September 2013

Vet du i vilken månad ni väntar ert barn? Gå in på månadsgrupperna tillsammans med andra som kommit lika långt i graviditeten!

Moderator: mamma eva

September 2013

Oläst inläggav anonym » 02 jan 2013, 22:13

Hittade ingen tråd för blivande septembermammor? Här är en som plussade idag och BF borde vara 3.9. Finns det fler?:)

-Mia-
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Re: September 2013

Oläst inläggav juvelan » 05 jan 2013, 14:04

Jo du här är en till, som testade positivt idag. B.f borde vara den 9.7.2013 :bla: :tumme:

-julia-
juvelan

Oläst inläggav anonym » 05 jan 2013, 19:47

Härligt!:) Hoppas att fler hittar hit! Väntar du första barnet?
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav Martina83 » 06 jan 2013, 12:50

Tog graviditetstest på nyårsafton och testet var positivt.
BF e 3:e september.. Min första graviditet dessutom, spännande.
/Martina
Martina83

Oläst inläggav mamma eva » 06 jan 2013, 18:01

Välkommen med till mammapappa.coms forum Martina83 och hoppas du ska trivas hos oss :kaffe:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav juvelan » 06 jan 2013, 23:26

Jag väntar mitt andra barn. Vi har också en 2 årig flicka. Kul att fler och fler dyker upp. Ska bli kul att följa med er alla!
juvelan

Oläst inläggav anonym » 07 jan 2013, 08:05

Välkommen!:)
Så det är en som väntar första, en som väntar andra och så jag som väntar tredje!:)
Hoppas att det går bra för oss alla! Hur mår ni? Jag har lite morgonillamående men det är jag bara glad över;) Är i vecka 5+6 idag.

-Mia-
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav juvelan » 07 jan 2013, 20:56

Jag har inte fått något illamående ännu, men väntar med spänning på vilken morgon det ska slå till. Hoppas bara att allt ska gå bra de här första veckorna nu, så att ungen hålls där. Visste inte ännu på nyår att jag var gravid, så är lite orolig över skumppaglasen som jag drack, även om det inte blev fler än max 3...

Julia
juvelan

Oläst inläggav ingrid87 » 09 jan 2013, 18:51

Plussade idag, borde vara i v 3+6 nu, så ca 18.9 borde bf vara :D

Har inte haft så många symtom än, förutom ömma bröst och gasig och svälld mage.
ingrid87
Silvermedlem

Oläst inläggav anonym » 11 jan 2013, 07:38

Juvelan: Jag visste inte heller på nyår så det blev några glas men det var så tidigt så bebisen borde int ha påverkats alls.

Välkommen Ingrid!:)

Här fortsätter illamåendet och det börjar bli lite svårt att dölja graviditeten på grund av det och att jag känner mig slut hela tiden och måste sitta ner ofta. Vi har ännu inte berättat åt någon alls. Är i vecka 6+3 idag och väntar på att illamåendet ska bli värre, vilket lär ske när som. Jag har fått en massa finnar på ryggen de senaste dagarna. Det börjat mer och mer likna min första graviditet och då spydde jag aldrig trots illamående. Hoppas hoppas:)

-Mia-
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav ingrid87 » 13 jan 2013, 10:47

Igår började illamåendet för mig, men inte värre än att det gick om efter att jag ätit en ordentlig frukost. Magen sväller också upp mer än vanligt på eftermiddagen/kvällen då jag ätit hela dagen :)

Har ni andra varit till rådgivningen än? Vad gör man på första besöket? Jag försökte ringa i fredags, men kom inte fram påöeftermiddagen så det blir att försöka igen på måndag.
ingrid87
Silvermedlem

Oläst inläggav juvelan » 13 jan 2013, 13:01

Mia: Jo så tänkte jag lite också att nyår var så tidigt att det inte borde påverka, men jag har inte hittat något ställe där det står NÄR mammans mat börjar gå direkt till barnet...

Jag har börjat må lite smått dåligt, men mest på kvällarna konstigt nog! De närmsta veckorna kommer jag dessutom att måsta åka buss och jag minns hur äckligt det var med alla lukter på bussen under förra graviditeten. Så det ser jag inte fram emot! Jag har inte fått några finnar (har så torr hud). Däremot är min hud i ansiktet lenare än någonsin :tummenupp:

Jag har tänkt ringa rådgivningen nästa vecka. Har för mig att de på första besöket inte kunde lyssna på hjärtljuden än, men att man fick väga sig, mäta blodtryck, HB och sedan fick man info om kost, motion, ...
juvelan

Oläst inläggav anonym » 13 jan 2013, 18:36

Första rådis besöket är ganska tråkigt, åtminstone när det inte är första barnet mera. Jag ska dit om lite mer än två veckor. Är då i vecka 9+0. Illamåendet finns kvar men mest på morgonen. Klarar galant av att dölja graviditeten trots att jag tidigare tvekade:) Har ni berättat åt någon? Vi har inte och det är så mysigt med en hemlighet!!

-Mia-
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav ingrid87 » 13 jan 2013, 21:55

Det är första barnet, så vi har redan berättat åt våra föräldrar. Både blivande mormor och farmor har väntat på denna nyhet, så det skulle ha varit svårt att hålla tyst längre. Sen känns det också bra att ha någon att prata med ifall det skulle misslyckas.
ingrid87
Silvermedlem

Oläst inläggav mikkis » 14 jan 2013, 10:39

Hej!

Här är en till med BF i början på september! :)

Andra barnet för mig, men jag känner mig nog inte värst rutinerad då min förstfödde fyller hela fem år om några veckor! Det har gått en tid... Någon påstod t.o.m. att de klassar en som förstföderska på rådgivningen om det gått över fem år sedan första barnet, hahaha :D

Ser att ni skriver lite om symptom och så... Mitt största orosmoment är att jag inget känner! Nada! För någon vecka sedan var jag jättetrött och nu har jag lite ont i brösten, men det är allt... Har snokat lite på internet och kommit fram till att det nog finns andra som känner lika, men ändå. Jag blir liksom osäker på om jag är gravid eller ej, hur dumt det nu än låter... Eller om något är fel..? Ska ringa rådgivningen idag, fick inget svar förra veckan, får se om jag vågar uttrycka min oro med risk för att låta hispig... :)

Vi har inget berättat, än. Vi väntade med att berätta tills 12 veckor hade gått förra gången och gör väl samma nu. Mina föräldrar och någon enstaka vän fick nog veta före, men utöver det ingen. Det känns på något sätt bättre så, typ, IFALL något skulle gå på tok...

Men, trevligt att kunna joina här, ska bli en intressant vår! :)
mikkis

Nästa

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Gravid - månadsgrupper