Juni 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Juni 2013

Oläst inläggav Karpalo » 02 okt 2012, 09:29

Plussade nyss o enligt mina beräkningar borde det leda till en liten i början på juni :)

BF-lista
1.6
"Mi", 28 år, andra barnet
Kalw 30 år, tredje barnet

7.6
Lady86, 26 år, första barnet

8.6
Karpalo, 25 år, första barnet, Vasa

12.6
Fiamadame, 32 år, andra barnet, Pargas

13.6
Nova, 35 år, andra barnet, Helsingfors

15.6
Skärifröken, 31 år, andra barnet, Hangö

17.6
EmMia, 31 år, tredje barnet, Helsingfors

22.6
Mamssen, 32 år, tredje barnet, Borgå
Senast redigerad av Karpalo 15 mar 2013, 15:15, redigerad totalt 14 gånger.
Användarvisningsbild
Karpalo
Guldmedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Juni 2013

Oläst inläggav anonym » 03 okt 2012, 12:54

Här är en till nyplussad! Testade imorse och precis som jag anat dök det upp ett plus på stickan! Om allt går väl har vi bebisen här i mitten av juni ( typ 12 juni enligt mina beräkningar :tummenupp: )
Har en 1,5-åring från förut så ska bli intressant och se hur man orkar med både graviditet och barn med spring i benen, och sen senare hur livet som tvåbarnsföräldrar ska te sig! Förra graviditeten gick som en dans och mådde som en prinsessa bortsett från foglossning på slutrakan, så hoppas givetvis att denna graviditet ska gå lika bra. Men samtidigt är man ju lite orolig, om förra gick bra kanske denna inte gör det...? Nåja, med en 1,5-åring i huset har man inte så mycket tid att noja sig, och antar att tiden kommer gå i ett nafs den här gången! :nicka:

/Loppan
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Karpalo » 04 okt 2012, 12:51

Va kul med lite sällskap, tror bestämt jag dessutom sett skymten av dig i "Planera graviditet"-trådarna?!
Ringde till rådgivningen idag, 6.11 är det dags för första besöket o 8.6 är första budet på bf. Ska bli så spännande! :clap:
Användarvisningsbild
Karpalo
Guldmedlem

Oläst inläggav anonym » 04 okt 2012, 15:22

Nja, det är nog nån annan Loppa som figurerat i Planera grav-gruppen :nicka: Har själv ett annat nick, men avslöjar det då vi närmar oss lite säkrare veckor. Ankdammen är trots allt rätt så liten. :lipa:

Ringer väl rådgivningen nästa vecka kanske, måste själv fatta att jag verkligen är gravid först! Känns lite overkligt ännu, trots att symptomen talar sitt tydliga språk...
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Lani » 08 okt 2012, 10:02

Hej på er!

Tar och joinar tråden så där lite försiktigt eftersom det ännu länns så overkligt! Plussade för några dagar sedan så BF är i mitten av juni, min första graviditet så jag är skitnojig för att något ska ske. So far so good. :nicka:
Bild
Lani

Oläst inläggav mamma eva » 08 okt 2012, 15:56

Lani,välkommen till mammapappa.coms forum och hoppas att du ska trivas hos oss!
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Karpalo » 08 okt 2012, 16:48

Lani skrev:Hej på er!

Tar och joinar tråden så där lite försiktigt eftersom det ännu länns så overkligt! Plussade för några dagar sedan så BF är i mitten av juni, min första graviditet så jag är skitnojig för att något ska ske. So far so good. :nicka:

Första här med, försöker bara ta en dag i taget i väntan på magiska v.12 :w00t:
Användarvisningsbild
Karpalo
Guldmedlem

Oläst inläggav anonym » 08 okt 2012, 19:36

Välkommen med Lani! :clap:

Vi har nu berättat nyheten för båda våra föräldrar och min bror. Tidigt, jo, men om nåt skulle gå fel vill vi ändå att det vetat om det före! De blev förstås jätteglada, och inte alls lika överraskade som förra gången. :nicka: Men kändes på nåt sätt ändå helt absurt och overkligt att gå omkring och berätta att vi ska få tillökning i familjen, det är ju så jääääättelångt till juni och vi har ju inte ens varit på nå ultra och sånt ännu för att kolla om det ens bor nån på riktigt där inne... Är nog så mycket mer orolig den här gången än förra, tycker dessutom jag har mindre symptom denna gång, eller så kanske jag bara inte minns exakt hur det var då. Leker med tanken på att gå på ett tidigt ultra, men det kostar ju en del och nog märker man ju förr eller senare sen om nåt sku ha gått fel... Så försöker tänka positivt och ser framemot slutet av november då vi passerar 12 veckors strecket! :lipa:

/Loppan
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Lani » 09 okt 2012, 04:24

Tack, tack! Jag sku nog vela berätta ren åtminstone, men vi är i ett annat land än tjocka släkten så det är lite svårt att besluta sig hur det sku gå till. Särskilt när det är så nytt. Fast Loppan har nog en bra poäng med det där att man nog vill att de ska veta fast det inte skulle gå hela vägen heller. Usch vad jobbigt! Vettigaste skulle ju att vänta tills man kommer hem till jul och är på säkra sidan, men hur kan man nu hålla inne en så stor nyhet så länge?

Själv håller jag på att fundera på ultran, måste betala för dom själv än så länge (hör inte till ifrågavarande lands hälsovård p.g.a. kort tid i landet), så en varhaisultra känns lite lyxigt just nu. Fast himmla lockande ju! :blink:
Bild
Lani

Oläst inläggav anonym » 10 okt 2012, 19:23

Så har jag bokat första rådgivningsbesöket - får gå redan om två veckor då jag är i 7+0! Trodde att jag skulle få vänta flera veckor ännu då detta blir andra barnet och det ju ingalunda är något "nytt" som behandlas på det första besöket, men bra så här! :nicka:

Hur mår ni andra då? Illamående på G redan? Med ettan mådde jag inte illa alls, får se hur det blir nu... Märker att jag måste se till att äta regelbundet, för blir fort hungrig och då kan det kännas lite konstigt i magen. Mår inte direkt illa, men så där lite småblurkigt ändå... :hm:

/Loppan
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Hoppaspåenliten » 11 okt 2012, 13:04

Hej!

Här är en till som skall få en efterlängtad baby i juni :heart: Var idag på tidigt ultraljud och fick se den lillas hjärta slå! Trodde jag var i vecka 6+4, men storleksmässigt var den 4,1 mm, vilket motsvarar ca 6+0.. Hon sa dock att det kan variera mycket i början och att det nu är 90 % chans att allt går bra (jag berättade att jag är skitnervös att något illa skall hända). Men nu är jag ganska positiv!! Skall ännu nästa vecka på ett till ultraljud (får ett 'gratis' när vi har gått på barnlöshetsundersökningar på kvinnis i Hfros) Grattis till er andra också! :heart:
Hoppaspåenliten

Oläst inläggav mamma eva » 11 okt 2012, 16:21

Välkomnar dig Hoppaspåenliten med till mammapappa.coms forum och hoppas att du ska trivas med oss!
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Karpalo » 11 okt 2012, 17:16

anonym skrev:Så har jag bokat första rådgivningsbesöket - får gå redan om två veckor då jag är i 7+0! Trodde att jag skulle få vänta flera veckor ännu då detta blir andra barnet och det ju ingalunda är något "nytt" som behandlas på det första besöket, men bra så här! :nicka:

Hur mår ni andra då? Illamående på G redan? Med ettan mådde jag inte illa alls, får se hur det blir nu... Märker att jag måste se till att äta regelbundet, för blir fort hungrig och då kan det kännas lite konstigt i magen. Mår inte direkt illa, men så där lite småblurkigt ändå... :hm:

/Loppan

Jag mår prima, möjligen en aning hungrigare än vanligt men det botas med otaliga frukter! :tumme: åååh, så avundsjuk på dej, jag o vill gå v. 7 o inte vänta till v.9 :scared: Börja fundera på allt vad jag får äta o int äta, hur det är med kosttillskotten (ex. folsyra som många pratar om..), jag vet ju ingenting då det är första barnet!
Användarvisningsbild
Karpalo
Guldmedlem

Oläst inläggav Karpalo » 11 okt 2012, 17:18

Hoppaspåenliten skrev:Hej!

Här är en till som skall få en efterlängtad baby i juni :heart: Var idag på tidigt ultraljud och fick se den lillas hjärta slå! Trodde jag var i vecka 6+4, men storleksmässigt var den 4,1 mm, vilket motsvarar ca 6+0.. Hon sa dock att det kan variera mycket i början och att det nu är 90 % chans att allt går bra (jag berättade att jag är skitnervös att något illa skall hända). Men nu är jag ganska positiv!! Skall ännu nästa vecka på ett till ultraljud (får ett 'gratis' när vi har gått på barnlöshetsundersökningar på kvinnis i Hfros) Grattis till er andra också! :heart:

Välkommen med :) Funderar också på om jag skulle fara på privat ultra, vet inte ens när första rutinultra är :hm: Sku vara så skönt att se ett hjärta som slår så kanske man sku våga hoppas lite mer :)
Användarvisningsbild
Karpalo
Guldmedlem

Oläst inläggav anonym » 11 okt 2012, 18:00

Börja fundera på allt vad jag får äta o int äta, hur det är med kosttillskotten (ex. folsyra som många pratar om..), jag vet ju ingenting då det är första barnet!

Så länge man äter mångsidigt ska väl inga kosttillskott behövas egentligen, men extra folsyra rekommenderas väl nog (iallafall i vårt västra grannland). Själv började jag äta Multivita raskaus så fort jag plussade, tar annors också extra vitaminer och graviditetsvitaminerna innehåller ju lite extra järn och sen just folsyra.

Så där med maten lönar det sig att komma ihåg att skölja grönsaker noggrant, och hoppa över gravad lax och lufttorkade skinkor och annat "rått" för listerarisken.

/Loppan
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Nästa

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Gravid - månadsgrupper