Januari 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Januari 2013

Oläst inläggav anonym » 06 maj 2012, 19:41

År 2013 låter väldigt långt framåt! :D Är det någon annan här som testat positivt och har bf i januari -13? Jag testade positivt i fredags och har nog inte riktigt förstått det ännu. Vi har i över tre år försökt få ett syskon till vår etta. Det närmaste vi kommit var en graviditet som slutade i ett missfall för ett drygt år sedan. Jag antar att det är något slags försvarsmekanism i mig som gör att jag har väldigt svårt att ta detta till mig. Jag var tvungen att ta ett test till idag, men det hela blev inte mera verkligt för det.

Vi har fått hjälp på traven den här gången. Jag har ätit clomifen och genomgått tre IUI (=inseminationer). Det blev tydligen tredje gången gillt :tumme: Den inkommande veckan har jag inbokat en träff med en läkare för att diskutera IVF (=provrörsbefruktning), men det ser ut som om jag kan avboka det mötet nu :)

Toca

Edit:

1.1 noxaline, 25 år, Åbo, första barnet
7.1 RosaBella, 32 år, Vasa, andra barnet
8.1 CiaA, 35 år, Vasa, andra barnet
9.1 Heba, 25 år, Helsingfors, andra barnet
9.1 Dogge, första barnet
22.1 sunflower, 35 år, Jakobstad, första barnet
25.1 anis*, 31 år, Helsingfors, andra barnet
27.1 Miu-Mau, 33 år, Esbo, första barnet
29.1 Milli, 31 år, St.Karins, tredje barnet
29.1 Blå, 22 år, Vasa, första barnet
29.1 Rödarosen, 29 år, Borgå, andra barnet
v 4-5 kalaspuffen, 25 år, Nykarleby (Vasa), första barnet
Senast redigerad av anonym 09 jan 2013, 00:38, redigerad totalt 14 gånger.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Januari 2013

Oläst inläggav Natasha » 07 maj 2012, 18:09

Jag är också gravid igen för åttonde gången. Bf är 27.12 men är hellre med här.

Illamåendet började för en vecka sedan men ännu kan jag jobba. Sover mera per natt nu och måste upp och kissa en gång per natt nu precis som förr innan jag började äta LCHF. Sömnbehovet är också som före kostombytet. Hoppas jag inte börjar behöva sova tolv timmar per natt som tidigare graviditeter före kostombytet. Vill inte heller upp och kissa fyra gånger per natt som förr. Och jag hoppas innerligt slippa den värsta hyperemesisen också tack vare att jag mår så mycket bättre nu på min nya kost. Men det återstår att se. Hormoner är hormoner och jag blir förgiftad av dom.

Jag försöker fokusera tankarna på positiva saker nu och försöker tro att de nya matvanorna på något magiskt sätt ska hjälpa mig den här gången. Om en vecka vet jag om det hjälpte. Jag har hoppats förgäves förr och alltid mått lika skit. Men det KAN ju ske underverk också :)
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Heba » 08 maj 2012, 16:29

Jag plussade igår. Detta är min 3:e graviditet första graviditeten slutade i vecka 10 med MA. Hoppas att allt kommer att gå bra och att vår lilla prinsessa född i april -10 får bli storasyster. BF som jag själv har räknat ut (ändras antagligen) är 09.01-13.

Minns någon när det första besöket på rådgivningen är och när första ultra är?
Två underbara döttrar: April 2010 och Januari 2013.
Bild
Bild
Heba
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav anonym » 08 maj 2012, 17:16

Vad kul med lite sällskap i januaritråden! Hoppas det får gå vägen för oss alla tre. Vi verkar ha haft lite otur allihopa. Att vara åttonde gången gravid, Natasha, måste man nog vara psykiskt stark för att klara! Jag är imponerad!

Jag har också räknat ut mitt bf själv och jag har också 9.1.13 :D De som har senare bf kommer säkert till den här tråden senare.

Toca
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Natasha » 08 maj 2012, 19:43

^Tack för det. Hoppas på stor lycka för oss alla tre. Jag har börjat ta primperan nu. Hade en del kvar sedan sist. Tog just en till natten. Bara tredje eller fjärde ännu men det hjälper lite och jag får sömn. Utan är magen sjuk och jag kan inte sova.
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Heba » 10 maj 2012, 19:20

Idag ringde jag till rådgivningen och fick tid 31.5.
Är lite trött och så får jag inte ta mina allergi piller och de e ju int så hejsan då de är massor pollen nu...
Så ja får stå ut med kliande ögon och rinnande näsa. Hoppas på att de ska bli bättre nu när de har lovats regn...

Annars har jag nog inte så mycke annat att komma med.

Ni ska ha det bra och hoppas fler ansluter sig till oss snar. :heart:
Bild
Bild
Heba
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Babylill » 11 maj 2012, 09:06

Här är en till som just har plussat och borde ha beräknat datum i början av januari (1.1 enligt egna uträkningar). Om allt går bra så blir det andra barnet för oss, storasyster föddes 2009. Är fortfarande vääääldigt försiktig med att gå in i "gravidläge" då det är så tidigt... Förra graviditeten var ganska traumatisk, även om allt gick bra, så nu är det mest vänta och se som gäller. Har inga egentliga symptom ännu, bara lite extra trött och hungrig. :lol:
Babylill

Oläst inläggav Heba » 12 maj 2012, 17:14

Babylill skrev:Här är en till som just har plussat och borde ha beräknat datum i början av januari (1.1 enligt egna uträkningar).

Välkommen Babylill!!!
Heba
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Heba » 22 maj 2012, 09:06

Illamåendet har nu kickat in riktigt ordentligt mår super illa och känner int för att äta...
Hoppas att ni andra mår bättre!
Om lite på 1vecka så har vi inskrivning, vi kommer att ha samma tant som med 1:an.

Sköt om er!!! :heart:
Bild
Bild
Heba
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Babylill » 24 maj 2012, 12:01

Oj nej Heba! Vet precis hur du känner dig! Mår så fruktansvärt illa jag också! Det enda som hjälper för mig är att äta nånting smått helatiden. Annars blir jag helt utslagen och kan int göra nånting! Usch! Hoppas illamåendet tar slut snart så att man kan njuta lite av sommarvärmen! Vi har också inskrivning nästa vecka, den 30.5. Ska bli spännande!
Babylill

Oläst inläggav anonym » 24 maj 2012, 20:01

Välkommen med Babylill!

För tillfället mår jag ganska bra. Jag har haft lite lätt illamående, men inget farligt egentligen. Men jag måste nog se till att inte låta blodsockret sjunka för mycket för då kan illamåendet slå till. Hungrig tycker jag att jag är mest hela tiden. Äter som en häst :wink:

I tisdags var jag privat på ett vaginalt ultraljud för att kolla hur många foster jag bär på och liknande. Det fanns önskemål om att jag skulle göra ett sånt då jag blev gravid med hjälp av IUI. Utgående från de uppgifterna var jag då i vecka 7+0, och bf är 8.1. Den lilla bönan var 8,8 mm lång och man såg lite flimmer som var hjärtat som slog :love: Den egentliga inskrivningen ska jag på 5.6.

På morsdagen berättade vi för våra föräldrar och mina syskon att vi väntar andra barnet. De har vetat om våra problem och visste också när vi var och gjorde inseminationen. De blev förstås jätteglada för vår skull. Men vi väntar nog med att berätta för dottern tills det gått de där tolv veckorna. Hon går annars och berättar för hela dagis och alla grannar :)

Toca
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav RosaBella » 27 maj 2012, 12:11

Jag får väl skriva in mig i den här tråden jag. Det trodde jag inte! Jag har BF 6.1 och har en dotter som är 7,5 månader. Hon blev till efter flera års försök med IVF och olika behandlingar och jag trodde att jag inte kunde bli gravid på naturlig väg. Men här är jag :nicka:
Jag har mått jätteilla och mår det fortfarande (senast mådde jag illa till vecka 18). Jag spyr som tur inte men det är inte långt ifrån. Vi var på ett tidigt ultra i fredags och enligt var jag då i vecka 7+4 och allt såg bra ut. Så det är väl bara att börja tro på detta. Är förstås orolig för missfall och allt annat hemskt men försöker tänka som så att just nu är jag gravid och att gå omkring och vara orolig hjälper inte.
Vi har bara berättat för min mamma och syster eftersom jag kanske behöver hjälp ibland då jag mår så dåligt. Min pappa och makens föräldrar får väl veta så småningom. Det känns så ofattbart ännu och eftersom jag mår så dåligt så orkar jag inte ännu vara "så glad" som jag borde.
Anyway, det skall bli kul att följas åt :tummenupp:
RosaBella
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Heba » 28 maj 2012, 10:19

RosaBella skrev:Jag får väl skriva in mig i den här tråden jag. Det trodde jag inte! Jag har BF 6.1 och har en dotter som är 7,5 månader.

Stort grattis RosaBella!

Jag mår illa helatiden ibland hjälper det med att äta någonting men vissa dagar (som igår) hjälper ingenting och då är det svårt att hålla humördt uppe. Jag är en väldigt otålig person, gillar inte att måsta vänta 40veckor... Vågar int glädja mej alls då jag är så rädd för att få mf. Skulle inte göra det här igen om inte resultatet skulle vara så underbart!

Jobbar nu sista veckan och sedan har jag 10veckor sommarlåv, och ska ha dottern hemma hela sommaren. Hoppas att tröttheten sku försvinna nu så att jag sku oska med mera.
På torsdan har vi rådgivning.

Ni som har äldre barn, i vilken vecka har ni tänkt berätta för dem? Vår dotter är född i april -10.

Ha det bra! :heart:
Bild
Bild
Heba
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Kuddan » 28 maj 2012, 11:21

jag är gravid för första gången och fick idag veta att jag troligen är i vecka 8, har inget exakt datum ännu men en januari-bebis blir det!! :tumme:
Kuddan

Oläst inläggav Mumintrollet » 28 maj 2012, 14:14

Tittar in och grattar RosaBella!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Mumintrollet
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Nästa

Banner för våra hjärteinlägg