Maj 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Maj 2013

Oläst inläggav Piippis » 25 aug 2012, 04:23

Jag plussade igår i H4+2... bf enligt mensen blir på vappen 2013 dvs 30.4 eller 1.5... men jag tror att bf ändå kommer att vara på maj sidan så därför tänkte jag göra upp en Majlista. På måndag ringer jag till rdg. Funderar på tidigt ultra men får nu se... vi tar ändå det som kommer så kanske ultra är onödigt... blir det igen tvillingar så är man van, blir det trillingar så svimmar jag men det vaknar man ifrån så det är lugnt... :tummenupp: :love: :tummenupp: :love: :tummenupp:

Piippis 4:de barnet, bf 1.5.2013
Bild

Bild

Bild

Bild
Piippis
Supermedlem
Supermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Maj 2013

Oläst inläggav Biina87 » 29 aug 2012, 12:17

Hej!va roligt att du startade en tråd fö oss som väntar barn i maj 2013 :)
plussade igår borde vara i vecka 4+3 idag... bf är ca. 5 maj (om allt går som de ska) :)
detta är mitt andra barn, har en son på 2 år (född 04/2010 )
Biina87

Oläst inläggav anonym » 29 aug 2012, 20:24

Hej, försöker försiktigt våga glädjas här, vet inte riktigt om det e april eller maj som gäller men det finns ju ingen apriltråd här så kanske man kan ändra rubriken att gälla både april o maj så blir vi fler? :)

Ska gå på ett tidigt ultra för att få veta ungefär vilken vecka som gäller men gissar att det ändå går till majsidan.

Hur mår ni? Har ilningar i livmodern och stark "mensvärk" och är väldigt trött i ryggen redan nu, hoppas det inte blir illa måste väl bara börja ta det lugnare och se hur det blir.

-Skutt, med tredje i magen
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Piippis » 29 aug 2012, 20:28

Hej!!! Grattis, grattis, grattis till plusset :tummenupp: :tummenupp: :tummenupp:
Va roligt att jag inte längre är ensam här!!! Jag ringde igår till rådgivningen och fick den första tiden till den tisdagen då jag har jämt 8 veckor. De två föregående graviditeterna gick vi hos samma rdg-hälsovårdare så jag tänkte pröva få tid hos henne igen fast vi inte längre bor på området OCH DET GICK!!! Det känns så skönt att få gå till en bekant. Vi har ju ändå kännt henne redan i 8,5år så hon känner både oss och de tidigare barnen.
Bild

Bild

Bild

Bild
Piippis
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Biina87 » 30 aug 2012, 13:59

Jag mår nog bra, har inte känt av något illamående ännu :) men jag har jätte ont nere i ryggen och så får jag springa å kissa hela tiden.. mins inte alls att jag hade så förra graviditeten, Men man kanske förtränger...

tänkte ringa rådgivningen imårgon...
Biina87

Oläst inläggav Siobhain » 04 sep 2012, 08:53

Hela förra veckan gick jag och var nervös och orolig då mensen aldrig kom. Vi pratade mycket med mannen vad som händer OM det är nåt på gång och hur vi ska tackla det. På lördagskvällen skulle vi på fest och höll inte på att komma iväg för vi visste inte hur jag skulle bete mig med drickandet utan att verka misstänkt (jag drack sen en halv cider som jag drog ut på under kvällen). Vi gick hem tidigt och jag blev bara mer och mer nervös och till sist kändes det som att det var lika bra att testa, bara för att få veta. Och det syntes genast ett plus. Och på det andra testet också.

Idag är jag väl 5+2 och då jag ringde och bokade tid till rådgivningen igår räknade hon bf till 3.5, så här är jag nu.
Det här är vår första graviditet, och jag är ännu hemskt osäker. Jag har haft grymma ångestanfall den senaste veckan, inställningen pendlar mellan hemskt glad och förväntansfull, till riktigt nere och deppad. Men kanske det är vanligt? Jag känner mig inte riktigt som andra på mammapappa, eftersom jag aldrig har längtat efter barn, trots att jag är 30, och det här var heller inget vi hade planerat. I och för sig lämnade jag bort pillren redan förra våren, så vi tänkte väl att händer det så händer det, men jag var nog inte helt redo ändå. Jag har varit hemskt noga med att inte riskera nåt de kritiska dagarna i månaden, och det var först nu i juli som vi var tillräckligt oförsiktiga. Aldrig trodde jag att det skulle gå så snabbt! Men man får ju vara tacksam för att allt fungerar som det ska förstås! Mannen är gladare än mig; han har längtat efter barn flera år redan och försökt övertala mig. Och det är ju inte det att jag aldrig vill ha barn. Jag vill ha vuxna barn när jag är pensionär, jag vill ha barnbarn, jag vill vara stolt över duktiga tonåringar, jag vill gå på skolavslutningar. Och man måste ju börja nånstans och nångång för att komma dit, eller hur?

Jag börjar mer och mer acceptera att det här faktiskt händer, och tycker till och med att det är lite spännande. Jag skulle så gärna vilja berätta åt alla redan nu, men det är ju nog för tidigt. Vi ska till rådgivningen 28.9, i vecka 8, så efter det tänkte jag berätta för familjen. Jag hoppas att ni har en massa kloka råd att komma med nu för en förvirrad förstagångsmamma!
Användarvisningsbild
Siobhain

Oläst inläggav Siobhain » 04 sep 2012, 14:14

Jag skrev ett inlägg tidigare idag, men det kommer ju aldrig upp? Tar det alltid så här länge innan det man skrivit syns, eller är det jag som skriver på fel ställe?
Användarvisningsbild
Siobhain

Oläst inläggav mamma eva » 04 sep 2012, 15:56

Nej, förlåt det är jag som ej har godkänt ditt meddelande fortare Siobhain. När man skriver sitt första inlägg ska det godkännas av en moderator och sen är man s a s med och kan skriva hur många som helst utan att de ska godkännas framöver. Tar och välkomnar dig till mammapappa.com's forum och hoppas du ska trivas med oss trots lite väntan nu i början.
//moderator mamma eva
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Siobhain » 04 sep 2012, 16:27

Tack för svaret mamma Eva!

Ja hur har jag det annars då? Jag mår bra i det stora hela, det gräver i magen ibland, som om man skulle hålla på och bli magsjuk, och så svider det i äggstockstrakten för det mesta. Och jag tycker att jag är kissnödig hela tiden! Vad beror det på, det finns ju ingen baby som trycker på ännu?

När kommer illamåendet, om det kommer? Borde det inte ha börjat redan? :?:
Användarvisningsbild
Siobhain

Oläst inläggav Winnie » 05 sep 2012, 05:44

Hej!
Väntar mitt första barn i maj, så jag tänkte det skulle va bra med lite stöd från andra.. :) Har mycket funderingar.. Har BF i mitten av maj runt den 15:e så det är väldigt tidigt ännu.
Siobhain: Jag har samma symtomer som dej.. plus lite illamående men jag har inte behövt be till porslinsguden ännu.. :lipa: Har ganska mycket ilningar i livmodern som jag antar är växtvärk.. Och kissnödig i tid och otid.. :) Men har läst nånstans att man börjar producera mera urin när man blir gravid..?
Ha en bra dag allesammans!
Winnie

Oläst inläggav mamma eva » 05 sep 2012, 06:26

Välkommen till mammapappa.coms forum Winnie och hoppas att du ska trivas med oss!
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Piippis » 06 sep 2012, 03:40

Bra idée det där med att lägga ihop april och maj men jag vet int hur man gör det fastän det var jag som började den här kedjan.. kan ev. mamma Eva hjälpa till med den saken?

Mina symptom nu i vecka 6 är illamående från och till, TRÖTTHET!!!!!!!!!!!!, pikilite ömma bröst och lite ilningar på magen... och luftbesvär :oops: :oops: :oops: Men det är tillsvidare det... sku så vilja gå på ultra o se vad som pågår i magen :blink:
Bild

Bild

Bild

Bild
Piippis
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Biina87 » 06 sep 2012, 11:23

idag är jag i vecka 5+4 tror ja... och jag har drabbats av Stor TRÖTTHET... går och lägger mej lite före 10 på kvällen, sen efter jobbet får ja ta en eftermiddags vila för att orka underhålla sonen resten av dagen... men inget illamående ännu som tur e :)
Biina87

Oläst inläggav Oozi » 07 sep 2012, 07:09

Grattis till alla som plussat!! :tumme:

Jag tänkte oxå hänga på denna tråd :) 5+3 nu och Bf borde vara 6 maj. Detta blir vårt tredje barn :heart:
Inget illamående och känner mig förvånansvärt pigg ÄNNU.
Bild
Oozi

Oläst inläggav Zeni » 08 sep 2012, 22:28

Hej hopp allihopa!!
Här är en till glad nyplussad med BF 16 maj :) Är ännu chockad och har lite svårt att tro att det är sant...Hade ju mera eller mindre gett upp hoppet att vi skulle lyckas på egen hand. Jag har PCO och därmed oregelbunden mens och vi har försökt bli gravid lite över ett år. Hade hunnit boka tid till gynekolog för utredning, men den får jag ju avboka nu och ringa till rådgivningen istället!! Jeiii :) Hoppas hoppas bara att allt går bra nu! Lite illamående har jag kännt av och ibland trött och frusen. Spännande tider nu..:)
Bild
Zeni

Nästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper