Oktober 2012

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Oktober 2012

Oläst inläggav anonym » 08 feb 2012, 10:41

Är det ingen som vågat starta en oktobertråd för våra kommande små? Eller är det bara jag ännu som plussat mig in i denna månaden?
Nå, här kommer en tråd iaf. :clap:

Hur mår ni? Har ni berättat åt någon ännu?

Jag mår bra jämfört med ettan. Men ettan började jag må illa redan innan jag hade plussat. Nu kan jag känna att jag har "nått i halsen" som tynger på om jag anstränger mig (bär tunga väskor upp till tredej våningen tex.) och så har jag haft "mensvärk"/växtvärk nu i ett 2-3 veckors tid. Äter annars rättså lchf denna gång för att försöka motarbeta illamåendet. Inte sådär jätte strikt. Hoppas det hjälper, skulle inte ha tid att må illa..

Jag berättade åt en av mina närmsta vänner igår. Skönt att få prata med någon. I helgen blir det väl att berätta åt våra föräldrar, ska träffa dem då så. Blir spännande att se deras reaktion denna gång :w00t:

Edit:
02.10. Trean??
05.10. blivande 2barnsmamma
10-15.10. Bollen79
16.10. mam2
25.10. Zarahh
26.10 rivella
??.10.Liza
Senast redigerad av anonym 03 apr 2012, 13:24, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Oktober 2012

Oläst inläggav Trean?? » 08 feb 2012, 13:21

Grattis till plusset! Jag har nog också plussat men vet inte exakt när mitt BF är då jag har så kort cykel. Tänkte vänta tills efter att jag varit till rådgivningen. Enligt sidor på nätet kan BF vara 2.10. eller 4.10. Jag har hängt lite ï septembertråden. :)

Men ok jag lägger in på listan får ändra BF sen efter rådgivnings besök och ultraljud.

2.10. Trean??
5.10 blivande 2barnsmamma
Trean??

Oläst inläggav Trean?? » 08 feb 2012, 14:26

Vi har inte berättat åt nån ännu. Det är bara maken och jag som vet. Tycker att det är bäst att barnen får veta först (detta blir vårt tredje barn) eftersom de är så pass stora redan (skolåldern). Men före det vill jag har första ultrat gjort så att man får bekräftat att allt är ok där inne. :nicka: Dessutom bor jag i en liten stad och jag vill inte att ryktet ska sprida sig. Vill inte att dom på jobbet ska veta ännu. Egentligen skulle jag vilja skrika ut att jag är gravid för jag är så glad och förväntansfull men sen vill jag ju som sagt inte att alla ska veta det än...

Annars har jag väldigt lite symtom. Inget illamående bara lite växtvärk emellanåt och de senaste dagarna även grym trötthet. Känns som man kunde somna när som helst och var som helst. Borde vara i typ 6+0 idag. :tumme: Tycker att jag fått lite mage redan men det är säkert bara tarmarna som är svullna. Man är väl färdigt uttöjd efter dom andra graviditeterna. :)
Trean??

Oläst inläggav Liza » 09 feb 2012, 09:49

Hej! Här en till som har ett litet mirakel i magen. :nepp: Har ännu svårt att tro att det är sant, plussade i förrgår.

Är jätterädd att inte få behålla barnet, trots att förra graviditeten gick helt utan mankemang. Storasyster är nu 10 månader.

Jag är så underbart lycklig! Det här måste vara meningen med livet! :love:
Liza

Oläst inläggav mamma eva » 09 feb 2012, 16:49

Välkommen till mammapappa.com Liza och lycka till!
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Trean?? » 09 feb 2012, 20:07

Fick gå hem från jobbet idag med otroliga magsmärtor. Blev jätte orolig för det kändes som hemska sammandragningar. Beställde tid till privat gynekolog för att få bekräftat att allt är ok. Man såg gulsäcken men det var för tidigt att se något hjärta picka. MEN det visade sig att corpus luteum, cystan som ska bistå med gulkroppshormon tills placentan tar över i ca v 11-12, hade spruckigt och jag hade vätska i vänstra äggstocken. Frågade om det finns nån ökad missfallsrisk nu men han sa att det inte fanns tecken på det, men jag är ändå orolig... :osaker: Har nån annan varit med om något liknande?
Trean??

Oläst inläggav Bollen79 » 12 feb 2012, 19:15

Hej tjejer!

Här är en till som fått ett efterlängtat + på stickan för 1 vecka sedan! :heart:
Vi har berättat åt våra föräldrar och syskon, såna som man vill ska veta om nåt går fel..

Bf runt 10-15.10 har skall till rådg. först i Mars så vet mera då..

Kan fortfarande inte fatta att det är sant!!

Vår tjej kommer vara 2,5 år så hon blir storasyster :heart:
Bollen79

Oläst inläggav mam2 » 14 feb 2012, 13:05

Hej,
Jag skall oxå få i oktober och jag e så lycklig så jag vill spricka:) Det blir mitt andra barn och jag har
så svårt att inte berätta åt någon annan än förstås min sambo.

Det här är ett bra sätt att få säga det på:) så jag kan hålla mig ett tag till. Får se hur det går.

Barnet är beräknat att komma den 16.10.2012 och jag har inga symtom ännu:) Det e som en liten hemlighet:)

:)
mam2

Oläst inläggav anonym » 15 feb 2012, 16:46

Härligt att det kommer fler hit till okrobergänget :)

Jag började med lchf samtidigt som jag hade bim i hopp om att ev. illamående skulle hålla sig borta denna gång. Då jag var gravid med dottern började jag må illa redan innan jag plussat och mådde apa till efter v.12 nån gång. Första veckan med strikt lchf gick bra. Allt sockersug osv frörsvann. Men nu. Hoho. Vill inte äta stabbig mat just nu. Och illamåendet har börjat hälsa på. Har *peppar peppar* inte spytt ännu. Borde vara i 6+5 idag. Så lite senare n förra gången iaf, Hoppas det går om fort också. Skulle verkligen inte ha tid att må illa just nu.. Ska ha skolan klar till sommaren.

I helegn berättade vi åt våra föräldra och syskon också. De blev lite chockade men glada. :clap: :love:

Om vi lyckas ta oss till målet sen i oktober så kommer vår dotter att vara 2,5år då Skrutten tittar ut. Längtar redan för hon är helt kär i bebisar på tv och att mata sina dockor. Klart, blir ju en helt annan sak då det kommer en bebis till huset, för att stanna och som dessutom kräver massor med uppmärksamhet.

Ringde mödrardg i måndags också. Fick tid till 27e feb, 8+3 då. Hon hade inte tid före de. Hon sa att hon bokar in 2h hälsokontroll + samtal. Vad sjutton ska hon diskutera SÅ LÄNGE? :D Syskonskap osv? :w00t:
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 15 feb 2012, 16:48

Ja, blivande 2banrsmamma som nyligen skrev. Att jag aldrig lär mig att skriva under då jag är inloggad som anonym ;)
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Zarahh » 19 feb 2012, 02:32

Hejsan,
Här är en till som gärna följer med denna tråd. Självklart är ju allting väldigt nytt och vad som helst kan hända. Väntar vårt första barn. Vi har försökt nu i ca 7 månader. Bf borde kanske vara runt 25.10. Korrigerar när jag vet närmare.
Jisses tjejer, det skall bli skoj att följas åt! :tumme:

2.10. Trean??
5.10 blivande 2barnsmamma
25.10. Zarahh
Zarahh

Oläst inläggav anonym » 20 feb 2012, 22:48

Tydligen ska man inte redigera (sätta till info) i ts här då man är inloggad som anony. Hela tråden försvann tillfälligt. Många timmar dessutom. (Jo, vet att de som fungerar som admin har annat för sig än att granska "anonym" också.) Får kanske hoppa över det nu i framtiden... (Kanske det möjligtvis går att ändra skribent sen då jag outat mig där? Så att det går snabbare?)

Hur mår ni? Här har det börjats spy.. :curse: Skulle varken ha tid eller lust. Skolan tar massa tid nu (borde iaf) och en dotter på snart 2år kräver också sin uppmerksamhet. Mår apa från morgonen. Gubben får vara snäll och hämta surskårpa med smör + nått bubbligt innan han fra till jobbet. Sen får man ligga och dra sig så länge som möjligt, tills dottern ropar. Och för det mår jag helt illa tills det blir sena eftermiddagen. Får i mig lite mat som tur är. Försöker äta på kvällen det som jag missar på dagen. Försökte med lchf i början men det sket sig vid nått tillfälle och illamåendet kom som ett brev på posten. Nu finns det inte en chans att jag skulle klara av att återgå. Kanske sen då illamåendet ger med sig. Är sugen på samma saker som med dottern också. Salmiak, citrus och limsa. Det får mig att må bäst. Hoppas jag slipper spyendet med 5-6ggr/dag bara. (Rekordet var 11ggr på en dag förra fraviditeten..). Nå, ett tecken på att man är gravid iaf om inget annat. Förutom en envis "växtvärk" som håller i sig. Har det från och till varje dag sedan BIM. Tvillingar? :blink:

//blivande 2barnsmamma (ha! Jag kom ihåg! ;) )
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Zarahh » 20 feb 2012, 23:11

Hej,

Hur går det för er? Själv fick jag tid till rådgivningen nu på torsdag. Spännande!
Annars har det väl inte varit något extra. Hoppas ju att allting är bra och barnet växer som det ska :D
Har inte fått några extra symptom än, bara svullna bröst.

Ha det så bra!
Zarahh

Oläst inläggav Trean?? » 23 feb 2012, 18:21

Var till rådgivningen igår. Har gått upp 4 kilo redan!! Får se hur det slutar denna gång. Gick upp ca 24 kg första gången och ca 14 kg andra. Men jag har mått så illa de senaste veckorna att jag har varit tvungen att äta nästan hela tiden. Borde bara hitta lite hälsosammare mellanmål. Magen putar som bara den och den är svårt att dölja. Det är nog tarmarna som är svullna, är i vecka 7+6 idag så pyret där inne kan ju inte vara mer än 2 cm??

Enligt rådgivningen är BF 5.10. så jag ändrar det på listan. Vi har samma datum blivande 2barnsmamma. :) Dags för ultra först om ca 3 veckor. Ska ta och beställa tid färdigt i morgon tror jag. Väntar så att få se vad som är på gång där inne. :love:

5.10 blivande 2barnsmamma, Trean??
25.10. Zarahh
Trean??

Oläst inläggav Zarahh » 25 feb 2012, 11:02

Voi nej, hoppas illamåedet inte är långvarigt :kram: Som tur har jag inte ännu iaf fått något illamående. Vet inte hur jag skulle klara av jobbet om jag mådde illa.
Hur många ultran har ni preliminärt inplanerade och hur ofta skall ni till rådgivningen? Tja, det är väl säkert lagstadgat, men inte visste jag att det var så ofta som det sades till mig. Skall alltså en gång i månaden och efter mitten av graviditeten varannan vecka och sen närmare bf varje vecka.
Zarahh

Nästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper