Augusti 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Re: Augusti 2013

Oläst inläggav vimsan » 21 aug 2013, 17:23

Grattis Duff och Patricia 99 :clap: :clap:

Snart Luvan, snart! Jag är nog inne här varje dag så nog finns det de som följer med här tills alla har fått :nicka: Kämparkramar :kram:
Bild

Bild

Bild
vimsan
Guldmedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav mamma eva » 21 aug 2013, 18:12

Grattis Duff :love:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Luvan » 27 aug 2013, 07:27

Nu e han äntligen här!!! Vår älskade lilla Frans föddes den 25.8 kl 00:17. 3690g tung och 53cm lång. Helt perfekt! Känslan är obeskrivlig! Återkommer med mer info om förlossningen om det finns intresse :) Idag hoppas vi på att få åka hem!
Luvan

Oläst inläggav mamma eva » 27 aug 2013, 10:01

Grattis Luvan :love:

Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Duff » 27 aug 2013, 11:40

Grattis Luvan! :heart:
Son i januari 2007
Dotter i augusti 2009
Lillpojke i augusti 2013
Duff
Silvermedlem

Oläst inläggav vimsan » 27 aug 2013, 17:35

:clap: Stort grattis till den fina prinsen Luvan!! :clap: Det är klart att i alla fall jag är mycket nyfiken på hur det gick till och hur ni haft det oxå efter förlossningen.
Bild

Bild

Bild
vimsan
Guldmedlem

Oläst inläggav Nybörjare » 01 sep 2013, 15:15

Vår Freja föddes 11.8. kl. 12.50! 3350 gram och 51,5 cm lång. Förlossningen gick fort och bra efter två nätters kämpande hemma bara 2 h på bb innan hon kom. Men då hon föddes var hon alldeles vit o livlös, hade hypovolemi = för låg blodvolym. Tack vare sjukhuspersonalens snabba ryck fick hon blod och räddades! Hon var två nätter på prematuravdelningen. Idag är hon 3 veckor gammal och vi mår alla bra. Hon har inga men av den tuffa starten. Amningen har kommit bra igång. En gång per dygn får hon gråtattack, kanske magknip, då hon bars gråter i 2-3 h och inget hjälper. Nätterna har för det mesta ändå gått bra, vaknar med 3-4 timmars mellanrum. Snart ska vi börja gå på familjecafé och andra aktiviteter. Jag har återhämtat mig bra trots tolv stygn, kan röra mig bra och det gör inte ont mera. Grattis till alla andra mammor också!!
Nybörjare

Oläst inläggav mamma eva » 01 sep 2013, 17:06

Grattis Nybörjare :love:

Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav vimsan » 02 sep 2013, 10:01

Oj Nybörjare! Det var en tuff start minsann. Fint att ni båda har repat er så fint! :clap: GRATTIS!!
Bild

Bild

Bild
vimsan
Guldmedlem

Oläst inläggav Luvan » 09 sep 2013, 15:46

Här följer ett låååångt inlägg med förlossningsberättelse. Läs om ni orkar :tummenupp:

Allting började natten mellan torsdag och fredag då jag under natten kände några sammandragningar som kändes olika jämfört med de som jag känt redan länge tidigare. Dessa kom inte regelbundet och var endast några få till antalet men kändes lovande. På torsdagen hade jag varit på akupunktur i hopp om att något skulle hända (h 40+5). Jag var urle på att vara gravid och ville träffa lilla bebisen NU!
På fredagen åkte jag in till stan för att träffa en kompis, vi åt lunch. Jag kände mig lite svag, lite yr och under lunchen fick jag flera sammandragningar som också de kändes annorlunda, de gjorde lite ont. Detta fortsatte under hela kvällen och jag undrade vad som höll på att hända. Jag sa inget åt mannen min. Senare blev jag jätte rastlös och bara måste få något gjort så jag och mannen städa hela huset! (På något sätt visste jag att det är nu det är påriktit och jag vill komma hem till ett rent hem med bebisen när det är dags.
Vi bada bastu på kvällen och gick och lade oss vid midnatt. Jag fick inte sömn på grund av sammandragningarna och började klocka dem. Märkte att de kom med 10 min mellanrum och var 30-60 sek långa. Låg i sängen kanske till kl 2 då jag gick upp och försökte kolla på en film (gick inte så värst bra). Klockade sammandragningarna som kom med 7-10 min mellanrum men blev helatiden lite sjukare. Nångång på morgonnatten märker jag vid ett wc-besök att det kommer en massa tjockt blodblandat slem, också magen började fungera rejält! Jag kämpar vidare och vid 8 väcker jag mannen som blir lite förskräckt då jag säger att jag tror att något är på gång. Jag är lugn som vanligt och säger att han kan packa sin väska i lugn och ro o så kollar vi hur det framskrider. Det gör mer och mer ont helatiden och värkarna kommer med 7 min mellanrum. Vid 12 har jag rejält ont och ringer Jorv som säger att det låter lovande och att vi kan komma in när vi vill. (Jag tror att jag sa åt barnmorskan i telefonen att det känns som hela mitt bäcken skulle vara fullt med knivar).
Ca kl 13 kommer vi till Jorv och får ligga i CTG en tid (får dricka saft för bebisen sover). Blir sedan undersökt och är till min stora förvåning 5 cm öppen. Barnmorskan sa i dethär skedet att hon varit säker på att hon skulle få skicka hem oss då jag int såg all smärtpåverkad ut. Hon skickar oss ut på promenad och vi går en timme, stannar på glass o semla i ett mysigt kafé.
Då vi kommer tillbaka tar jag ett bad och ligger där en tid,det är skönt. Värkarna blir värre och vid kl 18 är jag 7 cm öppen. Får lustgas och gillar det. Före det har mannen masserat mig med en varm påse på ryggen, det känns skönt. Värkarna blir fort intensivare och det känns som att jag inte orkar mera. Värken, som tidigare var i magen och i ryggen, känns nu i baken och vid låren. En väldigt intensiv smärta.Kl 21 är läget detsamma och barnmorskan föreslår att vi spräcker hinnorna då det skulle sätta fart på det hela. Jag är med på idén. Efter detta börjar det göra rejält ont och jag håller på att tappa hoppet. Kl 22:30 får jag epidural som hjälper massor men lämnar kvar ett enormt tryck! Nångång före midnatt känns det som om jag inte kall hålla mig för att krysta längre så barnmorskan undersöker och under en sammandragning ser hon lillpojkens hår :heart: Klockan 00:10 påbörjas krystskedet och världens finaste pojke föds kl 00:17. En liten episiotomi klipptes det men annars gick det hur bra som helst.
Pojken får 9 poäng och får genast komma upp på mitt bröst. Vilken känsla! Han väger 3690g och är 53 cm lång, helt underbar!

Vi var lite på två dygn på avdelningen och fick sedan åka hem. Amningen har jag kämpat med men det går lite bättre helatiden. Nog är det mycke nytt och man känner sig ganska så osäker men bra ska de bli. Pojken e så fiiin!
Luvan

Föregående

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Gravid - månadsgrupper