.2012 motsvarade 1.6 på ultraljudet.
Jag skriver i maj tråden me tanke på att jag födde min dotter senast i v 34 alltså 5 och halv vecka för tidigt. Tippar på att jag föder denna gång i maj. Men om inte så blir de juni eller april.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Mamma87 » 04 jan 2012, 12:03

Hoppar med i den här tråden :)

Har beräknat till den 14.6 enligt ultrat. Är en blivande tredje barns mamma under 30 år, har två flickor födda 2006 och 2009. Vi skall nästa vecka på 3D/4D ultra och ta reda på könet och kolla att allt är som det ska med lillen :)
Har varit illamående enda sedan början av graviditeten men det har gott om nu för några veckor sedan :) Har snart haft 2 veckor julledigt från jobbet så det har varit super skönt! Skall på måndag på jobb igen..
Hur är det med era magar, ser ni gravida ut? Nästan inga kläder passar på mej mer, får inte fast byxknappar, vinterrocken går inte fast ordentligt utan att spänna osv.. Tror jag måste gå och shoppa lite ;)
Hoppas att den här tråden blir aktiv och många kommer med! Ha det så bra!
Mamma87

Oläst inläggav Mamma2012 » 04 jan 2012, 19:54

Här räknar vi 15+2 idag och själv tycker jag att det börjar synas lite, men egentligen syns det kanske mest på kvällen och med lösa kläder på skulle nog ingen ana att jag är gravid. Jag riktigt väntar på att få en synlig mage, även om jag väl hinner tröttna på den många gånger än :) Har ni berättat åt familj, vänner, på jobbet? Vi berättade redan tidigt åt våra föräldrar och resten av släkten fick veta nu under julhelgen. Vänner berättar vi åt i den takt vi träffar dem. Jag berättade åt chefen redan innan jul. Hade varit jättenervös innan (har just fått fast), men han var jättepositivt inställd och gratulerade. Vissa av arbetskamraterna har jag berättat åt, andra inte. Nu senast då jag berättade åt en kollega fick jag en kommentar om att "ja, då man fått fast tjänst passar det väl sig." Lite surt och därefter har jag inte velat säga nåt....
Mamma2012

Oläst inläggav Stickelbarnet » 12 jan 2012, 20:32

Jag trillar in här också. Även om diskussionen inte verkar vara så hejvild, men kanske det ändras!
BF den 14.6. Vårt första barn och som jag har väntat och nästan tjatat lite på att sambon ska "känna sig redo". :wink:
På nyårsafton i v. 16+2 kände jag de första rörelserna och mer har de blivit, dock väntar jag på att de ska bli ännu starkare. Tidigt fick jag ju börja känna iaf, men det sa ultratanten åt mig att jag antagligen börjar göra också pga moderkakans placering.
Redan i vecka 9 var jag tvungen att köpa mammatights att ha istället för vanliga leggings/tights eftersom allt kändes för spänt och obekvämt. Och magen har nog börjat synas trots att jag haft lite extra fett på kroppen från förr. :wink:
Imorgon är det rådgivningsbesök nummer 3. :)

Det största dilemmat jag har nu är vilken vagn det ska satsas på... :hm:
Stickelbarnet

Oläst inläggav Mamma87 » 14 jan 2012, 12:29

Välkommen med Stickelbarnet! Du och jag har samma BF, jag kände också de första rörelserna på nyårsafton vilket sammanträffande! :D

Mamma2012: Jag var i vecka 11 när jag berättade på jobbet, mådde ganska illa då ännu så det kändes bättre att de visste varför.. Våra andra barn berättade vi ganska genast åt, vi kunde inte hålla oss :) Våra familjer berättade vi åt när jag var i vecka 8 tror jag..

Vi var på torsdag på 3D ultra och det var helt fantastiskt! Allt var som det skulle och babyn hade växt fint. Vi fick också veta könet :love:
Vi tänkte köpa ny vagn, blir nog nån sorts Emmaljunga tycker de är "bäst" :)
Har ni andra funderat på när ni ska bli på mammaledighet?
Mamma87

Oläst inläggav Tox » 15 jan 2012, 23:13

Hej på er!

Så trevligt att märka att det finns en sajt för finlandssvenska föräldrar! Fattar inte hur jag har kunnat missa det.. Jag försökte googla gravidyoga i vasatrakten och vips råkade jag på mammapappa.com.

Jo, alltså jag har också beräknad BF i juni, 9e närmare bestämt. 1a barnet.. :D Skall bli spännande med det andra ultraljudet i slutet på månaden. Vi hoppas kunna få reda på könet fastän båda sorterna naturligtvis är lika välkomna. Någon 3D-ultra finns det dessvärre inte någon möjlighet till i Vasa mig veterligen. Jag undrar hur stor chans det är att kunna se könet..
Tox

Oläst inläggav Mamma2012 » 20 jan 2012, 20:15

Välkommen Tox! Jag bor själv i Korsholm och har liksom du letat efter gravidgympa i Vasa med omnejd. Jag förstod att Wasa Yoga Center har gravidyoga nu som då. Skulle själv vara intresserad av gravidpilates eller vattengympa, men har inte riktigt hittat några kurser nu till våren. Svårt också att veta när man är "tillräckligt gravid" för gravidgympa. Ännu syns inte magen särskilt tydligt...
Mamma2012

Oläst inläggav Pyyri » 28 jan 2012, 14:52

Hejsan allihopa!
Här kommer en till i tråden. Jag har BF 28 juni så mycket möjligt blir det en juli-bebis! Mår riktigt bra nu, här förr har jag mått illa och haft huvudvärk. Magen är mycket större än sist :blink:. Nu börjar magen bli riktigt rund och fin!

Har vårt andra ultra den 8:e februari, tycker att jag just var på det 1:sta, tiden går så snabbt... Ska bli så kul att få se liten igen! Har inte menat ta reda på könet men kanske det syns. Är ni andra snåla på något skilt? För mig är sura godisar högst på listan, tätt följd av choklad... Med blivande storebror ville jag mest ha salt, såsom mat, chips...

Hur har ni andra det?
Blivande storebror!

Bild

Vi väntar på dig!

Bild
Pyyri
Silvermedlem

Nästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Gravid - månadsgrupper