Augusti 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

Augusti 2013

Oläst inläggav anonym » 25 nov 2012, 16:08

OJ! Vi ska få en liten till! Tidigare har vi fått jobba på saken en tid men nu var det nog en riktig överraskning.
Vi har två gullungar från förut och med båda har jag haft en nidblödning, så i fredags när det kom ett par droppar blod förstod jag med rätt stor säkerhet att "någon gick i väggen" just då. Graviditetstestet visade genast plus när jag testade nyss och något nervösa och förbluffade är vi nog men samtidigt växer hjärtat, det finns redan plats för en till där :love:
Nu gäller det att börja minnas vad detta väntande nu gick ut på igen.

Snart får jag väl sällskap här oxå hoppas jag! Fyll gärna i BF-listan efter hand

Vimsan (snart tre): tredje barnet, BF 29.7.2013 Österbotten
Nybörjare: första barnet, BF 3.8.2013, Åbo
tredje?: tredje barnet, BF 5.8.2013

Kan ju kalla mig

-snart tre-
Senast redigerad av anonym 19 jan 2013, 12:43, redigerad totalt 5 gånger.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Re: Augusti 2013

Oläst inläggav anonym » 26 nov 2012, 10:28

Hej och grattis, snart tre!
Här är en till som inte kunde tro sina ögon, två streck på kisistickan, wow.
Enligt de där uträkningsmaskinerna på nätet skulle jag ha bf 2 augusti 2013. Men det kan ju hända att man får byta grupp sedan, om läkaren kommer fram till något annat datum.

Jag har också två gullungar förut, ser så fram emot en till. Jag vet dessutom att det här är sista gången - mer än tre vill vi inte ha :nepp:
Då gäller det att njuta ordentligt. Graviditeten njuter jag nog inte av, jag har tyckt att det är otroligt tråkigt förra gångerna.
Jag vågar inte heller ännu hoppa i taket av glädje, eftersom jag har ett missfall bakom mig. Men tummarna håller jag!

- tredje? -
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 26 nov 2012, 20:11

Sällar mej till gruppen. Ett svagt, svagt streck syntes. Om några dagar skall jag testa "på riktigt". Att man aldrig kan hålla sig. Vi har två små från förut och vi hade inte precis planerat ett tredje, har precis sålt bort alla bebigrejer. Typiskt. :nepp: Så går det då man slarvar. Men, om det skulle misslyckas med denna nu så skulle jag ändå känna mej besviken.

/tomtemor
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 27 nov 2012, 10:16

Grattis Tomtemor!
Vad lustigt, tre här som väntar tredje so far! Hihhi, vi hade också precis sålt bort alla babysakerna. Var tidigare så säker på att jag inte ville ha fler än två, men nu börjar de vara ganska stora redan och längtan efter en liten nyfödd är ganska stark. Hoppas allt går vägen...
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 27 nov 2012, 12:08

Grattis Tomtemor och tredje?
Ja, här hann jag sälja bort en del babysaker i sommar och en låda har legat och skräpat där hemma sedan dess men jag har bara inte fått iväg den till något loppis. Igår bar jag den in i skrubben igen istället och passade samtidigt på att snusa i mig lite babydoft som fortfarande fanns kvar i kläderna :love:

Välkomna att fylla i BF - listan i mitt första inlägg här på tråden :thx:

Annars rullar allt på som vanligt... fast tankarna är nog hela tiden i magen :nicka: Inga symptom ännu men försöker göra mitt bästa och äta upp mig nu ett par veckor för med de två tidigare har illamåendet sedan fått vikten att sjunka drastiskt. Hoppas ni bara har det bra!

-snart tre-
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav snart tre » 28 nov 2012, 14:51

Jag skrev ju att jag inte har några symptom men det var nu en sanning med modifikation. Är hungrig hela tiden, det kan jag gärna hålla på med fast hela graviditeten om jag bara slipper illamåendet.

Förbereder mig ändå för att om ett par veckor, senast, bli i princip oförmögen att göra något vettigt. Så jag ordnar med alla julklappar och köksstädningen och att få undan en massa på jobbet nu innan jag kroknar. Illamåendet har i mina tidigare graviditeter hållit i sig från v 6-7 till ca v 13 och då har jag ofta inte klarat av att gå till jobb, handla, laga mat, städa, aktivera syskon, gå på besök... Så det kan nog bli en mycket enkel jul i hemknutarna i år.

Nå men, än så länge äter jag allt jag kommer över och där emellan är jag hungrig, skål för det :kaffe:
snart tre

Oläst inläggav mamma eva » 28 nov 2012, 17:51

Välkommen med till mammapappa.coms forum snart tre och hoppas du ska trivas med oss här:-)
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav anonym » 29 nov 2012, 08:10

Jag trodde inte mina ögon när jag fick plus på stickan i morse! Det tog oss fyra försök och nu bakas här baby nummer3. Vi har en flicka och en pojke från förr. Jag hade nog mina aningar, men vågade inte riktigt hoppas. Jag är en sån personlighet att jag blir så hemskt besviken om jag inte får som jag vill. Beräknat förlossningsdatum borde vara 7.8.2013. Hoppas att det går bra för oss alla så att vi får följas åt hela vägen till augusti.

Håller mig ännu anonym.
" mamma bus"
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav snart tre » 29 nov 2012, 14:18

Grattis mamma bus och välkommen hit med oss!!! :clap:

Nu är vi fyra som väntar nr tre :w00t:

Håller på att bli förkyld. Samtidigt har min glupande aptit lyst med sin frånvaro och jag känner mig alldeles för normal. :unsure: Hoppas bebben fortsätter att växa fint där inne trots att allt är som vanligt här utanpå.
snart tre

Oläst inläggav anonym » 30 nov 2012, 06:59

Hej! Här är ännu en som hoppas på att det blir en tredje baby i augusti! Vågar inte alls hoppas att det går vägen ännu. Har några missfall i bagaget.

Vad kul att alla här skall få just sitt tredje!

/ En som hoppas
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav snart tre » 30 nov 2012, 11:13

Härligt En som hoppas!!! Jag önskar dig all lycka med denna graviditet :tumme:

Tvåbarnsmammorna var ju verkligen fertila i oktober-november-skarven :blink:
snart tre

Oläst inläggav anonym » 30 nov 2012, 12:39

Välkomna ni nya, vad fint med alla blivande trebarnsmammor! :tumme:
Är det någon av er som varit på tidigt ultra ännu? Jag har för mig att det inte är garanterat att det syns något förrän i sjunde veckan, så jag får vänta ännu en vecka eller två. Otålig. För mig känns det inte som på riktigt innan man sett hjärtat ticka därinne. Är inställd på dåliga nyheter pga mitt tidigare missfall (det var just så att inget hjärta syntes på tidiga ultrat i v 7 och sen kom mf igång en eller två veckor senare.) Men nu skall jag inte vara pessimistisk. Jag önskar bara den här babyn sååå hemskt mycket.
Inget illamående här, inga symptom alls utom svag "mensvärk" i nedre magen plus att ett födelsemärke på mitt vänstra bröst har ändrat färg från rött till gredelint.Intressant va? Annars samma pyttepattar som förr. Nu om det blir en tredje mother sucker så försvinner dom väl helt och hållet :bla: Ursäkta, jag är slapp idag.

Höres här!
- tredje?
BF 2 augusti änsålänge
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Nybörjare » 30 nov 2012, 13:27

Hej på er! Jag har hört om det här forumet men det har inte varit aktuellt för mig förrän nu. Testade nämligen positivt här i veckan och är i vecka 5, beräknat födelsedatum (enligt egen logik) är 3.8.2013! Det här blir vårt första barn tillsammans. Min man och jag gifte oss nyligen och det tycks ha "tärppä" på första försöket! Min man har en 14-årig son från ett tidigare förhållande, han blev tidigt pappa. Och nu blir vi, om allt går bra, föräldrar för första gången tillsammans. Spännande och roligt att följa med här, med er erfarna mammor som alla ska få en till i augusti. Hittills har jag bara berättat för min syster (som ska bli mamma i juni, kunde inte hålla mej!) men annars är ni de första som får veta.. Försöker hålla det hemligt till 12 veckan men det kommer att bli svårt. Mina föräldrar kommer på besök nu i helgen och det ska bli glögg, vin.. Kommer inte att dricka något men då kommer nog mamma att misstänka. Hon föreslog också ostbricka för lördag. Jag kan ju äta smältost och hårda ostar men inte mögel, brie.. Vanligtvis älskar jag sånt så mamma kommer nog att få veta har jag på känn... Hursomhelst, kul att vara här och hoppas allt går vägen för oss alla!

Än så länge anonym,
"Nybörjare"
Nybörjare

Oläst inläggav snart tre » 30 nov 2012, 19:29

:clap: Jeeee!! Vi blir bara fler här. Välkommen Nybörjare och grattis till plusset! :clap:

Ja, det är mycket såhär i adventstider som är SÅ gott men som inte rekommenderas. Om inte förr så vid julbordet blir jag nog avslöjad när jag inte tar av just mina favoriter. Men... om det går som tidigare gånger så är det nog illamåendet som avslöjar mig lååångt före vi hinner med något julbord...
snart tre

Oläst inläggav anonym » 30 nov 2012, 19:50

Det är inte så farligt att berätta innan v 12 ;) jag var glad att jag berättade åt familj och närmaste fastän jag fick missfall. Då kunde de ju vara med och stötta. Dessutom har jag mått så dåligt att det inte gått att dölja. Och vad är inte mysigare nyhet kring jul än nyheten om en bebis :heart:

Om jag ännu är gravid efter julledigheterna så kommer jag antagligen att berätta för kollegerna. De väntar ju att jag skall komma med dylika nyheter eftersom de också vet om att jag varit gravid även tidigare i år och vill ha fler barn. SÅ är det för mig också en trygghet att andra vet. Man behöver inte komma med undanflykter och vita lögner. Men alla gör ju som de vill förståss och alla har rätt till det.

Hur tror ni att storasyskonen kommer att reagera på nyheten? Mina barn har hunnit bli äldre änjag tänkt så de kommer att förstå vad som kommer att ske.

En som hoppas
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Nästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Gravid - månadsgrupper