Julibebisar 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Julibebisar 2013

Oläst inläggav miamanda » 01 nov 2012, 09:39

Såg inte att någon skulle ha startat en juli 2013 tråd redan? Jag har ivf testat två svaga plus och vill verkligen tro att det är sant, att vi ska få ett litet knyte i juli... :love:

Beräknat kunde vara 13.7.2013

Finns det någon annan som vill hänga med här?
Bild
miamanda

Re: Julibebisar 2013

Oläst inläggav Miirabell » 01 nov 2012, 22:34

Hej och grattis till plusset!

Själv fick jag ett svagt plus på söndag och "gravid 2-3veckor" med digitaltest på måndag :) går det vägen så får vi vårt tredje barn i juli nästa år! Känns alldeles otroligt, jag fattar nog inte det här ännu egentligen... Beräknat datum är för tillfället 8.7.2013. Har du några symptom ännu? Jag har lite ömma bröst, måste springa på wc oftare än vanligt och så kommer det små vågor av illamående ibland, dessutom kniper det till i magen ibland om jagtex stiger upp för snabbt. Hoppas allt går bra och att vi blir många fler här!

H. Miirabell
Miirabell

Oläst inläggav miamanda » 02 nov 2012, 21:33

Hej Miirabell!
Super att ha fått lite sällskap här! Jag hade räknat fel med en vecka vilket innebär att Bf skulle vara 6.7!
Har nog en massa symptom, ömma bröst, kissar hela tiden, det skär till i nedre magen emellanåt. Trött och sugen på sallad... ;)

Häärligt, nu håller vi tummarna för att det ska gå bra för oss! Jag berättade för mannen igår, har inte vågat tidigare. Han blev jätteglad och nu känns det liksom mera på riktigt...

Sköt om dig!
Bild
miamanda

Oläst inläggav miamanda » 05 nov 2012, 10:25

Funderar på när man ska våga ringa till rådgivningen och boka tid... Kanske om en vecka? Tänker testa en gång till för att vara riktigt riktigt säker!

:heart:
Bild
miamanda

Oläst inläggav miamanda » 12 nov 2012, 11:46

Här är så lugnt, ingen annan som har BF i juli 2013?

Själv tänker jag ringa till rådg denna vecka, kanske redan idag. Har även funderat på att gå på privat ultra och undrar när det skulle vara bra tid att gå? Den första ultran är väl någonstans vid 10-12 veckor. Kanske man kunde gå i v.8? Det finns säkert restriktioner för detta. Annars allt bra, tycker ju nog att det känns varje dag att jag har en liten medpassagerare... Vilket är skoj.
Bild
miamanda

Oläst inläggav Miirabell » 14 nov 2012, 06:38

Hej igen! Verkligen konstigt lugnt här! Hoppas fler hittar hit ännu!

Själv tänkte jag reservera tid till rådgivningen idag, då vi iaf skall dit med vår 4-åring. och på ultra skall jag nästa vecka, jag väntar så på det! Det är väl ca vid vecka 7 framåt som det lönar sig med ultra, då borde redan hjärtats pulsering synas :)
Fint att du känner dig lugn miamanda! Själv har jag inte riktigt fattat ännu att jag skulle vara gravid, ellee jag vågar inte riktigt tro det ännu... jag skulle nog inte orka vänta på ultrat till vecka 12, jag känner att jag behöver få veta om allt verkar bra.
Illamåendet har åtm inte ännu blivit värre, lite konstig känner jag mig men det ör inte så farligt. men fadlugt trött är jag, helt otroligt trött!

Ha det gott!
Miirabell

Oläst inläggav miamanda » 16 nov 2012, 10:31

Jag fick tid till rådgivningen den 30.11, det känns så långt dit fastän tiden nog kommer att gå snabbt. Var ska du gå på privatultra? Jag undrar vart jag ska ringa, skulle ju gärna komma undan lite billigare om det finns alternativ. Hellre 70 euro än 100 euro liksom. Måst börja kolla vad det finns för alternativ, jag bor i Helsingfors.

Igår blev jag illamående av morgonkaffet, det har aldrig hänt tidigare. Illamåendet höll i sig tills jag åt ordentlig mat på eftermiddagen, hoppas det var en engångsföreteelse, fixar inte illamående...

:heart: Ha en skön helg,

Miamanda
Bild
miamanda

Oläst inläggav anonym » 18 nov 2012, 11:52

Hej! Här fick vi nyss plus på stickan :clap: Det blir vårt andra barn om allt går vägen, är ju en bit kvar ännu om man säger så! Men borde bli i Juli om jag räknat rätt!

/ avslöjar ännu inte mitt nickname :bla:
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Miirabell » 19 nov 2012, 11:10

Hej till en ny vecka!

Välkommen och grattis anonym! Hoppas allt går vägen för dig :) Hur stor åldersskilnnad blir det mellan barnen hos er?

Miamanda: Jag går på ultra till närmaste privata gynekolog som hade en passlig tid, vet inte ens vad det kommer att kosta :roll: För mig känns det för tillfället otroligt viktigt att få mitt "tillstånd" bekräftat, må det då bli positiva eller negativa nyheter. Av någon anledning känner jag mig så jätte osäker på den här graviditeten, jag har tom svårt att säga "jag är gravid" för jag tror liksom inte riktigt på det. Förstår inte riktigt varför, kan hända det beror på att det gick så snabbt, jag blev gravid på första försöket... Man skulle ju tro att positivt test och klara symptom (trötthet, jag fryser massor, måste springa på vessan hela tiden, magen svullen, illamående) skulle räcka, men inte för mig den här gången. Och jag har ju varit med om det här två gånger redan, menmen.... Vi mänskor är nog konstiga ;) Hoppas ditt illamående inte blivit värre! Själv mår jag illa mest på morgonen och kvällen, men det har varit hanterbart hittills, har inte behövt spy eller ens varit nära. Men jag behöver nog äta regelbundet märker jag, annars blir det värre och hinner jag bli riktigt hungrig så blir jag alldeles darrig.

Den här veckan blir det ultra, hurra! Sen kanske jag vågar vara glad och sätta på mig mammabyxor, vanliga jeansen spänner i magen redan...
Miirabell

Oläst inläggav miamanda » 19 nov 2012, 13:48

Hejsan

Grattis anonym och välkommen! Härliga nyheter!

Jag hade mardrömmar på veckoslutet och tyckte att känslan från brösten försvann och drömde att babysen hade dött. Så idag gick jag och köpte ett nytt (TREDJE!!!) test som äntligen visade två jättetydliga streck med det samma!! SKÖNT!

Jag tänkte försöka boka ultra till nästa vecka då det är 7+. Då blir det både ultra och rådgivning på samma vecka, skoj!

Mitt illamående har nog bara blivit värre, i morse fick jag inte just ner någon frukost och illamående höll i sig ända tills jag åt lunch för en stund sedan. Vatten smakar illa så jag måste köpa äppeljuice.Känner att jag inte riktigt har druckit tillräckligt. Jag tänker pröva att bota illamåendet med homeopatiska medel.
Bild
miamanda

Oläst inläggav anonym » 20 nov 2012, 12:14

Hej!

Det blir isf 2 år och 5 månader mellan våra barn! Känns ganska "passligt" tycker jag.

Ringde rdg igår och fick tid till inskrivning efter 3 veckor och i samma vecka också begjorde jag mig till ett tidigt ultra (är då runt vecka 9-10) , bara för att få det bekräftat MEN nu idag känns nog 3 veckor vääldigt långt till fram, så är lite i valet och kvalet om jag ska ringa och se om det går att få ett ultra lite tidigare. Fast å andra sidan kan ju vad som helst hände även om man går och tar ett tidigt ultra också, hmm. Jag är lite tudelad. :hm: Skulle inte fundera så mycket men mina symptom skiljer sig lite nog från första graviditeten, t.ex ömmar mina bröst inte lika mycket som med första, även om dom nog känns annorlunda. TRÖTT är jag, det "led" jag inte av i första graviditeten..
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav miamanda » 20 nov 2012, 14:55

Har du räknat ut din BF än anonym? Det kan ju förstås växla lite men jag tycker det är skoj att ha ett datum att sikta på i varje fall! F¨r du alltså ultra med samma du går hos rådgivningen? Det är ju lyx, vi har nog ingen ultra påvår råidis... Jag tänkte gå privat fast det nog är ganska dyrt...

Jag håller på att bli tokig med det här illamåendet, INGENTING smakar...

:heart:
Bild
miamanda

Oläst inläggav anonym » 21 nov 2012, 12:46

Jo, enligt rdg´s uträkning då borde bf vara kring 18.7! :nicka:
Man får nog ultra utfört på rdg jo, så det är ju väldigt bra!
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Miirabell » 22 nov 2012, 13:47

Hej igen!

Nu har jag varit på ultra, och allt såg ut som det skall! :) hurra! Hjärtpulsen syntes och storkleken var just precis rätt, så skönt alltså! Nu vågar jag nog vara lite glad redan...

Anonym: för mig var det på samma sätt med bröstena i början av graviditeterna: första gången var de otroligt ömma, så sjuka att jag måste sova med bh på... Vid andra graviditeten var känslan mycket lindrigare, och nu hade jag ömma bröst bara ett litet tag, nu känns de ganska som vanligt. Så jag har lärt mig att symptomen bra kan variera utan att det är nåt konstit! Och det är jag nog glad över, det verkar åtm som om jag inte behöver må lika pyton nu som senast...

Ha det gott!
Miirabell

Oläst inläggav anonym » 24 nov 2012, 16:16

Hur har ni tänkt göra med fosterscreening? Vi gjorde ingen sån med vårt första barn och det lutar nog åt samma håll nu, att vi skippar det.

Är fortfarande väldigt TRÖTT, kan somna kl.20 på kvällarna på soffan, så tar jag gärna en powernap mitt i dagen också :nicka: Lite kväljningar har jag också känt av de senaste dagarna, kan må rätt illa mellan varven, men brukar gå relativt snabbt över, tur!

/anonym
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Nästa

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Gravid - månadsgrupper