April 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

April 2013

Oläst inläggav anonym » 31 aug 2012, 14:59

Hittade ingen tråd för oss som ska få bebis i April så nu start jag en!
Hoppas vi blir fler i tråden.. :tummenupp:

Själv plussade jag i morse. :love: Så borde ha bf 24.4 är väl i v 6+2 nu då.
Det blir vårt andra barn och ålderskillnaden blir ca 1 år 10 månader

Än så länge skriver jag som anonym

"tvåan"
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: April 2013

Oläst inläggav anonym » 02 sep 2012, 20:13

Är det ingen annan som har beräknat i April?

Här mås det nog dåligt, har i princip illamående hela tiden och så spyr jag om vart annat, usch. Hoppas det går om och inte fortsätter hela graviditeten som förra gången. Matlusten är dålig och dofter är jag känslig mot. Grymt trött är jag oxå :yawn: ,så de blir väl nog att så småningom gå och sova.

"tvåan"
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Biina87 » 04 sep 2012, 09:02

Hej! har beräknat i början på Maj (4.5) ... men i maj 2013 tråden är det ingen som skriver heller.. så jag tänkte att jag provar denna tråd istellet :) borde vara i vecka 5+2 idag. Jag mår helt bra har ingen symptom alls förutom att jag är hungrig mest hela tiden. Men lite gravid symptom skulle jag vilja ha så man skulle lättare förså att man är gravid :wink: Detta är också mitt andra barn har en son som fyller 3 år i april på den dagen du har bf :)
Biina87

Oläst inläggav anonym » 04 sep 2012, 16:16

Hej!
Vad roligt att nån hör av sig,de e annars så tyst här.

Biina87, du sku no kunna få några syntom av mej :D Jag har nog haft svårt eller har ännu att fatta att jag skulle vara gravid, fast jag har symtom. ibland sticker det i livmodern som att nån sku ge sröm..

Jag har haft en skit natt..hade svårt att somna å så mådde jag illa och var tvungen gå upp och spy. somnade sen kanke efter 4 nå,men 6 tiden vakna ju dottern så då var det bara att stiga upp. Hela dagen har jag mått illa och haft mensliknande smärtor som började redan på natten. Så nu i eftermiddag började jag blöda lite, märker när jag torkar. :scared: Ringde hälsocentralen, men de sa jag skulle avvakta och se tills i morgon. Hoppas det är inget allvarligt. Hade en liten blödning i början av graviditeten när jag väntade dottern oxå, och då var allt bra. Ska nog ringa till rdg i morgon och se ifall jag skulle slippa på tidigt ultra. För man sku no vill se ett pickande :heart: .

"tvåan"
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Hannax1 » 07 sep 2012, 09:52

Hej på er

går i morgon in i v.8 och har beräknat datum den 27 april så jag hör visst också hit =)

Mår sådär lagom illa..spyr på morgonen ifall jag inte äter nåt en stund innan jag stiger upp..sen går jag hela dagen och är "hungrig" , kunde nästan äta hur ofta som helst, inte kul :/
annars e jag jättetrött och har ömmande bröst, där e mina symptom.

Några dagar efter jag plussade hade jag extrem växtvärk ca. 10-15 min på kvällen efter jobbet, två dagar i streck. Fick missfall i mars i år och blev rädd att det är påväg att hända igen, kändes exakt lika, förutom att jag inte började blöda denna gång :)

är 32 år och detta blir (hoppeligen) vårt första barn
Hannax1

Oläst inläggav anonym » 09 sep 2012, 11:56

Vad kul! Grattis till plusset Hannax1, håller tummarna att allt går bra denna gång. :tumme:

Själv känner jag mej väldigt orolig. Var ju på ultra i torsdags pga att jag hade en blödning i början av veckan men inget hjärta pickade fram. Borde ha varit i v. 7+2 då men var kanske bara i v. 5-6. Så nu skall jag vänta till nästa tordag och hoppas då att det syns nå liv där inne. Jag har ju annars haft väldigt oregelbunden mens mellan 27 och 42 dagar.

Ibland känns det som jag inte alls har någå graviditetssymtom och då börjar man ju fundera om allt är som det ska där inne och idag igen mår jag illa hela tiden och spyr omvartannat. Så då blir man ju glad och tror no det är bra där inne..och det ska vi ju hoppas men det är läng tills torsdag när man inte vet med säkerhet.

Dehär blev roddigt skrivet men nu skall jag ta en tupplur medan dottern sover

"tvåan"
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 13 sep 2012, 14:02

Hej!
Idag var jag då på ultra igen och fick se ett litet pickande :heart: . Nu kan jag slappna av när jag vet att det finns någon där :love: . Det visade ju sig att jag hade mindre veckor än vi trodde så jag har 6+5 idag så det är beräknat till 4.5. Så nu hoppar jag till majtråden eftersom det inte verkar vara riktigt någon aktivitet här. :(

Lycka till!
"tvåan"
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Återgå till Gravid - månadsgrupper