Julibebisar 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Re: Julibebisar 2013

Oläst inläggav *Nina* » 01 mar 2013, 12:54

Hej!

Hade strukturultran idag och till min stora lättnad var allt bra :clap: . De kunde inte 100 % säkert säga om det var en flicka el. pojke, men de tyckte att det kunde mer sannolikt vara en flicka. Babyn var rörlig, som i tidigare ultran. Har dock ändå inte kännt så mycket rörelser- någon enstaka "bubbla" i magen, som antagligen var något annat än gaser :lol: .
Vad gäller vikten, så har jag samlat på mig +2 kg. Inte särskilt mycket, men det lär gå i släkten hos oss kvinnor... :nicka: .
Hoppas allt är bra med er andra också :tummenupp: .
Bild
Användarvisningsbild
*Nina*

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Sommarbebben » 13 mar 2013, 09:23

Var igår på strukturultra, är i v.21 nu.
Allt var bara bra med vår ´Kotte´, hen vägde ca 350g och var 17cm lång.
Allt var normalt och hjärtat slog fint. :clap: :heart:

Vi valde att inte ta reda på könet, för oss spelar det
ingen roll, så länge det föds ett fint och välskapt barn!

Rörelserna i magen blri bara starkare och starkare men
ännu kan min man inte känna av dem.
Men riktigt snart får nog han oxå känna på rörelserna.
Mamma till världens bästa Ida (F.3.8.2013)
Sommarbebben

Oläst inläggav vimsan » 12 apr 2013, 18:23

Hur har ni det julimammor? Det är väldigt lugnt här på tråden må jag säga! Brukar ju nog hänga mest i Augustitråden men är nog ofta inne och hoppas få se en uppdatering här oxå.

Här mås det fint. 24+4 idag och babyn sparkar och rumsterar om där inne rätt mycket. Magen är igen i någon sorts tillväxtfas för det stramar en hel del. Förra rådg. besöket v 22+2 var sf måttet bara 16 cm så det var nog rätt litet och på gränsen att hamna utanför kurvan, men magen var liten även med lilltösen. Sammandragningar hade jag rätt mycket av här en period (bara en mensliknande som lite skrämde upp mig) men nu har det lugnat ner sig på den fronten. Rätt flåsig blir jag ändå fort och jag borde verkligen på något sätt få upp konditionen lite. Men inte kommer jag mig ut på promenader heller. Först var det illamåendet, sedan sammandragningar och nu är jag ensam med barnen kvällstid efter jobbet och en promenad med dem är lika konditionshöjande som att köra bil, typ.
Nå, bara snön nu skulle ge med sig får jag börja böka i jorden så smått. Det ser jag fram emot :tumme:

Hoppas allt är bara prima med er!
Bild

Bild

Bild
vimsan
Guldmedlem

Oläst inläggav *Nina* » 16 apr 2013, 10:45

Hej på er alla! Hur har ni det? :kaffe:

Här mås det bara bra, idag 26+4- inga sammandragningar ännu och babyn växer och mår fint. Var igår på en extra ultra där vi fick veta att det blir en liten flicka :heart: . Hon väger omkring 900 g och allt såg ut att vara på sin plats :tummenupp: .

Har ni andra tänkt hålla/har ni erfarenhet av babyshower? Tips? Planerar babyshowern tillsammans med några av mina närmaste väninnor och datumet för duschandet närmar sig...(hålls i början av maj).

Håller tummarna för alla er julimammor (och augustimammor) :tummenupp: !!
Bild
Användarvisningsbild
*Nina*

Oläst inläggav vimsan » 09 jun 2013, 21:51

Senast någon skrev var 16:e april! Hur har ni det julimammor? Här tycker jag det redan har börjat ila till ner mellan benen som om bebben börjar fixera sig :shock:
Har varit på ett rysligt humör de senaste veckorna men nu tycker jag det börjar gå bättre. Har sommarlov från jobbet tills mammaledigheten börjar, skönt.

Snart är det vår månad... Säger den som ju mest hänger i Augustitråden :blink:
Bild

Bild

Bild
vimsan
Guldmedlem

Oläst inläggav *Nina* » 13 jun 2013, 08:54

Hej Vimsan!

Tycker också att det varit lite tyst på forumet :( ! Här går allt dock bra och har också fått mera tecken på att förlossningen faktiskt närmar sig :) !

Önskar dig och alla andra lycka till med fortsatt väntan och :tummenupp: (tummen upp) för att allt ska gå bra :wink: !

Idag började jag mitt livs första mödraledighet (btw)! Skönt!
Bild
Användarvisningsbild
*Nina*

Oläst inläggav vimsan » 01 jul 2013, 00:37

Nå tjejer? Nu är det vår månad.... Har varit det redan en och en halv timme :tumme: Jag som hoppat in från augustitråden hit ibland har redan börjat med tätare sammandragningar, molvärk i mage, rygg och ut på rumpan och idag lossnade slemproppen. Få se nu om bebben verkligen kan hålla sig inne till slutet av månaden, jag tvivlar.

På förlossningen lät de hälsa i torsdags då jag kontaktade dem att om förlossningen sätter igång så är det bara att komma in i vanlig ordning. Var då i v 35+3. Känns nog ändå lite skrämmande tidigt att föda redan men inte kan jag ju hindra det om det faktiskt sätter igång. :osaker:

Är så upp i varv av slemproppen och sammandragningar (inte sjuka sådana) idag att jag omöjligt får tag i sömn. Det pirrar i benen och snurrar runt av tankar i huvudet. Hjälper inte ett dyft att tänka att jag nu borde vila om det blir åka av här t.ex. senare i natt eller i morgon.
Bild

Bild

Bild
vimsan
Guldmedlem

Oläst inläggav *Nina* » 03 jul 2013, 18:22

Lycka till Vimsan med slutspurten! :tumme:

Själv har jag 16 dagar kvar till bf och har definitivt fått mer tecken på en närmande förlossning, men slemproppen/vattnet har ännu inte gått...

Väntar med spänning på min slutspurt :D !
Bild
Användarvisningsbild
*Nina*

Oläst inläggav vimsan » 03 jul 2013, 20:35

Här har allt lugnat ner sig. Sammandragningar rätt ofta men ändå inte fler gånger per timme som i söndags. Så nu känns det inte aktuellt att åka in här de närmaste dagarna längre. Skönt. Vill ju nog att bebben ännu ska få mogna i magens trygga miljö.

Imorgon rådg. Ska fara utan barnen så jag har möjlighet att lite fundera kring sammandragningar och sådant.
Bild

Bild

Bild
vimsan
Guldmedlem

Oläst inläggav wunderbaum » 04 jul 2013, 20:40

Hejsan! Har inte kommit mig för för att skriva förren nu tidigare, har haft mitt lösenord bortglömt och inte "orkat" göra ngt åt saken :nepp:

Nå, själv blev jag sjukskriven i vecka 26 (typ) med sammandragningar, precis samma rumba som med första barnet. Fick i vecka 32 kortison för bebisens lungmognad ifall om h*n skulle komma tidigt..MEN här sitter jag ännu med magen i vädret i vecka 37+0 idag :clap: (Första barnet kom ut i vecka 36+3) Kan känna lite nog som att jag gått "över tiden" redan men på samma gång är det så skönt nu när jag inte behöver vila och ta det lugnt längre utan kan göra vad jag vill! Sammandragningar vet jag alltför väl hur dom känns, vilket gör det ännu svårare att veta när det faktist startar på riktigt, har nog flera dagar känt av sd med jämna mellanrum men hittills har det ju alltid lugnat ner sig igen..fast igår kände jag nog att det började göra lite smygont också när sd kom med ca 8 min mellanrum, meeen också det avtog ju. Spännande tider hursomnhelst :tumme:
wunderbaum
Silvermedlem

Oläst inläggav wunderbaum » 14 jul 2013, 12:09

Hejsan! Tänkte kika in och meddela att vi fick en son i tisdags! :heart: :love: Den 9.7, blev vecka 37+5! Allt gick riktigt bra, men upplever denna förlossning jobbigare än med första, denna gång funkade inte pcb alls på mig (som funkade helt bra förra gången) så jag använde mig endast av lustgasen. Mot slutet fick jag också hålla tillbaka krystvärkarna (TUNGT!) för det var ännu lite kant kvar. Men allt gick som sagt bra och nu är vi hemma och myser, storebror är så nöjd över sin lillebror så :)
wunderbaum
Silvermedlem

Oläst inläggav vimsan » 14 jul 2013, 14:18

Stort grattis wunderbaum!! Äntligen händer något på denna tråd. :nicka:
Bild

Bild

Bild
vimsan
Guldmedlem

Oläst inläggav mamma eva » 14 jul 2013, 17:34

Grattis wunderbaum :love:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav *Nina* » 14 jul 2013, 21:29

Stort grattis Wunderbaum! :tumme: Här väntas det ännu, men hoppeligen inte många dagar till :D !
Bild
Användarvisningsbild
*Nina*

Oläst inläggav *Nina* » 21 jul 2013, 13:41

Hej alla julimammor!

Tänkte även meddela hit att vi fått vårt efterlängtade knytte i onsdags, det blev vid gr.v. 39+5. Förlossningen gick bra- en positiv upplevelse med andra ord :tummenupp: . En liten tjej fick vi med poängen 9/10/10. Lycka :heart: .

Orka kämpa, ni som ännu har lite kvar :blink: .
Bild
Användarvisningsbild
*Nina*

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid - månadsgrupper