Julibebisar 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Re: Julibebisar 2013

Oläst inläggav *Nina* » 26 nov 2012, 15:47

Hej på er blivande mammor,

ansluter mig nu till gruppen, har 6+3 idag och bf 19.7 :nepp: . Det här är min första graviditet, så vet inte riktigt vad som väntar (el. i teorin vet jag rätt så långt...)...Graviditeten är dock mer än välkommen och hoppas på att allt går bra. Första ultran är redan nästa vecka (privat)! Can't wait!

Själv har jag än så länge haft följande symptom; tätare urineringsbehov, ömma bröst, illamående emellanåt (rätt så lindrigt) och en enorm trötthet om kvällarna. Sötsakssuget har också minskat- enligt en viss myt tyder det på att bebisen blir en pojke...Vad tror ni :hm: ?

Hoppas allt fortsätter att gå bra, för oss alla :nepp: .
Bild
Användarvisningsbild
*Nina*

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav miamanda » 28 nov 2012, 15:22

Hejsan

Jag har nog tänkt medverka i fosterscreening, man får ta det som det är sedan. Inget att hetsa upp sig över tycker jag.

Jag har mått så himla dåligt och varit så trött att jag spenderat alla kvällar i soffan efter jobbet. Man borde ju gå ut och få frisk luft men vet liksom inte var jag ska ta den energin ifrån. Jag har aldrig mått så här pyton i någon av mina tidigare graviditeter, det är helt hemskt... Halsbränna, förstoppning och luft i magen. Allt på en gång samtidigt som illamående och trötthet. Jag mår till och med illa på kvällen när jag går och lägger mig. Suck... Ska se om matsmältningsmedicin + yoghurt och homeopatiska kunde hjälpa.

På fredag rådgivning och Ultra, det ska bli spänannde!

:heart:
Bild
miamanda

Oläst inläggav *Nina* » 28 nov 2012, 17:03

Hejsan,

kunde inte låta bli att skriva, då jag såg att miamanda tänkt använda homeopatiska under graviditeten- ville bara säga att homeopatiska läkemedel inte rekommenderas för gravida.

Hoppas du hittar nåt annat istället, som underlättar besvären :tummenupp: .
Bild
Användarvisningsbild
*Nina*

Oläst inläggav miamanda » 29 nov 2012, 10:40

Homeopatiska mediciner rekommenderas inte pga att det inte finns tillräckligt med forskning, ingen vill ta ansvar. Det är samma som med vissa eko produkter, det säker ju sig själv att eko är bra och nyttigare än förgiftat men man har inte forskat tillräckligt för att våga säga att det är ok.

Men här gör ju var och en som den tycker.

Illa mår jag fortfarande, kvällarna är värst! :cry:
Bild
miamanda

Oläst inläggav *Nina* » 29 nov 2012, 15:19

Visst, det har du rätt i att eko är nyttigare...Meningen var absolut inte att kritisera. Om man använder alternativa lm så är man antagligen mer insatt i deras användning. En del örter, som kan finnas i alternativa lm kan dock framkalla missfall i tidigt skede av graviditeten (t ex ingefära). Det har jag själv blivit varnad av (en bekant som jobbar inom mödravården).
Bild
Användarvisningsbild
*Nina*

Oläst inläggav miamanda » 11 dec 2012, 12:31

Hejsan

Ultran och rådgivningen gick bra, vi såg till och med ett litet hjärta som slog fastän själva fostret bara var ca 1 cm... :heart:

Illamåendet har lite släppt, jag köpte Seabands som jag haft på mig nu i över en vecka, vet inte om det är det eller homeopatiska. Trött är jag och kvällarna är ganska hemska. Sedan har jag lidit av rytmstörningar i en vecka, det kommer genast när jag lägger mig ner på kvällen. Jätteobehagligt. Det beror antagligen på för dålig och för lite sömn. Sover väldigt dåligt just nu...

Annars allt bra, väntar med spänning på kallelse till den första "riktiga" ultran. Den borde ju vara snart.

Hoppas ni andra mår bra!
Bild
miamanda

Oläst inläggav *Nina* » 13 dec 2012, 10:59

Hejsan!

Vad kul och höra att din ultra gått bra :). Var förra veckan på ultra (privat) och de fann ett levande embryo och hjärtat såg man också arbeta på lilla livet :heart: . Underbart!

Första rådgivningsbesöket var i måndags (10.12) och var riktigt nöjd med första besöket. Nacksvullnadsultran är 11.1, så det är ju rätt så snart...

Illamåendet har varit från och till, tröttheten har lite lättat (som tur!). Annars tycker jag att jag kommit rätt så lindrigt undan än så länge (peppar, peppar) :clap: .

Hur är det med er andra? :)
Bild
Användarvisningsbild
*Nina*

Oläst inläggav anonym » 14 dec 2012, 07:49

Hejsan! Här går det nog bara bra. Har varit på inskrivning och ultra denna vecka :nicka: Igår fick vi se ett litet knytte med ett tickande hjärta så det kändes skönt att få bekräftat att något finns nog där :heart: Var en vecka kortare än beräknat så BF blir väl troligen mera i slutet av juli. Har ännu illamående från och till, oftast från morgonsidan, har kväljningar men har hittills aldrig behövt spy iaf :) Ligamentsmärtor känner jag av ibland när jag nyser/hostar, ajaj :)

/ännu anonym men mitt nick kommer senare :bla:
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav miamanda » 17 dec 2012, 12:11

Hejsan

Illamående fortfarande och grymma matsmältningsbesvär. Hemskt med halsbränna och annars bara alla gaser som kommer upp och ner och ont i magen. Inget skoj. :unsure:

För att inte tala om tröttheten, den kun det akål på mig. Och dessutom tycks jag ha ganska häftiga humörsvängningar, svårt på jobbet... Kallegorna tror nog att jag håller på att bli tokig...

Imorgon har jag nacksvullnadsultran och sedan borde man väl vara på säkra sidan så småningom, har tänkt berätta på jobbet efter nyår. Det syns nog redan om mn tittar...

Ha det bra! :heart:
Bild
miamanda

Oläst inläggav othilia » 02 jan 2013, 16:12

Hej på er!

Här är en till som väntar en julibebis :heart: . BF 31.7 enligt sista mensen. Mår oftast ganska bra, men har avsmak för en hel del i matväg.
Har en stor och ett knytte i magen

Bild
Användarvisningsbild
othilia

Oläst inläggav wunderbaum » 10 jan 2013, 10:36

Hej alla! Hur mår ni?

Här går allt bra! Var på UL idag och allt såg bra ut, bebben hade växt som h*n ska, skönt! :heart: Vecka 13 nu (12+0 idag)

Jag väljer nu att dela med mig av mitt riktiga nickname här på mammapappa (har tidigare skrivit som anonym) :nicka:

Ha de bra!
wunderbaum
Silvermedlem

Oläst inläggav *Nina* » 11 jan 2013, 21:44

Hej igen på er alla!

Här går också allt bara bra :tummenupp: !Har nu 12+4 och var idag på nacksvullnadsultran- bebisen har vuxit som den skall, hjärtat tickade på och man kunde även se fingrarna på lillisen :). Av ultran att döma, så är det en liten akrobat där inne- får se om det blir många sparkar då bebisen växer där inne :lol: . Väntar redan på nästa ultra! :heart:

Graviditetsbesvären har nog lättat lite grann- illamående har jag inte just haft någo mera och tröttheten har avtagit. Skönt!

Hoppas det fortsätter gå bra för oss alla! :tumme:
Bild
Användarvisningsbild
*Nina*

Oläst inläggav *Nina* » 13 jan 2013, 12:19

Testade att lägga en pregnancy ticker via kontrollpanelen/min signatur, men det misslyckades :curse: . Är det någon av er som kan berätta för mig hur man skall gå till väga...? Har inte tid just nu att undersöka det desto mer :hm: , bråttom till kvällstur...

Tacksam för lite hjälp :nepp: !
Bild
Användarvisningsbild
*Nina*

Oläst inläggav mamma eva » 13 jan 2013, 13:46

*Nina* skrev:Testade att lägga en pregnancy ticker via kontrollpanelen/min signatur, men det misslyckades :curse: . Är det någon av er som kan berätta för mig hur man skall gå till väga...? Har inte tid just nu att undersöka det desto mer :hm: , bråttom till kvällstur...

Tacksam för lite hjälp :nepp: !

Testa denna länk signaturen Ava beskriver bra hur du ska göra.
viewtopic.php?f=28&t=39895&p=534749&hilit=ticker#p534749
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav *Nina* » 15 jan 2013, 16:43

Hurra, det fungerade! :clap:

Tusen tack, Mamma Eva! :)
Bild
Användarvisningsbild
*Nina*

FöregåendeNästa