Marsbebisar 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Re: Marsbebisar 2013

Oläst inläggav nilna » 28 mar 2013, 13:37

I morse föddes äntligen min lilla loppa. Förlossningen gick okej, men det var väldigt utdraget och mindre trevligt... Men nu är hon äntligen här, äntligen slut på väntandet!! Berättar mera senare...

grattis piglet!! :love:
Bild
nilna
Silvermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav juliett » 28 mar 2013, 13:46

Härligt Piglet och nilna, många grattisar till er! :love:
Våra fina :love: 13.7.2010 & 26.2.2013 :love:
juliett
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav mamma eva » 28 mar 2013, 14:17

Grattis nilna :love:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Malin E » 28 mar 2013, 14:24

Grattis Piglet och nilna :love:
Pojke 10/03 Pojke 03/06, Flicka09/08
http://malins-dag.blogspot.com/
Användarvisningsbild
Malin E
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Jenni74 » 28 mar 2013, 14:56

...och grattis Nilna!
Bild

Bild
Jenni74
Guldmedlem

Oläst inläggav virvella » 28 mar 2013, 15:58

Grattis! :heart:
virvella
Guldmedlem

Oläst inläggav Timjan » 28 mar 2013, 16:10

Grattis nilna :love: Nu får vi bara hålla tummarna att också min lilla vill titta ut snart :tumme: Berätta mer om era förlossningar då ni har tid o ork!
Timjan
Silvermedlem

Oläst inläggav Piglet » 28 mar 2013, 20:21

Grattis nilna!! :love: Vad kul att det blev samma födelsedag för våra bebisar! :) :)

Tänkte snabbt ta en kort berättelse medan tösen ännu sover (behändigt med taben!) :) Började känna av mera mensvärk på Onsdags förmiddagen, på eftermiddagen ca kl 15 så kom det tjock, ljusrosa slemflytning. Tänkte hmm.. vad månne detta betyda? Tyckte också det började bränna nere i korsryggen.

Flytningarna blev bara rikligare och med mera blodslem i. Ringde förlossningen, fick som svar att stanna hemma så länge det gick, skulle komma in när jag inte kunde prata mig genom sammandragningarna längre. :hm: Detta var 19;15. Ringde hundvakt och kl litet före nio gick det inte att vara hemma längre. Väl inne på sjukhuset fick vi vänta ca 30 min i ett stekhett väntrum (batterierna inställda på 28 grader!!) och jag höll på att omkomma - litet rum med nästan ingen luft å sammandragningar så du nog visste du levde, å illamående.
Vi ringde på igen och sade att vi måste få komma in i ett rum nu - så det blev en förlossningssal direkt. Vid inre undersökning var jag 6 cm öppen, yes! De spräckte hinnorna, för att få elektrod på bebbens huvud. Tog en Pcb efter som jag klarade mig på i ca en timme. Ny undersökning, nu öppen 8 cm! Nu börjar det göra ONT och jag lämnar å stå upp, för att påskynda arbetet. Får tryckkänslor ganska fort, ny undersökning visar öppen 10 cm, detta på ca 15 min!
Får lägga mig ner och börjar så småningom att krysta. 4 sammandragningar o. ca 3 krystningar / sammandragning och hon är ute!! Tösen vägde 3990 gram, längd: 54 cm :)
Tyckte själv förlossningen gick snabbt undan och jag är rätt stolt över mig själv när jag till sist födde fram henne utan bedövning. Pcb hade avtagit tidigare o. biter heller inte på sådana smärtor som i krystningskedet. Ja rämmade litet, 2 gradens ruptur, men bm tyckte det var mest ytliga rupturer, så inget jag borde få problem med sen.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Piglet
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Pappawannabe » 29 mar 2013, 10:02

Jag vill tillägga lite ur min synvinkel. :)

Piglet var otrolig, hon ropade till en gång under krystnigskedet, men bad om ursäkt direkt åt barnmorskan, som skrattade till :swoon:

Jag försökte hålla mig lugn och peppa men jag kunde inte hålla tillbaka floden av tårar som kom när man såg sin älskade ligga utblottad och hade ont.

Sedan när Tösen var ute så blev barnmorskan tvungen att påminna mig att ta kort, för jag grät som en skolpjke som kör omkull med cyckeln och skrapat sönder knäna.

Första kvarten efter gick nog mera ut på att ta kort och bita ihop så man inte skulle bryta ihop helt av glädjetårar.

Jag har aldrig varit så lycklig i mitt liv som nu. :kram: :heart:

Jag älskar dig Piglet. :heart:
Pappawannabe

Oläst inläggav mamma eva » 29 mar 2013, 10:07

Pappawannabe skrev:Jag vill tillägga lite ur min synvinkel. :)

Piglet var otrolig, hon ropade till en gång under krystnigskedet, men bad om ursäkt direkt åt barnmorskan, som skrattade till :swoon:

Jag försökte hålla mig lugn och peppa men jag kunde inte hålla tillbaka floden av tårar som kom när man såg sin älskade ligga utblottad och hade ont.

Sedan när Tösen var ute så blev barnmorskan tvungen att påminna mig att ta kort, för jag grät som en skolpjke som kör omkull med cyckeln och skrapat sönder knäna.

Första kvarten efter gick nog mera ut på att ta kort och bita ihop så man inte skulle bryta ihop helt av glädjetårar.

Jag har aldrig varit så lycklig i mitt liv som nu. :kram: :heart:

Jag älskar dig Piglet. :heart:

Tack för att du gav min dag en ljusglimt och en skön känsla i hjärtat! Har fått nattsömnen förstörd pg a festande grannar och är urtrött och slut men du fick mig att le och känna hopp, grattis till er båda och sköt om er hela bunten och glad påsk :love: :love: :love:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav nilna » 29 mar 2013, 13:38

Så fint skrivet Pappawannabe!! Stort grattis till er! :love:
Bild
nilna
Silvermedlem

Oläst inläggav Thelma » 30 mar 2013, 15:22

Rörande! :love:

Stort grattis till alla nyblivna marsföräldrar!! En helt otrolig tid för oss alla! :heart:
Thelma
Guldmedlem

Oläst inläggav Linornas mami » 31 mar 2013, 13:02

Härligt Nilna och Piglet :love: :love: ; massor med grattisar till er!
Och tack Piglet för den fina förlossningsberättelsen; lät som en riktigt lyckad förlossning; och grattis också till pappawannabe!

Hur är det med dej Timjam? Snusar du redan baby?
Jag återkommer ännu med min förlossningberättelse; början som flerbarnsfamilj har varit ganska händelserik och har därför inte haft ork/tid att skirva... Vi fick komma hem på tisdag, men lillasysters födelsevikt hade sjunkit för mycket så hamnade på matningsschema var tredje timme med tilläggsmjölk. På onsdag var vi och väga henne och vikten hade gått opp på ett dygn så mycket att vi slapp tilläggsmjölken samt matningen var tredje timme :tummenupp: ! Mjölken hade dock hunnit stiga så mycket att mina bröst inte riktigt har hunnit med, så de har nu varit lite överfulla och jättesjuka i några dagar. Tror det småningom börjar stabilisera sej.
Förutom detta insjuknade storasyster i spysjuka på fredag; jag säger bara ho,ho...
Men nu hoppas jag på att en mer normal vardag skall börja... och återkommer med förlossningsberättelsen då! Skall också ta och hoppa in på småbarnstråden småningom (bara jag hinner få en lugn stund att skriva :lipa: ).

Grattis än en gång till alla!
Linornas mami
Silvermedlem

Oläst inläggav Timjan » 31 mar 2013, 15:16

Hejsan!

Roligt att läsa om er förlossning Piglet och Pappawannabe, låter verkligen som ni haft en väldigt fin förlossningsupplevelse, härligt!

Här ligger också en liten och gnyr i sin korg för tillfället :heart: Vår underbara pojke föddes för några dagar sedan. Allt gick oerhört snabbt och bra, så vi är redan hemma och njuter av att lära känna varandra. Familjelivet har kommit igång utan större bekymmer, so far so good... Linas mami, du har mina fullaste sympatier, låter som du verkligen fått veta att du lever! Hoppas allt lugnar sej snart.

Må gott alla!
Timjan
Silvermedlem

Oläst inläggav virvella » 31 mar 2013, 15:48

Grattis :heart:
virvella
Guldmedlem

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper