Marsbebisar 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Re: Marsbebisar 2013

Oläst inläggav Piglet » 25 mar 2013, 17:12

Grattis Linas mami!! :love: :heart: Låter som att du fick en riktigt bra förlossning, väntar med spänning på berättelsen sen! :love:

Har rådgivningsbesöket nu undan för denna gång, men fick ny tid redan till denna veckas Torsdag (i.om. att påsken kommer här emellan), *suckar litet trött* med så täta besök.. Tid till Tisdan efter påsk för övertidskontroll på morgonen (då v. 41+5), så då släpper de väl nog knappast hem mig mera, utan jag misstänker nog det då blir bebis senast följande dag med igångsättning. Rådistanten konstaterade igen att liten ligger nog så fixerad nu, jättelågt ner och helt i "startgroparna". Det kändes ganska ordentligt nu med ilningar neråt när hon försökte rucka på huvudet, har jag inte märkt tidigare då hon ruckat och tryckt på magen. Bara att vänta nu att det skall komma ordentliga sammandragningar någon gång, vill snusa bebis!! :love:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Piglet
Supermedlem
Supermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Timjan » 25 mar 2013, 18:41

Härligt Linas mami :heart: Stort grattis till tösen! Njut :kram:

Hoppas Piglet att din lilla bestämmer sig för att titta ut snart så du slipper övertidskoll och igångsättning. Låter ju nog som om det sku kunna hända när som helst :nicka:
Timjan
Silvermedlem

Oläst inläggav juliett » 25 mar 2013, 19:50

Härligt Linas mami, många grattisar till er! :love:

Hoppas ni andra också snart får era små! :kram:
Våra fina :love: 13.7.2010 & 26.2.2013 :love:
juliett
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Piglet » 27 mar 2013, 12:48

Nu var det litet tyst i tråden, månne här har kommit nå flera bebisar? :blink: :love:

Här är det fortfarande bara väntandet och väntandet som gäller.. idag nu bf+7 och jag är verkligen, verkligen redo för att få bebis nu! Jag vill hålla vårt lilla guldgryn och påbörja livet som mamma!
Måste till rådisen ännu imorgon före påsk.. Molvärk hade jag hela kvällen igår och ont bakom blygdbenet hela dagen. Sammandragningar nu som då under natten, lite brunblandad slemflytning igår kväll och idag, men ingen mera action för det. Började riktigt fundera här i morse, kanske jag är den mest skengravida kvinnan i världshistorien? Sådant som jag osökt kommer att tänka på, när väntan känns som allra längst. :roll: :hm: Nä, skämt å´sido. Hoppas på bebis snart. :heart:

Lycka till ni andra! :love:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Piglet
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Timjan » 27 mar 2013, 12:58

Också jag är lika gravid som förut ännu, så ingenting verkar hända här. Idag på rådgivningen var allt ok, men hälsovårdaren var nog lite förvånad att se mig där och sa att hon nog gissar att någonting snart händer. Så hoppas hon har rätt! Annars så är läget lugnt. Den enda skillnaden jag märkt är att jag nu har en röd linje mellan skinkorna ("purple line") som ganska många kvinnor får när livmodermunnen börjar öppna sej. Helt ovetenskapligt och berättar väl inget om när förlossningen börjar, men en kul kuriosa :) Men den lär bli längre ju mer öppen man är så här har jag någonting att kolla nu då :p
Med för dig Piglet låter det ju som om slemproppen lite börjat lossna...? Skall verkligen hålla tummarna att så är fallet! Må så gott, det kan bli avfärd när som helst!
Timjan
Silvermedlem

Oläst inläggav Piglet » 27 mar 2013, 13:21

Låter intressant det där med purple line, har jag faktiskt inte hört om tidigare. Borde kanske kolla här också :)
Angående slemproppen så tror jag den släppte redan efter hinnsvepningen förra veckans Måndag, eftersom jag då fick liknande flytningar i 2 dagar efter. Men, det är ju så svårt att veta. :hm: Läkaren då igen pratade om att jag nog knappast hade någon propp ens kvar, eftersom jag var så pass mycket öppen och ingen ny då normalt brukar längre bildas. Men, det är väl bara att vänta och se.. :nicka: Tack för tummarna!

Jag sade åt barnmorskan på rådgivningen i Måndags att jag hoppas vi inte behövde träffas på Torsdan, hon trodde nog det kunde ligga nära till hands, att vi inte skulle göra det det. Men det trodde hon också om Måndagens besök, att vi inte skulle ses då heller. :D
Senast redigerad av Piglet 27 mar 2013, 13:22, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Piglet
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav nilna » 27 mar 2013, 13:22

Jag har haft sjuka samandragningar sedan må kväll regelbunde.. sedan igår em har dom kommitt med 4-10 min mellan... Inatt har ja haft så ont så man vet inte hur man ska vara... var in på kontroll nu på fm då babyn knte har rört sig alls... allt var ok, lite kohdunkaula kvar och öppen för ett par ringrar.... fick välja mellan att komma hem eller fara till avdelningen.. valde att komma hem och försöka vila då ja inte har sovit på två dygn... fr se hur det går här mellan asamandragningarna.. dom är lite gleasare nj igen... kämpa på ni andra också..
Bild
nilna
Silvermedlem

Oläst inläggav Timjan » 27 mar 2013, 14:51

Oj så spännande nilna!! Kämpa på, det ska nog gå bra :kram:
Timjan
Silvermedlem

Oläst inläggav Piglet » 28 mar 2013, 04:02

Här blev det bebis kl 00:02 i natt :love: :love: Världens underbaraste o. finaste tjej tittade äntligen fram från magen :love: !
Allting gick otroligt bra, skall berätta mera sen! Nu skall jag fortsätta snusa baby! :love:

Kämpa på Timjan och nilna, kram! :kram:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Piglet
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav mamma eva » 28 mar 2013, 07:18

Grattis Piglet :love:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Timjan » 28 mar 2013, 08:29

Oj va härligt Piglet!! Va skönt att allt gick bra, GRATTIS :kram:
Timjan
Silvermedlem

Oläst inläggav vero » 28 mar 2013, 09:02

Grattis Piglet! :love: